globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nahuštění pneu
 
30.5.2008 v 12:28
Čau všem,
chtěl bych, jestli by mi někdo vysvětlil, nebo zkusil popsat, proč se nejezdí na trochu podhuštěných pneu, vždyť to má jasný výhody - lepší přilnavost k vozovce, lepší kontakt...teoreticky by se mohla i mín sjíždět (moje domněnka)
tak proč to tak není? Nastává pak náká deformace gumy, nebo tak něco? Nebo je ta doporučená hodnota jakejsi průměr, tzn. náká univerzální hodnota, aby to čáastečně splnovalo vše?
Díky...

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:31 | Nahoru | #1
Tak to zkus napsat panu Myšelynovi , možná Tě zaměstná ve vývojovém týmu !! lol lol lol

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:33 | Nahoru | #2
větší valivej odpor a s tím související větší zahřívání (a tím i opotřebení) pneu, vyšší spotřeba... navíc se mi můj selskej rozum snaží nakecat, že ta přilnavost v zatáčkách a při brždění taky nebude kdovíjaká... a na mokru rozpláclá guma taky nebude výhra...

Naposledy editováno 30.05.2008 12:34:50

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:33 | Nahoru | #3
Zkus hrát fotbal s nenafouklým míčem

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:36 | Nahoru | #4
FiZzeR> s tim bežděnim třeba, přeci pokud budu mít v kontaktu s vozovkou větší plochu pneu, tak by se měla zmenšit síla působící na tu gumu...stejná brzdící síla + vetší plocha=menší tlak, nebo sem mimo?
ok, díky...ale proč se na okruh podhuštuje?

jinak ostatním děkuji za "věcné připomínky"

Naposledy editováno 30.05.2008 12:38:33

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:38 | Nahoru | #5

peetr>FiZzeR> ok, díky...ale proč se na okruh podhuštuje?

jinak ostatním děkuji za "věcné připomínky"



no hádám že s tím opotřebením je to tolik nesere...

no možná můj selskej rozum kecá a větší styčná plocha za to stojí

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:38 | Nahoru | #6
FiZzeR> editoval sem...jukni

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:40 | Nahoru | #7
třeba dorazí nákej specialista a objasní mi to...

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:41 | Nahoru | #8
Ještě mě napadá, jestli to není proto, že se na okruhu ty gumy víc zahřejou než za běžnýho provozu, a ten vzduch v nich se roztáhne

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:43 | Nahoru | #9
ma to vyhody a nevyhody, po zadnim se doporucuje jezdit s podhustenou, na okruh se dava min, mas vetsi stycnou plochu, ale zase mas mensi rychlost na rovinkach (vetsi odpor), vetsi spotreba, normalne je tech 2.5+2.9 ok, pokud vis ze celej den pojedes po zadnim nebo samy kolinka v zatackach, tak si to odfoukni

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:44 | Nahoru | #10

FiZzeR>Ještě mě napadá, jestli to není proto, že se na okruhu ty gumy víc zahřejou než za běžnýho provozu, a ten vzduch v nich se roztáhne



To asi trochu taky, ale podle me ne na puvodni hodnotu.

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:47 | Nahoru | #11

Bubrak ZX10R>ma to vyhody a nevyhody, po zadnim se doporucuje jezdit s podhustenou, na okruh se dava min, mas vetsi stycnou plochu, ale zase mas mensi rychlost na rovinkach (vetsi odpor), vetsi spotreba, normalne je tech 2.5+2.9 ok, pokud vis ze celej den pojedes po zadnim nebo samy kolinka v zatackach, tak si to odfoukni



ok, díky, to zní rozumně...takže sem měl částečně pravdu

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 12:58 | Nahoru | #12

Bubrak ZX10R>ma to vyhody a nevyhody, po zadnim se doporucuje jezdit s podhustenou, na okruh se dava min, mas vetsi stycnou plochu, ale zase mas mensi rychlost na rovinkach (vetsi odpor), vetsi spotreba, normalne je tech 2.5+2.9 ok, pokud vis ze celej den pojedes po zadnim nebo samy kolinka v zatackach, tak si to odfoukni



Nějak tak,a taky záleží co máš za "gumu"a jak to "pálíš"!!!Toto platí hlavně u "sportovních" a "ohřátých"!Tam se to může foukat cca o 0,5 méně!

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:02 | Nahoru | #13
a predevsim:

Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.

Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:03 | Nahoru | #14

Bubrak ZX10R>a predevsim:

Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.

Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.



Tos měl psát do dredu "Pro medvěda bedřicha" woe

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:07 | Nahoru | #15
asi ti fizzere prohodím fajfky

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:10 | Nahoru | #16

medved_bedrich>asi ti fizzere prohodím fajfky



... mě nenapadlo že sem polezeš taky lol

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:13 | Nahoru | #17

FiZzeR>medved_bedrich>asi ti fizzere prohodím fajfky

... mě nenapadlo že sem polezeš taky lol



mý boti jsou všude :)

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 13:16 | Nahoru | #18

Bubrak ZX10R>a predevsim:

Základním předpokladem pro plné využití výkonu motoru je správný tlak v pneumatikách. Provoz traktorů na nesprávně nahuštěných pneumatikách má neblahý vliv na výkon motoru, na opotřebení pneumatik a na intenzitu utlačení půdy.

Nesprávný tlak v pneumatikách traktoru může znamenat ztrátu 20 až 40 % výkonu traktoru vlivem prokluzu pneumatik a odporu valení. Jestliže se k této hodnotě připočítají i ztráty v převodovce a ztráty vlivem pohonu ventilátoru, vodního čerpadla a dalších pomocných spotřebičů, pak u traktoru s motorem o výkonu 155 kW je k dispozici jen 85 kW pro tahové práce.



tak o tom bych něco moh vědět, studuju ČZU , ale myslim, že silnici "podfouklou" gumou utlačovat nebudu

Nahuštění pneu

30.5.2008 v 15:58 | Nahoru | #19
Odpoved si muzes vykouset sam. Na kole(slapacim) si upust vzduch z plastu a trochu se projed. Hlavne v zatackach pochopis, proc je nutne to mit spravne nafoukane.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist