paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Vykuchání výfuků...
 
22.3.2007 v 23:26
Než mě odsoudíte, tak mě prosím vyslechněte + mrkněte na obrázky... :)

Při surfování na netu jsem našel stránku člověka, který si provádí na svých motocyklech veškerý sevis sám a fotografie způsobu jeho práce mě přesvědčily o tom, že tomu opravdu rozumí...

Jedna část jeho webu se zabývá i úpravou výfuků - konkrétně na Monsteru 750 a 998...

Princip spočívá v tom, že nýty, které drží výfuk pohromadě se odvrtají, vnitřek se ponechá jak je, pouze vyústění výfuku, které má hrozně malý průměr, což snižuje hlučnost + výkon(což ale zaručuje homologaci), se "vyřízne"...

Veškeré fotky + postup práce je na tomto webu...

http://www.ducatisu...perbikemufflers.html pro 998 - čtyřventil

http://home.earthli...uffler_modpics2.html - dvouventil

Ve finále píše u 998, že při brždění motorem docházelo ke střílení do výfuku, a že to patrně bude zaviněné sériovou řídící jednotkou, s čímž nejde jinak, než souhlasit, protože pro čtyřventily jsou povětšinou laďáky + ecu jako jednotný balíček...

U dvouventilového Monstera nic nepíše, vypadá to bez problémů...

Pokud se ale člověk podívá na postup práce, tak je to sice jednoduché, ale výfuk se nenávratně poškodí, takže vrácení do origo stavu není možné...

Na druhou stranu je úprava založená na podobném principu jako laďěné výfuky - zvětšení průměru potrubí, při ponechání "střev"...

Homologační vložky dodávané k laďákům průměr potrubí opět sníží na původní mez, takže v podstatě návrat k sérii...

Proto se ptám - CO VY NA TO ??? Blbost, nebo to má smysl??? ;)

P.S. já to dělat nebudu, takže mě nekamenujte... :-p

1 reakcí na tento příspěvek Vykuchání výfuků...

23.3.2007 v 10:41 | Nahoru | #1
Sice sa do to velmi nevyznam, ale myslim si ze to je blbost *no* . Ten origo vyfuk je nejak odskusany a takisto normalne "ladene" koncovky (akrapy, leo vince, gianelli, remus, termignoni). Tie vyfuky maju z nejakeho dovodu svoju dlzku, priemer. Ked vymenis len koncovku za otvorenu, tak by sa ti v ziadnom pripade nemalo stat, ze ti to bude strielat do vyfuku. To sa ti stane vacsinou, ked otvoris aj predok bez uprav palivovej mapy (pripadne pretriskovania karburatorov)
Ja mam na monstri s2r otvoreny leo vince, nestriela mi to do vyfuku, nezvysil sa mi vykon, akurat sa mi trocha upravil priebeh vykonu v nizkych a strednych otackach. Takisto sa mi mierne znizila teplota (rychlejsi odvod vyfukovych plynov) Urcite by som ale nesiel cestou rezania originalnych vyfukov. Tento postup ti nijako nezvysi vykon, v buducnosti mozes mat problemi s emisiami (nemusis prejst cez stk) a originalne nove vyfuky su vacsinou drahsie ako termignoni kit.

(reakce na) Vykuchání výfuků...

23.3.2007 v 10:46 | Nahoru | #2
ducmon> *yes* *yes* *yes* díky za názor - souhlas!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist