globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vlhkost v oleji
 
7.5.2008 v 08:24
Tak jsečm si včera všiml, že se mi dostalo vlhko do oleje. Pár kapiček vody bylo na zátce plnícího otvoru. Jde mi o to, že bych motor něčím propláchl, abych měl jistotu, že vlhko je pryč.
Moje představa je nalít do stávajícího oleje nějaký čistič (Motul Engine cleaner), zahřát vypustit, poté nalít obyčejný levnější olej, zahřát, trochu projet a vypustit. Pak dát nový filtr a nalít nový olej. Co vy na to? Nějaký lepší nápad? Díky
Předchozí
1 2
Následující

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 08:29 | Nahoru | #1
Otázka jestli rozpustí vodu nebo jí aspoň naváža na sebe abys to vocať dostal pryč. Jestli je na to přímo nějakej čistič tak to zkusit můžeš, ale taky je možný, že ti to tam teče přes těsnění nebo víčkem na napouštění oleje. Viděl jsem už případ kdy bylo stracený těsnění pod víčkem a teklo tam. když to člověk myl nebo při jízdě v dešti

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 08:33 | Nahoru | #2
Pod výčkem těsnění je, na to jsem koukal Motorku myju s velkou opatrností, na motor vodu nikdy nestříkám, v dešti nejezdím, jen když snad začne pršet a jsem na cestě.
S tím navázáním vody máš pravdu, na to jsem taky myslel, v jednom servisu mi dokonce řekli ať tam naliju Velfobin (jo přesně ten do benzínu :o ), tak nevím, ten ale vodu likviduje. Zase bych nerad zlikvidoval motor

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 08:41 | Nahoru | #3
No Velfobin bych do oleje nelil

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 08:43 | Nahoru | #4

Lada.s>No Velfobin bych do oleje nelil



Já právě radši taky ne

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 08:59 | Nahoru | #5
nejspíš to bude tím, že jezdíš krátký trasy, motor se dosttečně neohřeje a vzdušná vlhkost pak kondenzuje. Každá skříň má ovětrání do sání, takže když motor dobře prohřeješ vlhkost se ztratí. Dej 300 km v kuse a bude to
Pokud ne máš problém ...... pokud má moto vodní chlazení, hledej chybu v těsnění hlavy...hlav

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:01 | Nahoru | #6

madbiker>nejspíš to bude tím, že jezdíš krátký trasy, motor se dosttečně neohřeje a vzdušná vlhkost pak kondenzuje. Každá skříň má ovětrání do sání, takže když motor dobře prohřeješ vlhkost se ztratí. Dej 300 km v kuse a bude to
Pokud ne máš problém ...... pokud má moto vodní chlazení, hledej chybu v těsnění hlavy...hlav



Máš pravdu, jezdím většinou tak do 100 km, ale neřekl bych, že motor dost nezahřeji Vodní chlazení naštěstí v tomhle případě nemám, to by byl větší průser Díky

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:03 | Nahoru | #7
NickSlaughter> no tak vidíš, voda z chlazení to není takže jen vzdušná vlhkost, tak zkontroluj jen odvětrání skříně, jestli není hadice třeba někde zlomaná a nehledej závady kde nejsou...

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:38 | Nahoru | #8
Pokud nevidis, ze by ti v motoru plavaly zlate rybky pres olejove sklicko. Je to dobre. Bezna vec u Ducati, neni na zavadu. I kdyby si to proplachl a nalel novy olej, za chvili to mas zas to same. Jinak to zmizne po delsi jizde, kdyz se olej poradne prohreje. Snad vis duvod proc u Ducati kondenzuje voda v motoru a vypada to pak pri pohledu na olejove sklicko osklive

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:40 | Nahoru | #9

Dedko>Snad vis duvod proc u Ducati kondenzuje voda v motoru a vypada to pak pri pohledu na olejove sklicko osklive



proč?

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:53 | Nahoru | #10

proč?



Protoze motor a jeho olejova skrin, je propojena pres hadice s air-boxem. A diky tomuto systemu ti kondenzuje voda v motorove skrini a vypada to pres olejove sklicko obcas dosti osklive(nic zavadneho). A jeste pri wheelie se ti u tohoto systemu olej dostava do air-boxu. Jinak timto systemem se u techto motoru vyrovnava podtlak/pretlak uvnitr motorove skrine(tvori pisty pri pohybu nahoru a dolu). Ducati udava, ze diky tomu poskytuje motor ve vysokych otackach o 3-5Hp navic. Snad jsem to napsal pochopitelne

Naposledy editováno 07.05.2008 09:54:19

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 09:57 | Nahoru | #11
Dedko> no tak odfuk ze skříně do airboxu je u všech motorek ne? Myslel jsem že Ducati má nějakou specialitu, ale tohle je podle mě běžná věc.

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:10 | Nahoru | #12
Lada.s> Popravde Lado ani nevim, jak je to resene u ostatnich typu motocyklu(urcite na podobne bazi). Mely by mit podobny system(presne jaky to nevim, nikdy jsem se o jine motory nezajimal). Ale toto je urcita neduha u Ducati motoru(mohlo to byt vyreseno lepe), a hodne neznalych majitelu janci, ze maji vlhkost v oleji a nebo, ze se jim dostava olej do air-boxu a mysli si, ze maji neco v neporadku s motocyklem. A jeste casta vec u Ducati je, ze se pokazi a prestane spravne tesnit/fungovat ten prepousteci cerny ventil(nevim jak bych to jinak nazval ted) co je na zadni casti motoru a jde dokoupit spousta ruzne eloxovanych aftermarketovych typu. Jinak treba K&N dela maly filtr, ktery se montuje na tento ventil a dost lidi ho tam montuje v domeni super upgradu, ale vysledek je ...

zde je pekny popis funkcnosti a problematiky(bohuzel v AJ):

http://www.ducati-up...om/tech/breather.php

Naposledy editováno 07.05.2008 10:22:24

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:13 | Nahoru | #13
Lada.s> Jo muzes mi nahodit jak je to resene u Firestormu? Docela by me to zajimalo(je to taky dvouval s podobnou stavbou) a nemam moznost prostudovavat tento motor Klidne me to napis ve strucnosti pres PM(OS) at tu nezasirame vlakno tlachama o nicem Dik

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:28 | Nahoru | #14
Dedko> tak u VTR nevím tam jsem se moc nehrabal, ale u DR 800 i TRX850 normálně vedla hadička z boku válce (u rozvoďáku) do airboixu... Ducati to má víc na očích a asi víc vychtaný (přepuštěcí ventil atd.), nicméně si myslím že princip je stejný

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:32 | Nahoru | #15
No mě to vystrašilo hlavně kvůli tomu, že dva roky nic a najednou chladící emulze za sklíčkem a kapky na zátce nalévacího otvoru Díky Dedko

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:44 | Nahoru | #16
Lada.s> Jee TRX 850 miluju. Nej stroj, jaky kdy byl v Japonsku vyroben (kdybych sehnal pekny kus, tak si ho koupim - ta motorka ma srdce). Jen se bojim pridirani klikovky u tohoto typu motoru(vim, ze je to jeho takova mala neduha).

Jinak zpet k debate. Ducati tento system tvorila (asi)ciste pro zavodni ucely. A v beznem provozu se vyskytuji zde zminovane nedostatky(kondenzace vody a oleje v air-boxu). Ja s tim ziju a nevadi mi to. Mozna to jeste zpusobuje ne uplne nejlepe misteny ventil na zadni casti bloku motoru. To vi jen inzenyri z Bologne, proc presne tak ci onak to je

NickSlaughter> na tvem miste bych to neresil. za 1: mas vzduchem chlazeny model motoru. Voda tam nema z kama prosakovat(jen ti tam kondenzuje) - odpari se, jak ji protahnes kopytka poradne. A olej men co 5-6k a bude holka slapat naveky Tot ma rada

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:46 | Nahoru | #17

Dedko>Lada.s> Jee TRX 850 miluju. Nej stroj, jaky kdy byl v Japonsku vyroben (kdybych sehnal pekny kus, tak si ho koupim - ta motorka ma srdce). Jen se bojim pridirani klikovky u tohoto typu motoru(vim, ze je to jeho takova mala neduha).



to mi povídej...právě na klice moje TRX kleklo
Jinak motorka to byla super, hlavně na srazech čuměli, ne a ne poznat co je to zač

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:48 | Nahoru | #18
Olej měním pravidelně každých 5k, to je jasné. Jinak TRX 850 je opravdu nej japonský dvouválcový čtyřtakt Lepší je už jen RD 350

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:52 | Nahoru | #19
Lada.s> Tak to me mrzi . Jednou si ji poridim, az natrefim na pekny exemplar, ale budu si ji muset nechat asi dovest, u nas ji nenajdu

Jo TRX - Japonskej cafe racer s koulema. Kam se na toto moto hrabe nejaka R1 a pod.

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 10:55 | Nahoru | #20
Tahle není špatná, ale upřednostnil bych originální stav

http://www.motoinzer...zerat.php?mid=163986

btw: moc se mi líbí jednoválcové SRX 600

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 11:05 | Nahoru | #21
NickSlaughter> Jo, vypada pekne, origo je sice origo, ale to by me az tak nervy nebralo - ojeta motorka nikdy nebude nova. Ale cena se me zda premrstena a jeste bych se bal tech kilometru skrz zminovane pridirani kliky. Slysel jsem, ze se to projevovalo u motoru co meli uz neco za sebou.

SRX 600 je moc pekna, ale u nas tezko sehnatelna v solidnim stavu. Docela me pripomina Monstera

Muj sen je sehnat tak Monstera 900 jednoho z prvnich exemplaru okolo roku vyroby 93 ve spickovem stavu - to by bylo zuzo - s dratenymi vyplety kol

A jeste ted pokukuji po nejake Laverde, tu taky muzu

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 11:21 | Nahoru | #22
Jo ta cena je dost vysoká, najeto má taky dost, no záleží jak se k ní kdo choval.
M 900 mám a jsem spokojený ikdyž trošku výkonu navíc by neškodilo. Dráťáky se mi také líbí, ale teď co jsou má kola bílá, tak si také nestěžuji
U nás se bohužel nedá sehnat spousta starších kousků, ale v Německu to jde celkem snadno a za příznivé peníze.
Jo Laverda, Benelli, Guzzi nebo MV to by bylo něco Bohužel mám teď jiné plány, ale taková Ducati GT 750

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 11:34 | Nahoru | #23
No ja kdyz si vemu za kolik realne prodam svou S4/01 a pak 75k za staricke TRX s tolika km, zda se mi to moc. Jeste vzhledem k porizovaci cene te motorky kdyz byla nova. No uvidime, kam mne toto leto dovedou finance, snad vydrzim u bolonskych spaget A pokud ne, uvidime co se sezene

Tak hodne zdaru a at ti pekne slape tva spageti holka

Naposledy editováno 07.05.2008 11:38:52

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 11:50 | Nahoru | #24
Nemá to TRX motor z TDM?

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 12:17 | Nahoru | #25

Bidlo>Nemá to TRX motor z TDM?



Jo má akorát klika je přesazená

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 12:18 | Nahoru | #26
Ja myslim, ze ten motor byl uplne stejny jak na TDM 850 - i presazeni kliky. A ke zmene presazeni kliky doslo az od nejakeho roku (okolo 1997) a stejna zmena se tykala i TDM. Byly to nepatrne vylepseni, ktere probihaly na tomto motoru nez byl zvetsen na 900ccm. Ale to se uz TRX nevyrabelo. A presneji / podrobneji to bude vedet asi nejaky vlastnich techto motocyklu

Naposledy editováno 07.05.2008 12:22:12

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 12:19 | Nahoru | #27

Dedko>No ja kdyz si vemu za kolik realne prodam svou S4/01 a pak 75k za staricke TRX s tolika km, zda se mi to moc. Jeste vzhledem k porizovaci cene te motorky kdyz byla nova. No uvidime, kam mne toto leto dovedou finance, snad vydrzim u bolonskych spaget A pokud ne, uvidime co se sezene

Tak hodne zdaru a at ti pekne slape tva spageti holka



Dík, no snad motorka pojede dobře a holka šlapat nezačne lol lol lol

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 12:23 | Nahoru | #28



Tak hodne zdaru a at ti pekne slape tva spageti holka

Dík, no snad motorka pojede dobře a holka šlapat nezačne lol lol lol



Ducati na E55 rozhodne nepatri, to mas pravdu

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 12:34 | Nahoru | #29

Dedko>Ja myslim, ze ten motor byl uplne stejny jak na TDM 850 - i presazeni kliky. A ke zmene presazeni kliky doslo az od nejakeho roku (okolo 1997) a stejna zmena se tykala i TDM. Byly to nepatrne vylepseni, ktere probihaly na tomto motoru nez byl zvetsen na 900ccm. Ale to se uz TRX nevyrabelo. A presneji / podrobneji to bude vedet asi nejaky vlastnich techto motocyklu



Ta přesazená klika o 270° se na TRX a TDM dávala od roku 1996 (resp. od konce 1995). Ty starší TDM měli kliku klasicky o 180°.

TRX se dělalo do r. 1999, a pak se začalo dělat TDM 900, ale rok nevím.

Vlhkost v oleji

7.5.2008 v 17:42 | Nahoru | #30
vlhkost v oleji? Na tu trochu kondenzatu to staci na jare nastartovat, a prohrat pri dosazeni provozni teploty se vsecna odpari.

Edit: nedoset jsem to cely, pokud tam mas cladici emulzi, tak je to na rozborku a pretesneni, urcite to nestartovat!

Naposledy editováno 07.05.2008 17:44:00
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist