2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení objemu motoru.
MichalZX12R>Orgovany>tommy410>
Díky, s Oulehlou jsem mluvil už na výstavě . Já bych spíš potřeboval poradit z druhý ruky a né od člověka kterej ti to musí vychválit protože se tim živý....
Shodou okolností jsem s ing.Oulehlou v poslední době na toto téma trochu diskutoval .Nový Nicasil vyčíslil kolem dvaceti tisíc,Wiseco sada na mojí ZX12 stojí šestnáct.Práce asi taky nebude zadarmo.Předpokládaný nárůst výkonu pět až deset procent (údajně) v závislosti na dalších úpravách filtr,commander výfuky atd. Chtěl jsem do toho jít,ale sundala mne ta cena za Nicasil,na to prostě teď nemám a test day je za dveřma,takže čas na zajetí taky žádnej .Uvažoval jsem i o sadě bez zvětšení vrtání,jen s vyšším kompresním poměrem,ale někde jsem četl,že ideální kompresní poměr je 12,1 já mám udávaný 12,2 a Wiseco má 13,5.Byla tady na fóru sáhodlouhá dikuze i s citací nějaké učebnice co se týče komprese resp.poměru a já z toho nejsem zkrátka nějak moc moudrej.Co ty?
Nojo, to víš u nás v Čechách sice Nicasil dělaj - třeba ve Strakonicích, ale ze svý vlastní zkušenosti vim jaká je to sračka . Oulehla to posílá až do Německa a na to ti dá záruku . Ještě v době kdy jsem o tom uvažoval byl levnej Dolar . Chtěl jsem to objednat přímo z Mentoru. Práci bych svěřil Oulehlovi. Když jsem ale zjistil nakolik by mě přišla práce+nicasil tak se mě z toho pěkně protočili panenky . Navíc pár lidí mě z toho trochu zrazovalo.....
Původně jsem uvažoval o sadě na 1400 nebo dokonce racing 1430 - to je největší možný objem při zachování původního bloku válců. Komprese v obou případech 13,5 ! To znamená že bych musel jezdit na 100 oktanovej benzín.
Jinak si myslim že tato úprava by měla význam pro toho, kdo už jezdil sprinty s mašinou delší dobu a dostal se na její limit (výkonu) a dál časově aby jsi zrychlil by byla nutná právě tato úprava. Myslim že pro tebe je zatím zbytečnost pokut jezdíš průměrný časy.... Tvá motorka má na 9,8 . Pokut by jsi pravidelně jezdil tyto časy a byl jsi na limitu mašiny, tak teprve potom by mělo význam uvažovat o jiných vnitřnostech motoru. Jinak mě bylo řečeno že ty největší písty by mě zdvyhli výkon minymálně o 20 koní . Důležitý je taky to že je to v celým rozsahu otáček a to stejný platí i o krouťáku !!!
Naopak vačky ti něco přidaj, ale jen ve špičce. Toť asi vše .
Naposledy editováno 10.02.2009 11:10:59