globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola
 
23.4.2008 v 06:39
Zdravím,
koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 21:06 | Nahoru | #1

honzabiker>Dawe02> Právě o tu vlastní frekvenci jde. Jak se kmitání začne sčítat, tak se začnou dít věci...viz. nevyvážený kola na autě při 80km/h, 120km/h atd..



Mne je amplitudo - frekvencni cha-ka znama, jen mi neni jasne co tim chces rict? Amplituda budici sily je pri zminenych podminkach velmi mala, jde nesporne o nekriticky tlumene kmitani tak co se ma jako dit? Prosim vysvetli i to "scitani"

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Vyvážení zadního kola

19.1.2009 v 21:37 | Nahoru | #2
Dawe02> Čoveče, v tý tvojí rovnici pro výpočet síly mi chybí hmotnost a ta by tam podle mě měla bejt...
Moje verze:
F=-m*omega^2*y, kde y bude pro nás poloměr kola...
Samozřejmě je to síla v jedný ose...
Scitani nebyl správnej pojem...oficiálně to je skládání jde o to, že pokud nevývažek bude mimo rovinu středu kola ( nebo rovinu souměrnosti pneumatiky...nevím jak to říct jinak) tak se k síle přidá ješte moment a ten při vhodnej otáčkách kola odpovídajích vlastní frekvenci soustavy (neodpružený hmoty..?) způsobí citelný vibrace.
Kua...je to složitý bez kreslení...netvrdím, že to co tu píšu je správně. Vždycky jsem byl slabší na věci, který jsem si nedovedl pořádně představit .-) A proto jsem studoval technologii

Naposledy editováno 19.01.2009 21:48:24
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist