globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Vyvážení zadního kola
 
23.4.2008 v 06:39
Zdravím,
koupil jsem si novou gumu na zadek na R1 a teď přemýšlim,jestli vyvážit nebo ne? Předek vyvažuju,ale co ten zadek?? Má to vůbec smysl?? Díky za každou odpověď
Předchozí
1 2 3
Následující

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 06:59 | Nahoru | #1
kazdy kolo musis vyvazit, jestli nechces, aby te ta prdel v rychlosti nesklepala.. Teda pokud tam nemas drateny kola. To bys je jen vycentroval.. :D :D :D :D :D

Joke dne

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 07:12 | Nahoru | #2
Zadní nikdy nevyvyžuju jen předek a je to OK

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 07:54 | Nahoru | #3
já teda vyvažuju jde o prdek mám z toho lepší pocit a ten kousek závažíčka ničemu nepřekáží

1 reakcí na tento příspěvek Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 07:55 | Nahoru | #4
když chceš jezdit pomalu nevyvažuj

pokud rychle vyvažuj

já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)

á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze

:o :o :o

si kup vibrátor třeba pochopíš

Naposledy editováno 23.04.2008 07:55:35

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 08:07 | Nahoru | #5

David_900SS>když chceš jezdit pomalu nevyvažuj

pokud rychle vyvažuj

já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)

á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze

:o :o :o

si kup vibrátor třeba pochopíš


To že ti babička říkala že by zadní nevyvážené kolo mohlo být nebezpečné neznamená že to tak je! Jezdím už pár let a nikdy sem zadní kolo nevyvažoval zrovna tak všichni moji kamarádi. Občas jedu i přes těch 200km/h a nikdy sem s tím žádný problém neměl. Radši ani neříkat že obouvám dokonce jeté pneu to bys mě asi považoval za úplného magora

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 11:58 | Nahoru | #6

Prda1>David_900SS>když chceš jezdit pomalu nevyvažuj

pokud rychle vyvažuj

já nejsem magor tak vyvážím vše krom kolech na traktoru (nejezdí přes 25km/h)

á nebo si ji nainstaluj před místní diskotéku alespoň nebude žrát gumy - prý stojí peníze

:o :o :o

si kup vibrátor třeba pochopíš
To že ti babička říkala že by zadní nevyvážené kolo mohlo být nebezpečné neznamená že to tak je! Jezdím už pár let a nikdy sem zadní kolo nevyvažoval zrovna tak všichni moji kamarádi. Občas jedu i přes těch 200km/h a nikdy sem s tím žádný problém neměl. Radši ani neříkat že obouvám dokonce jeté pneu to bys mě asi považoval za úplného magora



a co ti na to říkají ložiska, uložení kyvky, a vibrace (je fakt že to je ti jedno, to pozná až některý z příštích majitelů)
babičku si nech od cesty frajere

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 12:03 | Nahoru | #7
David_900SS> Prosimte co hned startujes?
Zadni kolo nevyvazuje vetsina kluku co znam, je to zbytecne. K cemu ti je nejakych 20g dovyvahy, kdyz retez s rozetou to budi mnohem podstatneji. Loziska jsou na tento druh zateze dimenzovana a pokud odejdou, tak vymena je otazka pul hodiny a radove stokorun, vyvazovani samotneho kola tomu nepomuze, to neni argument. Pokud nemas opravdu hodne nehomogenni kus pneu (ktery bych radeji vymenil) a nebo bouchnuty rafek (ktery bych vymenil taky), tak nac dovyvazovat.

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 12:58 | Nahoru | #8

Dawe02>David_900SS> Prosimte co hned startujes?
Zadni kolo nevyvazuje vetsina kluku co znam, je to zbytecne. K cemu ti je nejakych 20g dovyvahy, kdyz retez s rozetou to budi mnohem podstatneji. Loziska jsou na tento druh zateze dimenzovana a pokud odejdou, tak vymena je otazka pul hodiny a radove stokorun, vyvazovani samotneho kola tomu nepomuze, to neni argument. Pokud nemas opravdu hodne nehomogenni kus pneu (ktery bych radeji vymenil) a nebo bouchnuty rafek (ktery bych vymenil taky), tak nac dovyvazovat.



nejedná se jen o ložiska

a když už jsi to tak nakous , mužeš zde rovnou uvést z jakého důvodu se vyvažují kola.

předpokládám, že u auta také nenecháš vyvážit kola

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 13:07 | Nahoru | #9

David_900SS>
nejedná se jen o ložiska

a když už jsi to tak nakous , mužeš zde rovnou uvést z jakého důvodu se vyvažují kola.

předpokládám, že u auta také nenecháš vyvážit kola



Ehm no samozrejme se nejedna jen o loziska, ale i o pruzici /tlumici elementy, sekundarni prevod a vesmes vsechna ulozeni...ale podstatne je, ze nevyvaha zadniho kola je vzhledem k nevyvaze ostatnich rotujicich casti sama o sobe v naproste vetsine pripadu nepodstatna (vyjimky viz vyse).

Auto sem neplet prosim! Je v tom zasadni rozdil. Nebudu porad dokola vysvetlovat rozdil mezi dynamickym a statickym vyvazovanim. Ani problematiku dulezitosti upnuti vyvazovane casti.
Projdi si jine thready, kde jsem se rozepsal na tohle tema vic.

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 13:49 | Nahoru | #10

Dawe02>

Ehm no samozrejme se nejedna jen o loziska, ale i o pruzici /tlumici elementy, sekundarni prevod a vesmes vsechna ulozeni...ale podstatne je, ze nevyvaha zadniho kola je vzhledem k nevyvaze ostatnich rotujicich casti sama o sobe v naproste vetsine pripadu nepodstatna (vyjimky viz vyse).

Auto sem neplet prosim! Je v tom zasadni rozdil. Nebudu porad dokola vysvetlovat rozdil mezi dynamickym a statickym vyvazovanim. Ani problematiku dulezitosti upnuti vyvazovane casti.
Projdi si jine thready, kde jsem se rozepsal na tohle tema vic.



a co třeba opotřebení pneu

u motorky stačí jen statické? tam snad neńí vhodné dynamické?
zas na druhou stranu jakékoli vyvážení je lepší než žádné

"věc" ať už to je cokoli určená pro měření "nevyvážení dyn/stat" musí být samozřejmě v pořádku a čistá , mě jde jen o vibrátor místo zadního kola, narazil jsi na bouchlý ráfek vhzhledem ke stavu silnic u nás , budeš měnit ráfky častěji než já nechávat vyvažovat kolo?

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 13:57 | Nahoru | #11
David_900SS> opotrebeni pneu je to posledni, co by me v souvislosti s kmitanim buzenym nevyvahou trapilo. To by musela byt sakra nevyvaha, aby deformace pneu byly vyznamne vzhledem k deformacim zpusobenym buzenim zakladem (povrchem).

Znovu opakuji ze dynamicke vyvazeni nema u motocykloveho kola upnuteho mezi lozisky i vzhledem k male vzdalenosti od lozisek vyznam.

Placl jsi hloupost a podle me se ted snazis varit z vody.

Naposledy editováno 23.04.2008 13:58:00

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 14:25 | Nahoru | #12

Dawe02>David_900SS> opotrebeni pneu je to posledni, co by me v souvislosti s kmitanim buzenym nevyvahou trapilo. To by musela byt sakra nevyvaha, aby deformace pneu byly vyznamne vzhledem k deformacim zpusobenym buzenim zakladem (povrchem).

Znovu opakuji ze dynamicke vyvazeni nema u motocykloveho kola upnuteho mezi lozisky i vzhledem k male vzdalenosti od lozisek vyznam.

Placl jsi hloupost a podle me se ted snazis varit z vody.



a co prokluz kola , který je větší když kolo není celou dobu v plném kontaktu s vozovkou (kolo rozkmitané a ještě "nakopnuté" nerovností povrchu)

když už jsi nakous tu "vodu" , předpokládám že máš vše řádně spočítané , když se bavíš o "zanedbatelným významu"
nehodlám se dohadovat jestli staticky či dynamicky, jen o "vyvážit/nevyvážit zadní kolo na sportovní silniční motorce"

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 14:34 | Nahoru | #13

David_900SS>
a co prokluz kola , který je větší když kolo není celou dobu v plném kontaktu s vozovkou (kolo rozkmitané a ještě "nakopnuté" nerovností povrchu)

když už jsi nakous tu "vodu" , předpokládám že máš vše řádně spočítané , když se bavíš o "zanedbatelným významu"
nehodlám se dohadovat jestli staticky či dynamicky, jen o "vyvážit/nevyvážit zadní kolo na sportovní silniční motorce"



Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 15:03 | Nahoru | #14

Dawe02>David_900SS> Nebudu porad dokola vysvetlovat rozdil mezi dynamickym a statickym vyvazovanim.



vyjímečně bys ještě jednou mohl, celkem by mně to zajímalo jaky je v tom rozdíl

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 15:04 | Nahoru | #15
david: hele mala rada, hadat se na tohle tema s vysokoslkolskym ucitelem mechaniky neni dobrej napad.... pokud se teda nehodlas ztrapnit....

proste na motorce nevyvazek par gramu nemuze mit vliv temer na nic, buzeni od povrchu je proste radove jinde, to same retez aspol....

pokud to dela nakej extra bordel pri jizde... tak je nekde trosku jina chyba nez jen nevyvazeny kolo...

ja nevyvazuju ani jedno kolo a nemam s tim problemy... jasne vyvazeny je lepsi... na zavodakakch se taky vyvazuje.. pokud ses byl podivat na motoGP tak v depu je videt ze vyvazujou staticky... to doklada to ze asi dynamicke vyvyzeni nema vyznam...
ale tam uz se hraje na setiny, odpruzeni nastavuji odbornici podle namerenejch dat... tady vetsina lidi jezdi na uplne total rozhrabanym podvozku (utahnou vse na max, kdyz je to "tvrdy" sedi to jak zavodak prece) a pak resi nakou picovinu ala par gramu nevyvazku...

to same jako tam ma kdekdo uplne ucpanej papirovej filtr, nemenil se uz xlet a vyklada o tom jak se musi doladit smes na brzde aby se nepodpalili ventily.....

a spousta dalsich mouder....

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 15:04 | Nahoru | #16
Já bych to teda rozhodně vyvážit nechal každá guma je jiná a žádná není 100% a když si vemeš že ti tam dají třeba jen 15g závaží a když ho tam nemáš tak si vem co ti ve 200km/h udělá s prd..lí a nestojí to tolik

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 18:26 | Nahoru | #17
rozhodně vyvážit všechny motorky krom kross se vyvažují

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 20:40 | Nahoru | #18
assassin> na jaky skole uci? ja jen jestli ho nepotkam nekdy na CVUT

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 21:18 | Nahoru | #19

3thno>kazdy kolo musis vyvazit, jestli nechces, aby te ta prdel v rychlosti nesklepala.. Teda pokud tam nemas drateny kola. To bys je jen vycentroval.. :D :D :D :D :D

Joke dne



Tak asi sem tohle nepochopil, pokud vim co ja sem kdy centroval vyplejtany kola tak centrujes rafek. Ale kdyz je tam guma, tak nechapu jak by jsi to centroval? Vyplejtany kola se dovyvazujou zavazickama co jsou na dratech, nekdo teda pouziva i lepeny. Jinak jsem tak zastance statickeho vyvazovani.

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 22:36 | Nahoru | #20
...tak to jsem úplně přesně čekal-je to tak asi 50 na 50! lol

no asi to teda bude jen na mým rozhodnutí
(teda né asi,určitě),jestli vyvážit nebo nevyvážit.

Ale přesto díky!

PS: raději vyvážim-určitě tím nic nezkazím

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 22:48 | Nahoru | #21
..přední kolo nechavam vyvazit vzdy, jednou me ho v pneuservisu jen prezuli a vyvazit zapomneli a bylo to sakra znat. V urcity rychlosti zacinaly vibrovat riditka (mam dojem ze to bylo kolem 120km/h takze se to netyka jen SS). Zadni kolo nevyvazuju. Je hezky ze si ho clovek necha vyvazit, ale pri nandavani na motorku na nej nanda retez a to par gramovy zavazicko najednou postrada smysl. Tahle rada neprisla z me hlavy, ale ridim se ji uz dost let a nikdy zadny problem. A ze sem tech gum uz vystridal hafo

Vyvážení zadního kola

23.4.2008 v 23:16 | Nahoru | #22
Jen mě zajímá závaží třeba 10 gramu jakou má odstř.sílu při 250km-h

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 07:30 | Nahoru | #23

Dawe02>

Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.



tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?

akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 07:57 | Nahoru | #24
assassin:

jo dokonce učitel , aha , tak to už chápu

ohledně tvých kol , ty jsi byl vždycky jinej (ve smyslu alespoň to přední)

ohledně strojů co zde jezdí , no coment , některý jsou jako nové, jiné jak říkáš a i horší.
tam má vyvažování jen ten smysl že se o malinko sníží množství odpadnutých součástek na 1km jízdy

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 08:05 | Nahoru | #25

David_900SS>Dawe02>

Mam toho spocitano k tomuto tematu skutecne dost.
Tvoje domnenky jsou pro me usmevne, nezlob se.

tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?

akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)



hele dawe uz tu na tohle a jina temata psal vickrat, chapu ze ho nebavi psat furt dokola, zvlast kdyz vetsina lidi zde nema zakladni znalosti z fyziky.... vetsinou tu na nakej mechanickej rozbor situace od dawa vytahl nekdo nakej hospodskej argument a pak je jasny ze se pak nekomu nechce do vysvetlovani...

sam mam vsechny zkousky z mechaniky na CVUTu za sebou a mel bych problemy se sestavenim a resenim jednoduchejch pohybovejch rovnic... takze pochybuju ze lidem ktery treba podobnyma vecma neprosli by naky vypocty a dukazy v tomhle smeru neco rekli...

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 08:26 | Nahoru | #26

assassin>David_900SS>

hele dawe uz tu na tohle a jina temata psal vickrat, chapu ze ho nebavi psat furt dokola, zvlast kdyz vetsina lidi zde nema zakladni znalosti z fyziky.... vetsinou tu na nakej mechanickej rozbor situace od dawa vytahl nekdo nakej hospodskej argument a pak je jasny ze se pak nekomu nechce do vysvetlovani...

sam mam vsechny zkousky z mechaniky na CVUTu za sebou a mel bych problemy se sestavenim a resenim jednoduchejch pohybovejch rovnic... takze pochybuju ze lidem ktery treba podobnyma vecma neprosli by naky vypocty a dukazy v tomhle smeru neco rekli...



mě nezajímají ani tak celé rovnice , jako spíše konkrétní výsledky sdělení že nevyvážení je zanedbatelný není až tak přesné

mě by zajímalo kolik tak rozhodí rozeta z řetězem , kolik je dle nározu zanedbatelný nevyvážení a z jakého důvodu stručně a jasně

kolikrát jsem měl na kole pomale "půl zinkovny" a ohledně mého ráfku jo trošku naraženej je jenže to bude zas po projetí první díry. pneu na něm sedí rovně a prakticky to není vůbec vidět , až na vyvažovačce jsem si toho všiml

a co vše tu psal nevím , narazil jsem jen na vyslovení nekonkrétního názoru a zas tak moc kol s 5g či 10g závažím jsem nepotkal většinou to je podstatně více

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 18:37 | Nahoru | #27
assassin> diky za zastani, alespon nekdo tu vi oc jde.

David_900SS>
tak se pochlub copak jsi počítal , opravdu jsi počítal kolo u motorky?

akorát máš spousty keců a nic konkrétního , technik se vyjadřuje přesně a jasně. nevšiml jsem si že by jsi nějakou debatu s tímto tématem dotáh dokonce s nějakým konkrétním závěrem, nevisím pořád na fóru a vzhledem k neuvěřitelnému brajglu jaký tu je se mě rozhodně nechce to tu prohledávat. očividně se na tom shodne více lidí, pokud by tomu bylo jinak , tak mě zde všichni jednohlasně pošlou do někam.
úsměvný mě tu připadáš jen ty, akorát machruješ, zesměšňuješ lidi kolem sebe, o rozumné debatě se s tebou rozhodně bavit nedá a nakonec z tebe vypadne jen "úsměvné domněnky" jakož i v jiných diskuzích.
(podobného "ať už je to jakákoli úchylka" máme na školení z vyhl. 50 akorát z lidí dělá pitomce a nic nikoho nenaučí)



Ty mi po tomhle postu nestojis za nejake vysvetlovani.
Hodne stesti na silnici ti preju.

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 20:58 | Nahoru | #28

Dawe02>
Ty mi po tomhle postu nestojis za nejake vysvetlovani.
Hodne stesti na silnici ti preju.



když už opovrhuješ mnou , možná by nebylo od věci to jednou napsat dokonce aby v tom měli jasno všichni

také ti přeji hodně štěstí

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 20:58 | Nahoru | #29
Vyvyžovat zadní kolo je úplně zbytečná věc, na zatku nic nepoznáte. Nejvíc se mi líbí ti chytráci co si nechají vyvážit kola a pak si koupí aspoň 20-ti gramový lebky na čepičky a myslí si jací sou frajeři. Nikdy sem zadek nevyvažoval a nikdy to dělat nebudu. To pak abych po každé probržděné plošce na gumě nechal vyvyžovat.

Vyvážení zadního kola

24.4.2008 v 21:00 | Nahoru | #30
pepoš> hmm neber to osobně ale na MZ bych to taky nevyvažoval...tady je řeč o supersportech
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist