V autoškole zaznělo obecné doporučení 'nejlepší je Arai nebo Shoei' a já teď na webu vidím, že třeba Arai začíná s nejlevnější NR-5 Bright Silver na 6000,-Kč, resp. CONDOR za ~8000 - to je u Arai jasný low-end.
Oproti tomu zde na fórech mnozí chválí třeba Nolan N103 (cca 8000Kč), která je vyklápěcí, má už sluneční clonu apod. Za obdobnou cenu se mi zdá dobrá i řada Sharků (např. řada RSI), které mají např. antifog úpravu (při dobrém počasí ji asi nevyužiju?) a vyjímatelný vnitřek (asi větší výhoda?). Nebo třeba Caberg Justissimo GT, ale to je polykarbonát, tak asi trochu horší bezpečnost?
Takže dotazy:
1. Jsou Arai/Shoei o tolik lepší, nebo se spíš platí za značku?
2. Jaké výhody/nevýhody má vyklápěcí přilba? Doporučili byste ji?
3. Brali byste radši ten low-end Arai nebo třeba toho Skarka ev. Nolan N103?
4. S přilbou bych se rád vešel do cca 8000, ale je-li bezpečnost u dražších Arai/Shoei apod. podstatně větší, asi to skousnu - co radíte?
Omlouvám se za dlouhý dotaz, předem dík
A myslim,ze zalezi na tom co mas za masinu.
Protoze dneska je kvalita u dost znacek podobna,ale za to cena se lisi...U nas ve meste maji helmy v rozmezi 4-8 tis...Takze bych koukal na zlatou stredni cestu a urcite bych byl spokojeny...
Tak ti preju hodne najety zdravych kilometru
Ten vyndavací vnitřek tuším, že je důležitý. Jak se provádí údržba u přileb, kde to je napevno? To to perete v ruce i s přilbou?
Předpokládám, že ty hodně drahé přilby budou mít asi podstatně lepší utlumení aerodynamického hluku ve vysokých rychlostech? Ne že by se mě tohle zrovna týkalo... Jaké další výhody tam jsou?
pokud budes jezdit tak jak rikas, tak bych nevyhazoval zbytecne ( pro me) velke penize a koupil si neco kolem 3-4K
- ale pak bys toho mohl litovat ... nevybirej jenom podle ceny, vyber si ji podle toho jak ti sedi, jak se ti libi, jestli ma tu vyjimatelnou vlozku a jestli si muzes vymenit plexi na tmave treba... - jestli budes vychutnavat krajinu v techto hodinach, tak slunce do oci neni moc dobry...
koukni...zajed někam vyzkoušet...hlavní je, abys měl dobrej pocit, když ji máš na hlavě:)-)nakup..já jdu po měsíčním zkoumání a četbě různých moudr zde na foru do Marushina TNT 888
Ty low-end Arai zkusím taky, ale problém je s tím pevným vnitřkem, to jako opravdu nezbývá, než tu přilbu vyprat celou??? Aby se náhodou nesmrskla...
A co ty vyklápěčky? Je to výhoda třeba v horkém létě?
- znacka
- uroven provedeni
- pouzite materialy
- vybava a vychytavky
- komfort pri jizde
- funkcnost reseni
- aerodynamika a z ni vychazejici hlucnost
- bezpecnost
Nektery veci spolu samosebou souvisi, aerodynamicky dobre resena prilba spolu s optimalni vetratelnosti a utlumenim hluku v oblasti usi bude zpravidla znamenat solidni komfort pri jizde. Nicmene je mozny najit spoustu prileb, ktery jsou pohodlny, bezpecny a z dobrych materialu, ale jinak je to obycejna prilba bez jakychkoliv vychytavek, co by te mohly rozmazlovat. Sem vetsinou patri levnejsi modely vehlasnych znacek. Druhy protipol jsou prilby, ktery te rozmazluji spoustou veci, bez kterych se obejdes jen do te doby, nez si na ne zvyknes Treba takova zvedaci brada a zasouvaci slunecni clona, to sou doslova navykove veci.
Sam se musis rozhodnout, jestli chces mit prilbu viceucelovou, tedy takovou, ktera treba nesplnuje vsechny bezpecnostni kriteria, ale zaroven si ji nemusis sundat pokazdy, kdyz se chces kolemjdouciho zeptat na cestu. Protipolem jsou utlumeny prilby, ktery te pri jizde hlukem rozhodne neobtezuji, ale bez interkomu si se spolujezdcem nepokecas ani kdyz stojis na semaforu.
No a nejdulezitejsi ze vseho uz vis - prilba musi dobre sedet... takze primarne vybirej podle toho a verim, ze spatne nevyberes.
2.výhodou je,že když ti je v koloně teplo tak si ji kdykoli otevřeš a odplivneš siceloskořepina je celoskořepina.
3.záleží na vkusu jedince
4.kdyby bezpečnost nesplňovala normy tak ji nepustí do výroby tzn.:bezpečnost ARAI vs.SHARK. vs. MARUSHIN(jen příklad výrobců) musí být stejná...
Chce to zkusit na prodejně,každá značka ti bude sedět úplně jinak,vyndávací pratelná vystýlka je výhoda,hlučnost vyčteš jen z testů a zjistíš ji až při porovnání s jinou helmou,nebo když ti ji prodejce pučí na test. jízdu...
minusy: vaha, plexi po chvili prestalo dolehat ...
Pote jsem si koupil Shoei xr 1000 cena 14 000,- kua a zas takovy rozdil tam neni. Maji nahovno antifog!, v baleni ti daji něco jako clonu, která se přisaje na plexi a vytvoří antifog,ale omezuje to ve vyhledu. Snad to v létě nebude potřeba. Suomy pry okopirovala Arai a za cenu kolem 6tis. se tim stava dobrou helmou. Takže tak. A Shark jsem koupil M a vymačkala se na XL. Shoei jsem koupil S a vymačkala se na velikost M. Takže příště asi kupuju XXS. Pruda.