Test motorkářských helem: žádná nemá jedničku
http://auto.idnes.cz...8_134212_motorky_fdv
"... Německý autoklub ADAC otestoval 10 helem v ceně od sedmi do 13 tisíc korun. Vedle hluku se zaměřil na jejich bezpečnost a pohodlí.
K uším řidiče motorky se podle autoklubu ve většině případů dostávají takové porce decibelů, které mohou vést k poškození sluchu. U zkoušených výrobků šlo o 84 až 94 decibelů. ..."
hodnotí tam tyto přilby:
SCHUBERTH R1
UVEX HELIX RS 750 CARBON
X-LITE X-602
SHOEI XR 1000
ARAI CHASER
HJC HQ 1
LAZER FIBER D1
NOLAN N 94
SCORPION EXO 1000
SHARK RSR2
Dávám to sem, kdyby se někdo z vás rozhodoval mezi některými z těchto.
Naposledy editováno 10.04.2008 06:55:46
http://cgi.ebay.com/...QQrdZ1QQcmdZViewItem
Považuji tenhle test za částečně objektivní (bez omáčky), víc dám na řáckou osobní prohlídku a na srovnání, než na "uplacené škrabaly, hlavně v CZ".
Třeba neporovnali dost důležitý věci jako: zavírání plexi a ovládání v rukavicích, stabilitu v určitých polohách, zámek na plexi a další ovládací prvky jako otvory větrání-bitelnos, atd...
Každopádně jak tu zaznělo, ty rozdíly nejsou veliký a důležitý je, jak komu co sedne.
Lumberjack>No, nevim, když jako vyberou třeba sportovní helmu např. HJC.HQ1, tak je jasný že bude hlučnější, než řekněme spíš cestovní helmu s clonou ta R1 (možná se pletu). Třeba od HJC helma s clonou bude jedna z nejtišších, což je zas na úkor snadnosti nandávání a sundávání. Třeba ta X-lite taky neni nejvyšší řada, řek bych že porovnali v některých případech jabka s hruškama.
Třeba neporovnali dost důležitý věci jako: zavírání plexi a ovládání v rukavicích, stabilitu v určitých polohách, zámek na plexi a další ovládací prvky jako otvory větrání-bitelnos, atd...
Každopádně jak tu zaznělo, ty rozdíly nejsou veliký a důležitý je, jak komu co sedne.
souhlas! moje kritéria na helmu jsou jiná, a pořadí a nahnané body mám jinak...ale nikomu nic nenutím, čtu mezi řádky...