Jenik789> Zdarec, Jenik789 to vystih přesně
. Já sem měl úplně stejný kandidáty na výber (akorát né toho Transalpa) a rozhod jsem se pro XTZ. Seděl jsem teda jen na Africe a Teneerce (Biga jsem postupně vytřídíl) a protože jsem taky vyšší
(195cm), byla XTZ jasná volba. Afrika má o dost užší sedlo a celkově je o krapet nižší posaz, takže na Teneerce se sedí (teda aspoň mě) daleko pohodlnějc. A sem teda ještě teď z ní úplně nadšenej, hlavně jak silně a plynule táhne ten motor, jistě sedí v zatáčkách, ostře brzdí apod. zkrátka cesťák kterej ani mimo silnici se neztratí (ty dlouhý zdvihy jsou paráda, takový ani afrika nemá), ono když si to mastíš stokilometrovou rychlostí děravou šotolinovou cestou s tímto "Mastodontem" a motorka se jen tak pohupuje je fakt zážitek. Pokud jde o ten přístup ke komponentům, tak mě se teda vůbec nezdá složitej. Když se chceš mrknout na kapaliny tak ty boční plasty jsou otázka 20 sekund (já mam teda imbus na klíčích), no a k ostatním věcem zas tak často (jestli vůbec) nepolezeš (akorát ty vzduchový filtry jsou horší, musí se sundat nádrž, ale když si to párkrát zkusíš tak je to pak sranda), zkrátka oproti jinejm motorkám žádnej velkej rozdíl. Afrika určitě je taky super mašina :\ , hlavně má asi o krapet lepší spotřebu 5.5l a ten motor bude taky jistě držák a cenově zas moc rozdílný nejsou když beru přibližně stejně starý ročníky (ty nový jsou drahý jak prase). Mě XTZ žere kolem 6 litrů. Když ji moc nehonim a jedu na pohodu (do 110km/h) tak se dostanu i pod 6 litrů. No bude u mě bydlet pěknejch pár let. Tak ať taky něco vybereš