paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Žebříček adventure novinek v ČR
vyhledal jsem registrace za letošní půlrok u cestovních "endur" středních objemů:

260 ks 800mt -cfmoto (to je na úrovni r1300gs)
220 ks xl750 -honda transalp
159 ks trk 702 -benelli

98 ks 700mt -cf
87 ks v-strom 800
60 ks ds525x -voge
54 ks ds900x -voge
40 ks 450mt -cf (asi 2měsíce v prodeji)
36 ks himalayan 452
(75) ks qjmotor 550-650-700-800cc (součet 4cendur)

9 ks 450 rally -kove (některé pod značkou zf-ky, asi 2týdny v prodeji)
1 ks 800x -kove (prodej ještě nezahájen)

Číně se takhle dobře daří z velkých států eu asi jen v itálii (trochu přeházeně), ale de-uk slabota (nakedy-neoretra ještě horší)

Naposledy editováno 14.07.2024 08:49:14

2 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 08:06 | Nahoru | #1
Asi dělají něco dobře, když se jim tak daří? Nebo je to možná tím, že v této kategorii (cena/objem/typ motorky) není kromě Tranalpu a V-stromu 800 nic jiného, než číňani? Tuhle kategorii všichni opustili a dělají větší a větší (dražší a dražší) motorky, vždyť i ta Honda a Suzuki jsou 800ccm.
Takže za mě nic zvláštního.

Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 08:45 | Nahoru | #2
Kde tyhle cifry hledáš?

1 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 08:51 | Nahoru | #3
A co F900GS?

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 09:41 | Nahoru | #4
Slávek-TDM> Je otázka, jaká byla kritéria vyhledávání těch výsledků, co nám prezentuje autor threadu, třeba tam GSo neni protože je mimo autorem zadaná kritéria (chybí tam několik jmen, co by člověk čekal - např. BMW, KTM/Husq...). A vzhledem k tomu, že statistická kategorie dovozců je "vozidlo kategorie L do 800ccm", předpokládám, že výsledky shora jsou motorky do 800ccm objemu motoru.

Navíc F 900 GS je přesně to "větší a dražší" - v holotě dle konfigurátoru BMW dnes začíná na 344.000 Kč, CF Moto 800 mt sport začíná na (dnes dle stránek CF moto) 199.990,- Kč. I ten V-strom začíná na 234.000,- Kč. To podle mě dobře ukazuje proč se tak dobře prodávají.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 09:48 | Nahoru | #5
CloudJumper> pěkně se prodává i ténéré a dobře cb500x ,versys, atd ale něco jim ta čína bere

spike-cz> na mdcr statistiky, každý půlrok aktuální vozový park v dolním souboru. U loňských novinek odečtu kusy k minulému pololetí. Názvy staré několik let se obtížně sčítají a rozlišují od dovezených ojetin. CB600 nikdo nesečte, ale třeba STELVIO už ano (asi 15řádků, vodník zatím jen v tom bez kubatury).

Slávek-TDM> F 900 GS přesně 70ks, osmikilo neodlišim od staršího rotaxu

Naposledy editováno 11.07.2024 10:03:27

1 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 11:49 | Nahoru | #6
Hm, koukám, že podpora totalitních režimů u nás nefrčí jen v komentářích na internetu, smutný pohled.

Možná by se ti nadšení majitelé mohli někdy podívat třeba na dokument o nucené práci v Číně.

bledemon> Díky za pěkně zpracovaný přehled.

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 15:26 | Nahoru | #7
bledemon> Jo, Honda má pořád dvakrát víc prodaných motorek než CFmoto, jestli si dobře pamatuju statistiky, byť v kategorii do 800ccm to bylo nějak 750 kusů (H) ku 530 (CF) za první pololetí 2024? Tedy cca 2/3 prodejů Hondy? A tím nemyslím jen endura, ale celkově prodej motorek.

Mr.Dreamer> A taky frčí podpora agrese Ruska, posíláme jídlo teroristům do Gazy a peníze charitám pro uprchlíky z islámského světa, taky dáváme plno peněz lidem, co nechtějí makat a říkáme tomu sociální stát. Od toho totalitního režimu člověk za ty peníze, co mu dá, dostane aspoň motorku

1 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 19:17 | Nahoru | #8
Kluci netahejte sem politiku.. pěkně prosím...

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 20:04 | Nahoru | #9

spike-cz píše: Kluci netahejte sem politiku.. pěkně prosím...



Úspěch Voge, Kove a CF Moto je politika, ať se ti to líbí nebo ne. Jsou to státní podniky s "vládou", která nás označuje za nepřítele.

Jsem zvědavý, jak se celá situace vyvine, aktuálně mají ty značky přístup k otrocké pracovní síle, státní podpoře v rámci programu Made in China 2025 a členové vedení jsou v rámci komunistické strany členy té nejsilnější frakce. Jsem velmi zvědavý, kde budou za 5, 10 let. Třeba vedení Huawei velmi dobře navigovalo změnu politického klimatu, naopak společnosti jako Ant Capital, Evergrande nebo Country Garden navázání na upadající frakci v CCP zcela smetlo.

Může to jít oběma směry, majitelé mohou mít za 5 let problém sehnat náhradní díl, ať už kvůli sankcím nebo úpadku společnosti v nelibost, nebo se podpora státu ještě zesílí a ty značky si vytvoří dominantní postavení na trhu a prodejnost i dostupnost podpory bude skvělá.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 21:08 | Nahoru | #10

Mr.Dreamer píše: Hm, koukám, že podpora totalitních režimů u nás nefrčí jen v komentářích na internetu, smutný pohled.

Možná by se ti nadšení majitelé mohli někdy podívat třeba na dokument o nucené práci v Číně.

bledemon> Díky za pěkně zpracovaný přehled.



Myslis neco jako u nas kde o2 a dalsi spolecnosti vyuzivaji praci veznu ve svych call centerech a podobne? Nebo snad Francie, Nemecko a dalsi kde do fabrik svazi nelegaly z Afriky a dalsich zemich autobusy na smeny? Ci Severni Korejce delajici u nas podobne uklid po domech a firmach (a to i statnich)? Ci USA a vyuzivani mexicanu podobne?

Ach ty skarede totalitni rezimy

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 21:27 | Nahoru | #11

puffybodie píše: Myslis neco jako u nas kde o2 a dalsi spolecnosti vyuzivaji praci veznu ve svych call centerech a podobne? Nebo snad Francie, Nemecko a dalsi kde do fabrik svazi nelegaly z Afriky a dalsich zemich autobusy na smeny? Ci Severni Korejce delajici u nas podobne uklid po domech a firmach (a to i statnich)? Ci USA a vyuzivani mexicanu podobne?

Ach ty skarede totalitni rezimy



Ok, tím, už se dostáváme silně mimo téma. K tomu řeknu jen to, že za mě systematické vyhlazování, znásilňování a rozprodávání na orgány celých etnik, náboženských a názorových skupin mi přijde nesrovnatelně horší, než opovrženíhodné věci, které se ději u nás, ve Francii, Německu či USA. Více se můžeme dohadovat třeba v SZ, v tomto vlákně jsem zvažoval jaký vliv má pozadí zmíněných značek na budoucí vlastnictví a hodnotu těch motocyklů.

Žebříček adventure novinek v ČR

11.7.2024 v 22:48 | Nahoru | #12
Ale japonci uz taky nedelaji tak jako v 70. a 80. letech. Honda byla jedna z prvnich kdo prechazel na vyrobu podobnou jako jsou automobily aneb jeden motor a kolem toho naplacat nekolik variant ala kolem 750 Hornet, Transalp, CBR co ted bude, to same jejich 500. A zkusenosti s tim, ze za 4000km odejde retez nebo po 7000 lozisko atd. jsou u nich uplne stejne. Stejne tak presla Kawasaki nebo Yamaha. Suzuki ted na to prechazi posledni se svoji 800. A nebudou drzet dily 20 let a ani formy na ne, to stoji velke prachy nechat a udrzovat v tovarne 10 a vice let stroje na tohle.

Tech cinanu se hodne proda i ve Spanelsku nebo v Recku. Napr. ve Spanelsku 10 let a vice stare motorky musi na STK co 12 mesicu. Kdyz uz ted treba u Yamahy na stroje vyrobene po roce 2000 nejsou dily i drive nez po 10 letech a maloseriova vyroba nebo rucni se vyplati jen opravdu vyjimecnych kusu, tak kdo to bude udrzovat?

Staci se podivat do systemu svolavacek a poruch at uz evropskych, japonskych, americkych nebo i tech cinskych znacek. Zarne priklady napr. KTM a BMW. Nebo si obejit nejake inzeraty co se prodavaji za "lestenky malo jete a udrzovane" a neni zadny div, ze pak jsou takove prodeje tech stroju. Hromada lidi co si to kupuje nejde ani sem na server nebo jine podobne, na co taky aby poslouchali reci, chteji proste jezdit a nevidi potrebu vyhodit za motorku penize jako za nove auto. Neni jejich chyba, ze znacky se nam snazi vecpat pohadku o tom, jak kazdy musi mit GS 1300 nebo KTM 1290 a podobne a stroje za lidovou cenu v podstate opustili a prenechali to cinanum nebo rovnou s nimi udelaji firmu (KTM a Yamaha s CFMoto, BMW s Loncinem uz 20 let atd.) kde se takove stroje pak vyrabi a tady prodavaji jak housky na krame, protoze lidi to chteji a znacky to neumi nabidnout (abych nekrivdil trochu se probouzi viz. Kawasaki a jejich 400 a 500). RE z Indie se taky vyborne prodava a primarni duvod zcela jiste neni proto, ze by to nebylo z Ciny, ale proto, ze nabizeji neco co lidi chteji, tak jako novy dobry Himalayan. Triumph a jeho 400 taky neni z Ciny.

Ono to jde, ale znacky jsou ti co do te Ciny sli za levnou praci znamenajici vetsi vydelek do kapsy vedeni. Uzivatele je tam zcela jiste neposilali Ti jen reaguji na danou situaci svoji vlastni penezenkou.

1 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 06:45 | Nahoru | #13
"Levná práce číňanů" je pozůstatek historie. Všichni z Číny utíkají, protože náklady na práci tam neskutečně vzrostly, zejména mzdy. Proto se výroba přesouvá do Vietnamu, Malajsie atd. V roce 2007 byla cena čínské práce (zjednodušeně řešeno) 1 dolar. V roce 2022 je to 8 dolarů. Malaysie, Indie, Vietnam, Filipíny, Thajsko... mají cenu práce i v roce 2022 něco mezi 2 a 3 dolary. Takže tím to neni.

Navíc tohle pokrytecký "nebudu podporovat čínu koupí čínské motorky/auta". Je jedno, co si dneska koupíš, polovina té věci prošla nějakou čínskou společností. Je jedno jestli ve formě vstupní suroviny, součástky nebo byla v Číně vyrobena a dovezena sem. Zapomeň na telefony, zapomeň na tablety, chytré hodinky, v podstatě jakoukoliv spotřební elektroniku, která obsahuje nějaký čip. Hele skoro celá česká mobilní síť je postavená ze součástek Huaweie - možná bys neměl telefonovat? Protože tím podporuješ mobilní operátory aby tu síť vylepšovali a kupovali další čínské součástky, což samozřejmě přímo vede ke genocidě, to je naprosto jasný. Takových případů jsou miliony.

Ano genocida, znásilňování, diskriminace... Zeptej se domorodého obyvatelstva Amerik, jak se k tomuhle staví. Koukni se třeba do Afriky, co se tam děje za svinstva. A přestal jsi kvůli tomu kupovat kafe? Hele a co třeba Saudská arábie, kde ženy mají tak málo práv, že to evropan nechce chápat. Neslyšel jsem, že by sis kvůli tomu přestal kupovat benzín. Nebo by jsme se mohli podívat na otrokářství, nejen to slavné v USA, ale to, co se děje dnes po celém světě... A co třeba vyhlazování Kurdů v Turecké části Kurdistánu? Přestali tam evropani jezdit na dovču? Nebo osud Kozáků na Krymu? A co třeba státní podpora mrzačení dětí v rámci LGBT politiky v USA? Tam můžeš dvanáctiletým dětem uříznout přirození, nalejvat je hormonama a předělat je na opačný pohlaví. Za mě je to mrzačení dětí jak sviňa. Ale neeeee, to je přeci civilizovanej západní svět, to je v pohodě. Zato Čína, jo ta Čína, tam se ty děti mrzačit nesmí jinak si nekoupim jejich motorku!

Řešení tohohle "problému" není v tom, že budeš Čínu vinit. Řešením tohohle "problému" je nekonkurenceschopnost Evropy a víceméně zbytku světa. Naši politici nás sem dovedli tím, že nadbytky za zvuků našeho veselého chrochtání rozdali na sociální stát namísto podpory práce a podnikání a najednou zjišťujeme, že už neumíme nic vyrobit, postavit nebo smontovat a klepeme na Čínu. Náklady na práci v Evropě rostou, byrokracie roste, práva každého jsou tak enormní, že jen najít zaměstnance a postavit fabriku je tak zdlouhavé, že radši koupíš součástky od Číňana, kterej novou fabriku vymlaskne za šest měsíců. A vesele přitom zavádíme čtyřdenní pracovní týden a jásáme nad plánovaným růstem produktivity a přemýšlíme jakou další krachující část života dotovat, abychom i těm posledním kouskům konkurenčního prostředí zatli tipec.

Čína není problém, Čína těží z toho, jaké problémy máme my a jsme to my, kdo jsme jí tuhle šanci dali. Takže typicky evropsky politicky budeme házet vinu na někoho jiného, než na sebe a vymýšlet zástupné důvody proč oni jsou ti špatní a my ti správní. Ve výsledku je totiž jedno, kdo je jaký, když oni mají nad námi moc.

edit: oprava překlepů

Naposledy editováno 12.07.2024 06:47:44

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 07:27 | Nahoru | #14
CloudJumper> pises o hazeni problemu na jine - ale v civilizovanem svete, za vse muzou ti nahore, za to, ze my neumime nic vyrobit, ze nechceme pracovat a kdyz uz nahodou neco udelame chce,a za tu praci mnohonasobne vic nez cinan…

1 reakcí na tento příspěvek Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 10:22 | Nahoru | #15
španělsko žádné čínské motorky v top50 (jen skútry):
https://www.anesdor....630-Modelo-junio.pdf

německo taky: (zvolit top50 a potvrdit dole)
https://stats.ivm-ev.de/allg-statistiken
z jiného DE zdroje: jen 285ks cfmoto 800ccm(naked+cenduro) a 56ks voge900 za půlrok

Naposledy editováno 12.07.2024 10:23:36

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 11:26 | Nahoru | #16
assassin> ja bych to videl trochu jinak. Jaky je ve tvem okoli lidi co znas pomer tech, kteri za poslednich dejme tomu 10-12 let zahajili podnikani nebo zivnost k tem, kteri ji pozastavili nebo ukoncili? U mne to dela cca 0:6 a ne jen kvuli duchodovemu veku. To o nastaveni systemu nebo podnikatelskym prostredi dost vypovida

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 13:35 | Nahoru | #17

bledemon píše: španělsko žádné čínské motorky v top50 (jen skútry):
https://www.anesdor....630-Modelo-junio.pdf

německo taky: (zvolit top50 a potvrdit dole)
https://stats.ivm-ev.de/allg-statistiken
z jiného DE zdroje: jen 285ks cfmoto 800ccm(naked+cenduro) a 56ks voge900 za půlrok



Ono to dává celkem smysl. Zavedené značky mají u všech u nás populárních čínských modelů konkurenci která je cenově o 10-40% dražší. Pro Němce nebo Španěla je to tak nižší motivátor, než pro nás.

Nemáš třeba údaje o Bulharsku, Rumunsku, Řecku. To jsou státy, kde je vláda Číně celkem nakloněná a ekonomicky na tom jsou občané hůře.

Jinak, koukám, že ta hybridní Kawa namá v Německu úplně špatná čísla a ten Zed je tam vyloženě dominantní, zatím co ve Španělsku ho porazila obě MTčka, zajímavé. Motorově mě to MT zaujalo mnohem víc, ale třeba ještě 4válcům neodzvonilo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 17:30 | Nahoru | #18

CloudJumper píše: Asi dělají něco dobře, když se jim tak daří? Nebo je to možná tím, že v této kategorii (cena/objem/typ motorky) není kromě Tranalpu a V-stromu 800 nic jiného, než číňani? Tuhle kategorii všichni opustili a dělají větší a větší (dražší a dražší) motorky, vždyť i ta Honda a Suzuki jsou 800ccm.
Takže za mě nic zvláštního.


Tenere 700, Tuareg 660, KTM 790 atd. Myslím, že tech motorek je dost. A cenově je to podobný. Nevím, co by mě donutilo, abych si koupil o 10% levnější činu, než zavedenou japonskou, nebo evropskou značku. Než jsem koupil motorku, byl jsem si na všem sednout, nebo rovnou projet. Takové cfmoto MT 650, 700 a 800 jsou pro mě úplně zbytečné motorky. Proč činu, když za stejný prachy mas japonce (malej strom nebo jakýkoliv naháč / strom 800, trandak, byl v akci i Tuareg .. )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 20:02 | Nahoru | #19
kurňa musím zase editovat
Mr.Dreamer> státy pod 7mil obyvatel (+rumunsko a maďarsko) mají moto prodeje 3-5x nižší než my, tak je ani nehledám. Řecko jsem našel za 5měsíců (první tabulka se skútry+quady, další jen motorky):
https://motorbike.gr (písmo blbne, je to článek v polovině, na obrázku voge jede po zadním )

španělsko seřazují podle posledního měsíce (takže za 1-6 v pravé tabulce má mt09 méně než kawa a je možné, že nejlepší číny budou mít 3-4modely v top50 motorek jako itálie a nově už i francie)

Naposledy editováno 12.07.2024 20:26:36

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 21:11 | Nahoru | #20
Slávek-TDM> v mem okoli za poslednich 10let cca setrvaly stav. Tzn zadni novi ani ukonceni podnikatele…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 21:18 | Nahoru | #21
mi_psi> Naprostej souhlas. Jen u toho Kove… jak 450 Rally, tak 800X, jsou pro me jednorozci, kteri bohuzel aktualne nemaji u Japoncu protejsek. Nicmene dat ty prasule za Cinu se mi uplne nechce, porad si rikam, kde je problem, kdyz jsou treba u te 800x Japoncici (T700) ci Talosi (Tuareg) o nejakych 40 Kg tezsi.

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

12.7.2024 v 21:52 | Nahoru | #22

bledemon píše: kurňa musím zase editovat
Mr.Dreamer> státy pod 7mil obyvatel (+rumunsko a maďarsko) mají moto prodeje 3-5x nižší než my, tak je ani nehledám. Řecko jsem našel za 5měsíců (první tabulka se skútry+quady, další jen motorky):
https://motorbike.gr (písmo blbne, je to článek v polovině, na obrázku voge jede po zadním )

španělsko seřazují podle posledního měsíce (takže za 1-6 v pravé tabulce má mt09 méně než kawa a je možné, že nejlepší číny budou mít 3-4modely v top50 motorek jako itálie a nově už i francie)



Bezva, díky. Tu Daytonu jsem ani neznal, ale koukám, že je to jen generický Zontes. Jinak Voge 500 na vrcholu prodejů , chjo, ale trochu jsem to čekal, proto jsem se na ně ptal. Ještě jednou díky .

Žebříček adventure novinek v ČR

15.7.2024 v 09:58 | Nahoru | #23
třeba ve Francii se CFmoto vloni přehouplo sotva přes 1000ks, tyhle značky cílí na trhy kde je lidem celkem jedno na čem jezdí, hlavně že je to nový.... a má to kufry se zárukou úspěch bude mít v podstatě kdokoliv kdo přijde s levnější "dospělou" motorkou...

edit: zapomněl jsem na nejprodávanější model CFka

Naposledy editováno 15.07.2024 12:14:59

(reakce na) Žebříček adventure novinek v ČR

15.7.2024 v 11:12 | Nahoru | #24

RomanHA píše: mi_psi> Kove… jak 450 Rally, tak 800X, jsou pro me jednorozci, kteri bohuzel aktualne nemaji u Japoncu protejsek.
porad si rikam, kde je problem, kdyz jsou treba u te 800x Japoncici (T700) ci Talosi (Tuareg) o nejakych 40 Kg tezsi.



450 rally je jen jednomístná (800 nevím), takže třeba taková podsedlovka může být dimenzovaná jen aby unesla blatník a světlo. Kdežto Tenerka-Tuareg jsou pro dva plus zavazadla. Takže nejenom ta podsedlovka ale komplet celý podvozek je postavený na větší zátěž a tudíž je i logicky těžší.

Ve strojírenství se u dopravních prostředků navrhuje bezpečnost součástí šestinásobně. U veřejných dopravních prostředků desetinásobně. Tak nás to učili ve strojnictví. Když jsme počítali nějakou řemenici, nebo hřidel, vyšla nejprve nějaká minimální mezní hodnota, např. hřídel o průměr 10mm. Tu jsme museli podle způsobu použití pevnostně zvětšit. Takže z 10mm jsi měl rázem u dopravního prostředku třeba 18mm.
Hřídel se otáčí v ložisku a nejbližší běžně vyráběné s větším průměrem je 20mm. A bác, z průměru 10mm máš 20mm, pokud to bude hromadný dopravní prostředek, dejme tomu autobus jsi z 10mm na 24mm.

Číňan hřídel 10mm místo bezpečnosti 6x násobí jen 3x, vyjde mu průměr 13,5mm. Standardní ložisková řada je 12mm, 15mm, 20mm. Použije tedy 12mm protože bere v potaz váhu a cenu. Zatížení ložiska je hraniční, ale co chvíli vydrží ........

To máš 12mm vs. 20mm. Váha, cena, všechno letí dolů. A že s tím klesla i trvanlivost a spolehlivost? Tohle už ty kluky žluté netrápí. A blbečci v Evropě se plácají po šrajtoflích jak dobře levně koupili. Včetně těch co tady u nás dělají tomuhle bussinesu reklamu. Testují ty mrdky čínský v TV Prima, dělají srovnávačky, atd.....

PS: Všechny číselné údaje jsem si cucal z prstu, takže mě nechytejte za slovo že to je spočítané špatně. Je to jen pro nastínění postupu.

Naposledy editováno 15.07.2024 11:33:53
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
TransAlp 750 ročník 2025 - jaký je Honda XL750 Transalp Roman2bk 1 25.4.2025 v 22:13 Toecutter
jaké kufry na TA750 Honda XL750 Transalp Roman2bk 13 6.4.2025 v 21:59 Slávek-TDM
Celkova vyska Transalpu XL 750 Honda XL750 Transalp Valpen 0 5.3.2025 v 18:07 Valpen
Cfmoto 800mt touring CFMOTO 800MT Bartez95 14 21.1.2025 v 10:07 Bartez95
TransAlp 750 delší zkušenosti [1 ... 5, 6] Honda XL750 Transalp Roman2bk 175 19.1.2025 v 16:06 JAVR

TOPlist