paolo_novy paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Které cestní enduro by jste vybrali
Zdravíčko motorkáři. Mám dotaz a píšu protože nemám potřebné zkušenosti, abych bych schopen vyhodnotit, jelikož mi chybí osobní zkušenost. Fórum jsem si projel a také strávil hodiny na YouTube na recenzích :D .

Tak které cestovní enduro by jste vybrali z níže zmíněných, nebo nějaký jiný, vhodnější tip do 190 tis (nové, nebo použité)

řeším: spolehlivost, výkon, zábava, pohodlí, univerzálnost, údržba, servis, náklady, náhradní díly, možnost to pak také prodat.

SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2016, 6600 km, central, padáky, nosiče kufrů - 165 tis.
SUZUKI V - STROM XT 650; r.v. 2022, 4045 km, central, padáky, nosiče kufrů - 180 tis.

BMW F 700 GS, r.v. 2013, 31000 km, padáky, 158 tis.
BMW F 800 GS trophy, r.v. 2017, 45705 km, central, padáky, nosiče kufrů, hliníkové kufry - 185 tis.

Kontext:
Na moto jezdím od 10ti let. Nejdříve babeta :D ,pak Gillera 125 cenduro (stará bez papírů, kolem komína na Slovensku, teď bydlím u Prahy),
poslední 3 roky BMW F 650 cs scraver r.v. 2003 - tady je ne úplně komfortní jít i 200 km z Prahy do Brna O , cítím se trochu polámaný co není úplně zábava kdybych chtěl jít za hranice :D. (mám 35 let mimochodem, 185 cm, 82 kg)

Tedy delší dobu jsem řešil jestli naháč nebo cenduro a právě pokud je komfort naháči blbý že už v rámci ČR je to makačka, tak asi raději to cenduro. I když přemýšlím, jestli mi ten výkon nebude chybět, když už se jdu (za mně) plácnout přes kapsu (v rámci rozpočtu). Tedy pokud bych nebral cenduro, tak v rovnaké cenové kategorii jsem byl už téměr rozhodnut pro cb750 hornet, co má hezkej výkon, ale nevím jak to s tím jde na jednou dva krát ročně jet do zámoří, kdybych sehnal lepší plexi například a víc off road gumy.

Chtěl bych potenciál pro cestování ve dvou, s batůžkem.

Před těma třema lety jsem zvažoval skútr a když jsem zjistil že ve stejné cenové kategorii (40 tis) jsem schopen koupit motorku s výkonem a spolehlivostí někde jinde tak nebylo co řešit O . a jelikož má scraver 37 kW, tak jsem dodělal řidičák na A :D .

I když jezdím dlouho, tak mé zkušenosti jsou otázané vzhledem k motorkám které jsem měl a možnostem. Vzhledem k té bez papírové Gilere jsem klopení trénoval na písku a štěrku v lese, takže na asfaltu jsem možná až moc opatrný, kedže vím jak mně to může vynést na stěrkopísku polňačky :D . Takže velký výkon si myslím není problém, respekt k tomu mám , tady mně spíš aktuálně omezuje budget. Ale když už to jde že můžu investovat něco víc, tak bych si také rád užil možnosti motorky a výkonu který nabízí.

Pro zajímavost, auto mám Dacia Dokker - levné, spolehlivé, spousta úložného prostoru. Tedy tie možnosti mám rád a u auta na kterém najezdím 30 tis ročně ten výkon úplně neřeším. U té motorky to vnímám prostě že je to pro mně víc hobby a zábava a zážitek, ale také praktická věc, že to léto raději odjezdím na motorce, abych pak nemusel kupovat "drahé auto :D" tak brzy.

Tedy nejčastější jízda bude spíš kolem komínu (Praha Benešov), Víkendové výlety po ČR/ SR. Ale chtěl bych na tom jak jsem psal i jednou možná dva krát ročně zajet zahraničí. Letos bych chtěl dát 2500km za týden směr Bosna, pak chorvatské pobřeží a zpátky kolem rakouských alp. A ano má nejdelší cesta byl zatím Praha - Brno :D .

Tak kontext je dostatečný řekl bych a budu rád, když mně obohatíte svými zkušenostmi, abych si byl víc jistý výběrem motorky a nějaké roky jsem s ní pobyl, nebo to nemusel měnit hned po roce O . I když ani na tom bych lpět nemusel... když vystřídám víc motorek, tak získám také zkušenost, ale nevím jak se lze v tom finančně rozumně pohybovat, ohledně koupě a prodeje...

A taky budu rád když by mně někdo z Vás vzal do party

Spousta šťastných kilometrů přeji .

Inak som Slovák, v CŘ som 10 rokov.
Anketa: Která moto na vše? zábava a komfort, možné delší trasy
SUZUKI V - STROM XT 650, 2016
7%
4
SUZUKI V - STROM XT 650, 2022
59%
32
BMW F700GS, 2013
6%
3
BMW F 800 GS, 2017
22%
12
CB750 Hornet, 2023
6%
3

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 06:49 | Nahoru | #1

Kohlstein píše: To jsou neskutečné slinty s tím momentem a výkonem a jak se v tom vzájemně ještě utvrzujete.



Co presne je na tom spatne K cemu je na cestovani, byt i po dalnici motorka se 110kW, ktere jsou nekde uplne nahore a jede 250 nebo 300. Pokud teda clovek neplanuje cestovat po nemecke dalnici. V terenu je takovy stroj uplne k nicemu pokud clovek neni nejaky sileny profik co by to byl schopny vyuzit.

Naopak treba po ceskych dalnicich bez problemu i skutr s 21,5kW a maximalkou cca 140 , protoze kamiony clovek predjede uplne bez problemu, pomalejsi auta taky a stejne je vecne nekde nejake zuzeni a omezeni na 80.

Ve vysledku jsou samozrejme obe nuda na dalnici. Mnohem dulezitejsi je ten kroutak a jeho prubeh. To obzvlaste ve dvou, v kopcovitem terenu a podobne.

Kdyby ten vykon byl tak strasne dulezity, jak se nam snazi pochopitelne i vyrobci podstrkovat, tak vsichni jezdime na supersportech a na nicem jinem. Misto toho jezdi hromady VStrom 650, ktery ten vykon nema, jezdi to nalozene a ve dvou po celem svete a bez problemu. To same je GS, jen tedy o nejakou uroven vyse samozrejme, ale jeho boxer je taky primarne delany na kroutak.

Jak moc bezpredmetny je udaj o vykonu pro bezny provoz clovek vyborne pozna na nove ZX-4RR.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 09:16 | Nahoru | #2

puffybodie píše: Co presne je na tom spatne
....
Jak moc bezpredmetny je udaj o vykonu pro bezny provoz clovek vyborne pozna na nove ZX-4RR.


Máš pravdu, výkon je nesmysl, sypu si popel na hlavu. Správně by se měl udávat u pohonů a motorů jenom točivý moment, u kamen teplota a u žárovky proud.
Uvedu na obrázku příklad dvou naprosto rovnocených žárovek, protože jimi může procházet stejně velký proud 0,4 A . Nevěř zlým jazykům, že ta sufitka musí svítit víc, když je větší, to je fotomontáž :

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Které cestní enduro by jste vybrali

2.6.2024 v 14:06 | Nahoru | #3

puffybodie píše:

Naopak treba po ceskych dalnicich bez problemu i skutr s 21,5kW a maximalkou cca 140 , protoze kamiony clovek predjede uplne bez problemu, pomalejsi auta taky a stejne je vecne nekde nejake zuzeni a omezeni na 80..



Těmhle skutristum, co se motají na dálnici, říkám blázni a sebevrazi. Jakmile dojedou někoho, kdo jede 120, tak musí čekat na díru vlevo, pak to tam pošlou a hned mají na zádech auto, co jede 160. Nebo se na to vykašlou a vlečou se 120.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Slovensko - Route 66 Suzuki DL 650 V-Strom Petr-xmax 6 Včera v 23:58 marna
Olej do V-stroma 650 Suzuki DL 650 V-Strom gapen 17 27.4.2025 v 16:59 FOLEY
Nevíte kdo by dokázal nahrát do BMW... BMW F 800 GS dapa1 18 26.4.2025 v 22:53 X-tra-X
Držák na telefon Honda CB750 Hornet HondaHornet750 9 21.4.2025 v 18:53 Slzic
Chod přední brzdy na V-stromu Suzuki DL 650 V-Strom Erenaethan 14 13.4.2025 v 10:40 Sifilis

TOPlist