globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Transaplina a Fagaraš

24.5.2024 v 13:13
Zdar. Nevíte někdo jak je to s otvíráním průjezdu Transalpina a Fagaraš? Oficialně od 1.7., ale je to dogma, a nebo to záleží na počasí? Plánujeme tam cestu v druhé polovině června. Dík

1 reakcí na tento příspěvek Transaplina a Fagaraš

24.5.2024 v 13:29 | Nahoru | #1
22.6. v 8:30.

24.5.2024 v 13:34 | Nahoru | #2
Loni byl Fagaraš ještě v půlce června neprůjezdnej. Transalpina byla průjezdná, ale prý tam byl sníh, mlha a teploty jen lehce nad nulou.
Kolegové co se z dovolené vraceli dřív chtěli nějaký doporučení tak sem jim navrhnul mimo jiný tyhle dvě cesty, ale moc je to nenadchlo ...

24.5.2024 v 14:04 | Nahoru | #3
Sleduj web kamery a stranky z dane oblasti. Alpinu jsme dali loni 12.6., i kdyz byla jeste ofiko uzavrena, a na Fagarasi jsme to 13.6. otaceli tesne pod vrcholem - nebyl jeste prorazen posledni tunel. Otevreli ho tusim tyden na to.

Jsou to hory, datum neni dogma.

24.5.2024 v 17:33 | Nahoru | #4
Transka má své stránky. Je tam přímo napsáno kdy otevřou. Ale myslím, že 1.7. je pravidlo. Dřív to nemá cenu ani zkoušet. Už jsem slyšel od více lidí co to v červnu otáčeli. Proto jsem tam ještě nebyl. Prázdninový termín mi nevyhovuje.

24.5.2024 v 17:37 | Nahoru | #5
Podle počasí. Taky jsem jel před otevíračkou a projel.

1 reakcí na tento příspěvek Transaplina a Fagaraš

24.5.2024 v 18:54 | Nahoru | #6
Ja by som tam išiel aj keby to bolo neprejazdné, s tým, že sa otočím. Niekde sa dostanem, pekné zábery aj so snehom na kopcoch, dolu už bude leto, prečo nie. Treba si spraviť čas a prejazdnosť kopca, nie je dôležitá, ak sa nechceš hore fotiť niekde pri tabuli.

24.5.2024 v 19:43 | Nahoru | #7
nevo7> no já bych s tímhle úplně nesouhlasil. Zrovna u Fagaraše má každá strana úplně jiné kouzlo jak na ježdění, tak na dívání. My jsme tam byli loňský rok po cestě z Turecka a v půlce kopce jsme to museli otočit, protože se tam zrovna běžel nějaký maratón. Mě to tak nevadilo, já už tam byl, ale klukům to bylo docela líto, půlka kopce je neuspokojila. Jinak když jsem jel poprvé na Grossglockner, tak nás v půlce kopce otočili kvůli sněžení a taky mě to štvalo.

3 reakcí na tento příspěvek Transaplina a Fagaraš

25.5.2024 v 04:54 | Nahoru | #8
A jaké doporučení mi dá ten, kdo tam už byl:

Je lepší jet Fagaraš a Alpinu od severu k jihu, nebo naopak?

25.5.2024 v 08:34 | Nahoru | #9
Yura> Jel jsem to jen jednou. Fagaraš od severu na jih a od Novaci Alpinu nahoru. Líbilo se mi to a asi příště nemám důvod měnit.
Nejvíc jsem si užil průjezd lesy tzn druhé půle cest. Za mě osobně Alpina lepší, jak na kochání, tak na tahání
Ale až bude jednou Rumunsko tranzitní země, tak to pro studijní účely otočím

Alpina

25.5.2024 v 09:18 | Nahoru | #10
Ještě si zjisti jestli bude vůbec průjezd možný. Vloni jsem se tam chystal, ale odsunul jsem to. Byly tam velké opravy a uzavírky. Předpokládám, že opravy budou letos pokračovat. A jet půlku kopce 30km/h jedním pruhem v koloně se mi nechtělo.

25.5.2024 v 09:25 | Nahoru | #11
pokud pojedeš přes značku "closed" riskuješ i pokutu.

25.5.2024 v 11:21 | Nahoru | #12
Yura> Já jel Transalpinu od jihu z Novaci a užil jsem si to dokonale! Bylo to kolem 25 června a počasí bylo luxusní a až ji pojedu příště (doufám že brzy) pojedu ji zrovna tak. Tranfagaraš jsem jel tentýž den od severu a bylo to dokonalý zrovna tak , ale bohužel pro mě byl ještě zavřený (2019), nahoře sníh a nějaký Slováci se tam tenkrát snažili vypáčit ty vrata .... takže jsem jel stejný směr dolů. Ten výjezd ze severní strany je úžasnej

2 reakcí na tento příspěvek Transaplina a Fagaraš

25.5.2024 v 18:19 | Nahoru | #13
Tomas, Vlnič:
Jo, díky moc za odpověď
Takže je to vlastně jedno. My tam budem někdy na přelomu VI/VII, tak uvidíme, jak to bude.

25.5.2024 v 18:26 | Nahoru | #14
Yura> Za málo
Myslím, že to letos otevřou dřív. Je prakticky po sněhu:

29.5.2024 v 15:58 | Nahoru | #15
Yura> Ja som šiel Fagarašan z J na S a Alpinu z J na S (len po ten kláštor v údolí) a S na J (celú), ale skôr súhlasím s Tomasom NBK - i keď u Fagarašanu záleží na tom, kedy ideš, severná časť býva značne preplnená, tak môže byť dobré prespať niekde u Cartišoary a ísť hneď ráno. Na Alpine sa mi viac páčila tá južná polovica, sever sa ide lesom, keď tak môžeš ešte skúsiť okolo jazera Vidra smerom k Oltu, ale tam som nešiel.

30.5.2024 v 09:59 | Nahoru | #16

Yura píše: Tomas, Vlnič:
Jo, díky moc za odpověď

Zdar , fagaraš bývá průjezdný kolem 20.6., alpina o něco dříve. Oficiálně pak o týden, čtrnáct dnů později i pro auta. Obě mám projetý několikrát. Alpina je na svezení super jak z jihu, tak severu. Od severu je tam nový asfalt, tak bomba. Jsou místa, kde se vyplatí zastavit a pokochat se.
Fagaraš je nejlépe ze severu, cesta je podobná jak na alpině. Z jihu nedoporučuji, ta klikatice ve stěně je za zády, když nezastavíš, tak z mašiny toho moc nevidíš. Když to sjíždíš, budeš to mít vše před sebou. Fagaraš je spíše o kochačce.
Co doporučuji, zastavit se na prasečí hody na vrcholu, umí to udělat.
Jediný problém je stále tankodrom kolem přehrady, ale zase na třech místech můžeš krmit medvědy z ruky.

31.5.2024 v 10:37 | Nahoru | #17
Já to jel počátkem července kolem 10. 7. a souhlasím s Brumla RT, že Fagaraš je lepší jet ze severu už jen kvůli těm výhledům. Připravte se na nepředvídatelnost počasí. Přestože je krásně a vymeteno, nahoře to může být po pár metrech hned jinak. V mém deníku je odkaz na video z loňské cesty k Černému moři. Přejezd Karpat je nejlépe naplánovat na dopoledne a všední den. Není takový provoz. Alpina se mi líbila více asi tím, že jste podstatně déle ve větší výšce.

2.6.2024 v 14:38 | Nahoru | #18
Za mě Fagaraš taky od severu na jih. Transalpinu tam je to celkem i jedno ale jel jsem ji myslím že už 4x a vždy z jihu na sever. Jednou to ale musím zkusit opačně ...

2.6.2024 v 19:45 | Nahoru | #19
A proč nepřijet na Alpinu uprostřed. Je tam cesta DN7A. Pak to sjedeš na jednu stranu a pak na druhou a pokračuješ dále po DN7A a máš Alpinu celou oběma směry.
Transku si musíš vybrat anebo to prostě otočíš a dáš 2x.

Naposledy editováno 02.06.2024 19:46:20

19.6.2024 v 13:31 | Nahoru | #20

Krautkopf píše: 22.6. v 8:30.

No věřili byste tomu, když jsem to napsal měsíc před tím datem? Já taky ne!
Nicméně moje věštecké náčiní letos selhalo. https://romaniawow....rasan-opening-times/ Už je to dva týdny otevřené.