Téma: Výlet elektro 9 - 11 5 2024 - jaké to bylo
18.5.2024 v 20:17
Dostal jsem, jako jeden z dárků k narozeninám, poukaz do muzea počítačů v Žatci. Samozřejmě, že bych si tam mohl udělat jednodenní cestu autem, ale... lákalo mě větší dobrodružství. Pojedu na skútříku

Trasa dávala na mapě cca 500 km - nakonec to dalo 650, ale to předbíhám. Naplánoval jsem si cestu cca po 100 km úsecích, hledal na mapě nabíjecí stanice a místa k přespání, nástin trasy jsem v průběhu i různě upravoval, protože např. ubytování bylo obsazené. Co s sebou? Samozřejmě přechodku do nabíjecího stojanu, samotnou nabíječku, nabíječku na mobil, powerbanku pro kameru, plachtu na skútr, nějakou svoji hygienu, kartáček na zuby a pyžamo, "civilní" oblečení včetně bot, protože chodit někde po městě v moto hadrech opravdu člověk nechce. Brašnu s osobními věcmi, kterou tahám s sebou pořád, nějakou sušenku na svačinu a hotovo. Původně jsem si pohrával s myšlenkou vzít spolujezdce/kyni, ale protože jsem měl na zádech batoh, už by se mezi mě a kufr nikdo nevešel, navíc nemám otestováno, jaká by s přírůstkem hmotnosti byla spotřeba na tak dlouhé cestě. O spotřebu jako takovou by nešlo, ale o více nabíjení a tím pádem i více času. Tak třeba příště.

První termín startu mi nevyšel kvůli počasí, ale druhý byl super. Vyrazil jsem od Lipna směr Strakonice. Přespání, dobití. Odtud do Tachova, kde jsem plánoval mezidobití v Klatovech, ale nakonec se mi nechtělo a riskl jsem to. Tady jsem udělal svůj "osobák" - 135 km na jedno nabití a baterie byly na 15 %. Rychlost už tragická Nějakých 40 km/h na plný výkon, ale kus by se ještě dojet dalo. Ráno po dobití jsem pokračoval do Žatce, opět s plánovanou mezizastávkou v Bochově, jenže jsem se před výjezdem na snídani zdržel a muzeum zavíralo ve 14 hodin Takže opět na jeden "zátah" Do Žatce jsem dojel ve 12 hodin na 20 %. S provozovatelem muzea jsem byl domluvený, že mi poskytne prodlužovák, protože tady byl nabíjecí stojan víc než kilometr od místa a to se mi moc nechtělo. Tak se i stalo a tím mu děkuju za ochotu Prohlídku jsem stihl tak akorát, takže paráda. Bohužel kvůli zavírací době se skútřík dobil na jedné baterii cca na 70 %, druhá byla samozřejmě na rezervní dvacítce. Nic moc, na to, že mě čeká ještě cesta do Berouna, kde jsem měl domluveno ubytování. K tomu hlad jako vlk, tak jsem zajel k té nabíjecí stanici a dal si vedle oběd. Počasí luxus a jak tak koukám do mapy... vedle je Lužná u Rakovníka. Tam je přece muzeum parních lokomotiv - před x lety jsem tam jednou byl. Takže o to jsem se nechtěl připravit. Dojel jsem tam a sice pěkný, ale celý areál muzea oplocený a uzavřený... Nakonec jsem se tam úplnou náhodou dal do řeči s jedním bývalým zaměstnancem a ten mi řekl, že zítra se tu chystá velká akce pro veřejnost, takže už dneska to tam chlapi připravují a zatápí pod kotlem. Do areálu mě dostal a byl to naprostý luxus! Bez lidí, bez vstupenky a mohl jsem si chodit, kam jsem chtěl. Mašiny skvělý, některý už i jezdily, počasí nádhera... prostě skvělej zážitek. Do Berouna jsem dorazil opět na rezervu někdy kolem půl osmé. Ubytování, nabití baterií přes noc uvnitř. Večer jsem si prošel město a zašel do baru. Ráno odjezd do Strakonic a další den zpět na Lipno. Celkem 650 km a skútřík jel všude bez zaváhání Někdy jsem jel po cestě tak rozbitý, že jsem jel asi 15 km/h, jindy mě to zase vzalo asi na 10 km na dálnici. Tam se mu, mně i spotřebě samozřejmě nelíbilo, ale projel jsem to.

Většinu výletu jsem se snažil jet kolem 70 km/h. Jednak právě kvůli spotřebě, ale i kvůli "kochačce" okolím. Co je ale blbý a někdy i nebezpečný, že je člověk při týhle rychlosti prostě brzda provozu. Ale s tím se nedá na delších trasách nic dělat. Zažil jsem idioty v autech, co prostě museli předjíždět do zatáčky, kam vůbec neviděli, 100 m před obcí nebo na plný křižovatce. Na druhou stranu ty i slušný, co poděkovali za to, že jsem jim ukázal a pustil je. Dokonce jeden řidič náklaďáku mi dal úmyslně a zřetelně přednost na křižovatce, přestože byl na hlavní. Takže suma sumárum, je potřeba plánovat a předvídat, ale fakt jsem si to užil

Výlet elektro 9 - 11 5 2024 - jaké to bylo

19.5.2024 v 13:04 | Nahoru | #1
Moc pěkný e-moto výlet plný mnoha nevšedních zážitků Příště mě klidně vezmi s sebou, samozřejmě každý pojedeme na své e-motorce

Naposledy editováno 19.05.2024 13:05:17

Výlet elektro 9 - 11 5 2024 - jaké to bylo

22.5.2024 v 11:13 | Nahoru | #2
Super výlet , klobouček dolů za tolik km, a pak že nejde na e-moto jezdit po výletech

24.5.2024 v 11:12 | Nahoru | #3
Díky za komentáře. Když se shodnem časově, určitě jsem pro, něco vymyslet