mám tu opět velice "oblíbený" dotaz - Co do začátku?
Snažil jsem se abych ho sem nepsal, asi půlroku jsem projížděl fóra, recenze apod., ale nakonec jsem se ve výběru trochu zacyklil a nějak se nemůžu rozhodnout. Takže bych poprosil o postrčení. Děkuji
Jinak, bude mi 40 a většinu blbnutí jsem si už odbyl jako mladý ucho v autě, nepředpokládám, že bych zase začal jančit.
Motorku zatím asi budu parkovat na parkovišti na sídlišti, asi pod plachtou, bohužel nemám garáž a nic rozumného se mi nedaří sehnat, ale v okolí parkuje několik motorek i bez plachty a řetězu, tak snad to bude ok.
Využití (předpokládané):
Po-Pa ježdění do práce po Praze
Vikend - 1 až 2 denní výlety po republice, myslím, že dám max 2 měsíčně, se štěstím...
1-2x rok výlet někam po Evropě - teoreticky, spíš až další sezónu, ale jeden nikdy neví...
Trošku jsem narost 185cm a 105kg, ale až na 2, jsem všechny motorky ve výběru ozkoušel.
Byl bych rád aby to byla dobře ovladatelná motorka, co drží stopu, je použitelná na "kličkování" ve městě, trochu nadsázka, nemám v plánu dělat slalom mezi autama a aby dala naše silnice.
Na základě různých doporučení a recenzí jsem dospěl k závěru, že trošku výkonnější 4válec (cca 55kW) pro začátečníka je v pohodě - pravda?
Honda CBF 600N - líbí se mi, cenově vychází taky dobře, ještě jsem na ni neseděl, ale rozměrově mi přijde velká dost, nevím jak je na tom s ovládáním i posezem, jestli podobně jak CB650F? Předpokládám, ze když dostávala servis tak by pořád měla být v pohodě
Yamaha XJ6 - neměl jsem možnost vyzkoušet, ale rozměrově vypadá dostatečně a ty 4válce se mi prostě líbí, je to Yamaha, takže taky předpokládám, ze s řádným servisem bude stále ok
Tyhle 2, mi přímou na začátek, že by mohly být ok a chvíli vydržet, díky tomu, že nejsou nové tak se o ně nebudu tolik bát, ale nemám zkušenosti tak nevím jestli to je dobrý nápad
Honda CB 650F - jezdil jsem na ní v autoškole, celkem fajn, přijde mi, že to je vlastně novější verze CBF 600N, sehnatelná za ještě rozumný peníze
Honda CB 650R - děsně se mi líbí, překvapivě maličká, ale měl bych se vejít, 4válec, v nízkých otáčkách moc nedivočí (aspoň to psali), jinak bych asi o 70kW mašine ani neuvažoval, mám se rád, hlavně o ní přemýšlím, protože se mi fakt strašně líbí, i když, možná to bude lepší nechat na později, nevím
nebo pak menší kubatury
Honda CB 500X - zajímavá, přijde mi celkem jako univerzální motorka použitelná pomalu na cokoliv, vejdu se na ni akorát, je to Honda, takže spolehlivost bude ok, dokonce se občas objeví verze 2022, které se mi vejdou do rozpočtu, bude skoro nová, takže by měli odpadnout aspoň na začátku větší starosti s údržbou a po tom co jsem si na ní sednul tak mě rychle přešly choutky na něco většího
Benelli Leoncino 500 Trail - líbí se mi víc než CB 500X, přijde mi podobně univerzální jako CB500x, jen netuším jak je na tom se spolehlivostí, prodejce říkal, že jim to hlavně jezdí na pravidelný servisy, který jsou po 6000km, takže trochu větší náklad než u Hondy, ale kdo ví..., opět bych koupil lehce jetou, takže pořád v záruce a servis by měl být ok
QJMotors SRV550 - to jsem teď náhodou zkoušel v K2 moto a je to celkem fajn stroj, velký, levný, ale nemůžu najít moc recenzi a netuším jaká bude spolehlivost
Voge 525ACX - podobně jako SRV550, nejsou recenze, takže bůhví jaký to je, ale nevypadá zle
Dá se naučit v pohodě na těhle starších, o které se člověk ani tolik nebojí, jen s tím bude asi trošku víc starostí nebo radši jít do něčeho novějšího, co má modernější podvozek, bude to ze začátku, relativně bezúdržbové, akorát se o to asi budu trošku bát?
Menší kubaturu nechci hlavně z důvodu velikosti, CB 500F byla jen tak tak, Z650 je na mě malá...
díky moc za reakce, děluji, že jste to dočetli až sem a omlouvám se za ten elaborát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Oblíbené téma po 1001 - co na začátek za motorku
Koudy01 píše: Osobně bych šel jako začátečník hledající motorku na každodenní ježdění cestou čím novější, tím lepší.
Pokud budeš jezdit sám, volil bych nejspíš tu CB500X 2022.
Na tom něco bude, ještě by neměly mít vrtochy starších mašin, ale zase to člověk zaplatí...
Gahan37 píše: Vzal bych CB500X , nízko těžiště, ovladatelný po městě i mimo, výkon nic moc ale pro začátečníka “raketa”...
O výkon se nebojím, toho pro mě teď bude víc než dost
MartinXL650V píše: ...Protože mám rád naháče, tak bych se nebál doporučit ani CB600N, určitě novější ročníky se vstřikováním nebo rovnou CB650F. Najdeš je za dobrý peníze.
CB650R bude drahá a urvalo by mi srdce jí mít na sídlišti pod plachtou.
No právě, mě asi taky, parkovat 650R pod plachtou, u těch starších jsem si říkal, že by nemuseli poutat tolik pozornosti + případný pád by mě tolik nemrzel
Já vím, že skůtr je do města lepší, ale ad1 víc se mi líbí motorky, ad2 mít 2 stroje je teď nereálný
Gahan37 píše: Plus to parkování…i na Břevnově budou buď hlídaná parkoviště , nebo možnost parkování ve vnitrobloku pokud se to podaří domluvit s majitelem. Záleží samozřejmě kolik jsi ochotný za to zaplatit
Břevnov je celkem velký, já bydlím na Petřinách a tady je půlka sídliště a druhá půlka rodinný domy, jako půjdu hodit pár letáčků do schránek a poptám se, ale... našel jsem jedno podzemní stání na auta za 3000kč/měs, to je už trošku moc
Jinak k těm Korejcům, mám služební Sportage a nemůžu si stěžovat, všechno funguje super, až na lehce přecitlivělý asistenty a když to srovnám se Škodovkama kolegů, tak je to jiná liga, Škoda by měla jet na stáž do Koreje, nemluvě o infotaimentu VW - to je děs a hrůza
Podle recenzí je lepší jít do CB500X od roku 2022 (těch moc není a ty ceny mi přijdou trošku nadsazený) nebo má smysl i od roku 2019?
Jinak to asi vidím, že kouknu po CB500X a podle toho co bude, kdyžtak CBF600, podle fotek tu pár zajímavých kousků je.
Ta 650R se paradoxně dá sehnat za podobný peníze jako 500X, ale asi by mi to bylo fakt líto parkovat pod plachtou venku, takže jí asi nechám na pozdějc
Každopádně díky za názory, kdybyste někdo měl pocit, že ve výběru nutně chybí ještě nějaká mašina tak jsem s ní, ať to není tak jednoduchý
Burdin píše: .....Podle recenzí je lepší jít do CB500X od roku 2022 (těch moc není a ty ceny mi přijdou trošku nadsazený) nebo má smysl i od roku 2019?.....
Novější ročníky mají lepší vidlici a 2 kotouče, starší jsou prostě trochu jednodušší (jeden kotouč, klasická vidle) ale vždycky ve všech ročnících byla CB500 dobrá motorka. Já bych bral klidně starší podle stavu a to tak, aby mi v rozpočtu zbylo na servis a výbavu.
EDIT: v motodatabázi snadno vystopuješ jednotlivé faceliifty, testy redakce apod.
Naposledy editováno 18.04.2024 18:42:51
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výfuk - projdu technickou Yamaha XJ6 | stereo_panda | 12 | 10.4.2024 v 19:01 crestik |
Blinkry Hornet-relé Honda CBF 600N, Honda CBF 600S | salahadin | 8 | 15.3.2024 v 22:09 salahadin |
Momentove klice Honda CB 500X | Moltys | 19 | 9.3.2024 v 22:52 Robinsson |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Ventilové vůle Honda CB 650R | Vacken | 23 | 16.2.2024 v 13:48 Pedl |