1 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed

1 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed

Je to teda v placený sekci.
1 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed
E: preklep nechcený, model 77 bol upravený model 7
Naposledy editováno 21.03.2024 14:01:51
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed
Destroyer píše: je to kvôli uloženiu motora v silentblockoch, že neprenáša vibrácie.
Čau, možná si to trochu pleteš s pozdějším rámem Isolastic.
Trochu předběhnu, že to bylo kvůli pohodlnému odpružení zadního kola kyvnou vidlicí:
The Featherbed name
Harold Daniell was a successful Isle of Man TT racer with three victories and several placings in the Tourist Trophy races and the Manx Grand Prix.
After testing the new Norton frame in 1950 he declared that it was like "riding on a featherbed" compared with riding the "garden gate"—and it has been called the featherbed frame ever since.
Podle pneumatik na fotce z té doby je vidět, jak tehdejší silniční závoďáky byly pořád ještě "poloterénní", asfaltový povrch asi ještě nebyl vůbec pravidlem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed




Norton ES2 1961 :

a stejný inzerát, Norton Dominator 600 1961:

P.S.: i tak mě láká mít doma i toho Dominátora, protože jednoduše Nortonů doma není nikdy dost

2 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed


https://www.bikebound.com/2021/05/18/norhd/
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed

Kdo pozorně četl #7 , kde se objevil výraz "garden gate", by si mohl dát dohromady, kde se u nás a v italštině ta vrata vzala. Jezdec Harold Daniell vůbec neporovnával nový rám s jízdou na nějaké imaginární bránce od zahrádky, ale se skutečným rámem, který měl vzadu kluzákové pérování. Správný anglický termín je "plunger frame" a když se na rám samotný hledí ze správného úhlu ....

.... tak ty držáky kluzáku vypadají stejně jako panty na vratech od stodoly.


Tohle by měl být závodní Norton Manx z roku 1950, tedy přesně ten typ, který v tom porovnání tak propadl:

Naposledy editováno 21.03.2024 22:54:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norton Featherbed
Jinak docela klasicka kombinace byl ram norton a motor triumph - triton. Udajne kombinuje to lepsi z obou. Ale to jsem jen cetl. Sam jsem jen najel par stovek, mozna tisic kilometru na 76 Bonnevillu co jsem si docela nahodou poridil a nemam s nortonem srovnani…
Naposledy editováno 21.03.2024 23:07:58
The legendary Norton Featherbed frame has its origins in Northern Ireland during WWII, where brothers Cromie and Rex McCandless developed a rear subframe for their racing motorcycles that incorporated a swingarm and the spring/damper units from a Citroen automobile — a far superior design to the hardtail frames of the era.
1937 Velocette Mk7 KTT:

A tohle by měla být přestavba na zadní kyvnou vidlici, kterou měl na svědomí Rex McCandless, datováno pravděpodobně do r.1946:


Mě se nejvíc líbí rámy Egli, ale to jsou až 70. roky a něco úplně jiného, ty by zasloužily svoje vlastní vlákno.
Ale mať to v garáži, tak sa za to nehanbím, aby bolo jasné

1 reakcí na tento příspěvek Norton Featherbed

V roce 1930 přišel na svět Triumph T100, s velmi inovativním dvouválcem OHV, ovšem s rámem naprosto podřadným. Pár detailů:

Tovární závodní verze z roku 1940:

Naposledy editováno 25.03.2024 12:05:39

V roce 1944 měl v dvojitém kolébkovém rámu motor T100 skloněný 45° dopředu pro posunutí váhy na přední kolo, teleskopickou vidlici, plovákové komory karburátorů byly izolované od vibrací motoru, aby se nepřeplavovaly, vzadu byla kyvná vidlice po vzoru Gilery, ale odpružená s pomocí teleskopických tlumičů Citroen (Avant? ) doplněných o pružiny.






Naposledy editováno 25.03.2024 13:22:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čo je to za motor? Norton ES 2 | Retro | 12 | 28.6.2011 v 11:28 Nebzyk |
Díly pro Nortona ES 2 Norton ES 2 | B12 | 6 | 28.9.2010 v 21:44 B12 |
Norton Manx -nechcete nového? Norton ES 2 | Desmik | 21 | 22.2.2009 v 18:38 vanin |