Takže jsem si zaplatil nějaké ty motoškoly a zvažuju i agenturní ježdění. Bohužel jsem po větším úrazu a nevím kam mě to až pustí. Možná okruhy budou pro mě jen snem.
Vlastním půl roku starou Ninju 400 a jsem s ní spokojenej. Ale je v záruce a tam se píše žádné okruhy. Navíc jsem zjistil, že to má logger pro případ nehody. Takže nevím jestli jsou schopni zjistit, že moto sebou plácla na okruhu. A k tomu je tam ještě jedna nástraha a to je těsnění mezi palicí a blokem které při větším teplném namáhání jde do kopru. Takže co řeším.
a) Vyprdnou se na záruku, koupit kapoty na ninju 400, zřejmě i přítlačák a spojku s 5 pružinama a nějaké ty kryty na motor a přepákování. A čekat co na to těsnění, případně palice dolů a vyměnit z kus od nortna. Což vyjde celkem tak na 60-70k. Navíc nevím jestli když takhle nastrojím vubec moto nepada záruka už tím, že hrábnu do spojky a přepákování a td...
b) moto pro třídu twin Suzuki SV650, Kawu rn6 s tím že, pokud budu moci jezdit tak se to přes zimu upraví podle specifikací, nebo prodá. Která bude lepší? Asi bych se chtěl vyhnout obecně karburátoru. Cena nejlépe do 70k.
c) moto do 600ccm gsx-r 600, cbr 600rr nebo zvolit cbr 600f4? Opět v civilu s tím že tam asi budu muset zřejmě jít výš kolem 100k. A to stejně jako u twina buď to upravím, nebo prodám.
d) risknout to a koupit některou z těch moto už jako okruhovku. což se mi moc nechce protože jsem si všiml, že se to hůř prodává. A mít v garáži okruhovku abych se jen vstekal že na ní nemůžu fakt nechci.
e) pokusit se o něco s menší kubatůrou asi sehnatelné bude snad cfmoto 300sr nebo kawa 300. Stím že na cfko se skoro nic sehnat nedá. Ale zas je to celé levné v originálu.
Tak a teď babo raď... díky...
1 reakcí na tento příspěvek Moto na okruh
Naposledy editováno 28.02.2024 11:25:15
Řešit předprvním okruhovym dnem přepáčko, spojku a těsnění a vlastně i kapoty mi přijde naprosto zbytečný. Zauvažoval bych maximálně nad protektorama, ty se koneckonců můžou hodit i při crashi na silnici. Jako na rovinu, máš talent od pánaboha, abys jí tam s mokrym řidičákem zvládal držet furt naplno pod krkem těsně u omezovače? Protože jestli ne, tak to libovolná moderní sériovka zvládne s prostem v nose.
Docela by mě zajímalo, kdes sebral tu informaci, že by Ninja 400 měla mít nějakej logger - moc se mi to nezdá. A vůbec nerozumim tomu tvojemu mudrování o záruce - pokud s tim na okruhu plácnu, tak mě přeci žádná záruka nespasí, ne? Nemáš na mysli havarijko?
Jinak obecně 4V je z mého pohledu méně náročnější na servis motoru, u těch 2V vůbec u SV kde jsou ojky na jednom čepu, je motor fakt hodně namáhanej, nehledě na podvozky atd..
3 reakcí na tento příspěvek Moto na okruh
To je zajímavé, že já na 400 se dostávám z 90% do interakce s lidmi na litrech, těsně před zatáčkou a uvnitř zatáček, jelikož jedou jak joudové a nezvládají svůj stroj!
a na rovinách umí otevřít full gas každý lojza..
1 reakcí na tento příspěvek Moto na okruh
Muzes ji brat na maly i velky okruhy (sosnova/pisek/mejto/cheb - most/brno/pannonka ... pannonka jena ctyrkilo nejlepsi ).
Twiny se na zadnejch agenturach nejezdi, jen na prirode, takze budes za exota a zavody budes jezdit se sestkama na ktery nebudes mit
Sestka za penize co pises taky nebude ti pravy orechovy
Jediny co na to kup jsou kryty motoru od GBR, vyzkousena nesmrtelna vec. A se zbytkem v klidu pockej, az to vyvalis, a driv nebo pozdeji se to kazdemu stane. Pak bude cas na prepacka a riditka, a laminatovy kapoty
SOUSEDRH9 píše: radi5 napsal: 400 je pomalá a budeš se neustále dostávat do nebezpečných interakcí s ostatními.
To je zajímavé, že já na 400 se dostávám z 90% do interakce s lidmi na litrech, těsně před zatáčkou a uvnitř zatáček, jelikož jedou jak joudové a nezvládají svůj stroj!
a na rovinách umí otevřít full gas každý lojza..
jo a tohle muzou napsat vsichni rychlejsi piloti pitbiku co maji 160ccm ... co se tyka rychlosti v zatacce a v naletu, tak jsou tam rychlejsi nez ja na 450 ... jenze pak jedou o 3+ vteriny pomalejsi cas... tzn se tam pletou skoro porad. je to tim, ze na slabe motorce se jede jina stopa, jede se sirokej oblouk se snahou neztratit rychlost kterou neumi ta motorka nasledne nabrat...
tzn za me je to taky pro zlost kdyz se namichaji dve kategorie kdy kazda jede jinak.
ono teda konkretne u SM je tohle znat i v pripade dvou pilotu co jedou stejne casy na stejnych motorkach ale jeden jede SM styl a druhy silnicni... me treba v Myte bezne preleti za cilovkou tradicni zavodnici driftem, ale pak me celej prujezd a vyjezd ze zatacky za cilovkou brzdi...
Naposledy editováno 01.03.2024 09:05:21
Ale v klidu, dá se začít pomaloučku polehoučku za pár babek, taky sem to tak před 13 lety (tykraso to to letí!) měl .... sériovou motorku, sportovní gumy, na jedněch gumách odjetých hodně kilometrů na silnici a k tomu třeba č okruhový dni s nějakou agenturou, a když sem se zajel podívat jak vypadá okruh v hořicích, tak se mě tam nějací místní střelci ptali, jestli to jedu na spotčebu
Jo a taky nechápu co by na výměně těsnění pod hlavou mělo stát 70 tisíc. Teda pokud nezničíš celej motor
Naposledy editováno 01.03.2024 09:08:23
1 reakcí na tento příspěvek Moto na okruh
velky okruh - koupit velkou motorku... jak rika ozzy, porizovacka motorky je jen detail. ono to vypada blbe, protoze musis vysypat treba dve kila najednou... ale oni tam dalsi dve klidne padnou hned za prvni sezonu... takhle to proste funguje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na okruh
assassin píše: maly okruh - prebastlit ninju na zavodak a jezdit (malej okruh je za me financne minimalne za polovic proti velkemu)
velky okruh - koupit velkou motorku... jak rika ozzy, porizovacka motorky je jen detail. ono to vypada blbe, protoze musis vysypat treba dve kila najednou... ale oni tam dalsi dve klidne padnou hned za prvni sezonu... takhle to proste funguje
A to nesmis tu motorku rozbit, alespon ne moc
Naposledy editováno 01.03.2024 09:43:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto na okruh
Krautkopf píše: Ozzy_> Ta fotka je z nějaké divné perspektivy. Vůbec jsem nepochopil, jak se na to nasedá. Je to motorka, ne?
ted uz nijak, mam z ni ram, motor, zadni kyvku, a zadni rafek Nadrz mi klempir opravil, ale musel sem mu prinest jinou aby vedel, do jakyho tvaru se ma zhruba trefit. Predek byl uplne ve srackach, ale nahradni R6 brzdice se ceni, po tech je shanka
Todle "nevinny podklouznuti na pannonce ve 180km" real z GPS me stalo 120 litru, jen co jsem prestal bejt celej fialovej tak sem si sel na inzerci koupit stejnou R6ku za tydle prachy, nemelo cenu kupovat neco jinyho kdyz sem mel tolik nahradnich dilu
po rozvaze si nechavam na vse 400 a nebudu vymyslet :)) Kdybych to rozvesil uplne.. tak to budu resit.
JohnnyS08> Ano ma to system EDR (Event Data Recorder) ktery je soucasti ECU od 2018. Zatim jsem se tam nedostal.. mel jsem pujcenou jen cinskou diagnostiku. Mam s podobnym systemem zkusenosti z meho zavodniho auta. Velmi jednoduse receno je tam pamet obsahuje data pokud doslo k Emergency Shutdown u Kawy se navic musi pred timto eventem 10s pohybovat zadni kolo. Myslim ze tam je jeste jedna vetsi zaznamova pamet ktera se cyklicky premazava a z ktere se to bere a pristup k ni ma pres nejaky special tool Kawasaki. Uvidim az to blize poznam pri studiu elektroniky te motorky.
Ozz_> Slo mi o to ze moto neznam nevim kolik tomu vydrzi prevodovka, elektronika a jine veci, ktere by zaruka mela pokryvat. Uz jsem objednal kapoty v ameru a u nortna a yoyodyne spojku zatim do supliku az tahle lehne. V akci jsem si koupil dve sady pirelek diablo corsa. Jeste se pokusim zorientovat v nabidce slicku a nahrivacich. K tomu jeste par veci od GB racing a myslim ze muzu do Brna :))
Zatim mam koupene parkrat brno a uvidim kdyz tak dokoupim jeste most a zucastnim se cehokoliv na co budu mit cas a prachy :))