globalmoto_duben_nolan





Téma: Motorka do začátků
23.1.2024 v 10:29
Ahoj přátelé, obracím se na vás s prosbou o radu. Na jaře mi bude 24 a plánuji si udělat řidičský průkaz A, v případě, že na mě motorka bude silná nebo těžká, nabízí autoškola v průběhu výcviku sestup na A2. Nikdy jsem před tím na motorce nejela, ani skutr, prostě nic, jenom klasický kolo . Zkrátka začátky by byly "kolem komína" a až bych se trochu rozjezdila, plánuji jízdy po ČR případně zahraniční státy (Polsko, Německo, ...) a v daleké budoucnosti možná i dál. Tady na tyto jízdy jsem se koukala, že je ideální cestovní enduro a celkově cestovní silniční motorky. Jak ale správně vybrat, aby motorka nebyla příliš těžká a extra silná. Jak já říkám, aby to byla Fabie mezi motorkami.
Pozn. výška 165

Děkuji za případné rady.
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků

25.1.2024 v 12:43 | Nahoru | #31
Jestli jí bude 24 až např. v listopadu, nebo prosinci tak je jí to k ničemu.

(reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 14:27 | Nahoru | #32
mito7> Hned v prvním příspěvku píše, že na jaře.

Jinak, já bych udělal ŘP skupiny A, a první motorku na naučení zvolil nějakou do 35 kW (tedy A2). Pokud přestane časem stačit, může ji snadno vyměnit za silnější.

Naposledy editováno 25.01.2024 14:27:28

2 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2024 v 18:46 | Nahoru | #33
Ještě k výběru moto, pokud by ti to šlo a dávalas větší moto tak kouknout na BMW modely řada F 650,700,750,800 občas se dá sehnat snížená verze.
A dají se uškrtít na 35KW.
www.motorkari.cz/motokatalog/bmw.html
V Prostějově máš bazar nikdo si tady na něj nestěžoval,sednout na pár motorek abys měla představu z čeho dosáhneš na zem.
Bazary.
www.tipmoto.com/
www.motorkari.cz/motobazar/motorky/
www.mobile.de/cz/podrobn%C3%A9-hled%C3%A1n%C3%AD/nov%C3%A9/vhc:motorbike/pg:dspmotorbike

A ještě si zjisti co stojí pojistky ,úrazová pojistka havarijní na moto.
Pojistit mladou holku na moto je docela raketa.

Naposledy editováno 25.01.2024 18:48:02

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 18:49 | Nahoru | #34
kratkej01> Nevim, ktery mas na mysli, ale za mne spokojenost s Free Moto a to je hned vedle Prostejova. Ale mozna jsi ho myslel.

(reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 19:00 | Nahoru | #35
puffybodie>
Tak nějak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 19:10 | Nahoru | #36

kratkej01 píše: Ještě k výběru moto, pokud by ti to šlo a dávalas větší moto tak kouknout na BMW modely řada F 650,700,750,800 občas se dá sehnat snížená verze.
A dají se uškrtít na 35KW.



Souhlas Měl jsem. Se sníženým sedlem by sis mohla vystačit, trochu si ještě kecne když povolíš pružinu. Je to všechno obsah 800 (od roku 08), ale nijak záludná (F650GS dokonce lenivá). Model F800GS (do roku 2017) je vyšší, tu bych asi vyloučil.

edit: Mimo té 750, to je "nový" stroj (obsah 850). BMW v tom začíná dělat mrdník...

Naposledy editováno 25.01.2024 19:12:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 19:14 | Nahoru | #37
TomasNBK>
650 lenivá? měl sem jí a lenivost jsem nepozoroval jela 170 okufrovaná.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 19:23 | Nahoru | #38
kratkej01> Dobře tak "lenivá" na ten obsah. Taky mi jela 170 s kuframa, ale jak. Myšleno třeba proti 750 nebo NC. Na papíru podobné parametry, ale realita je jiná.
Pokud jsi jiného názoru, ok beru. Nechci tu plevelit...

Naposledy editováno 25.01.2024 19:24:28

(reakce na) Motorka do začátků

25.1.2024 v 19:51 | Nahoru | #39
TomasNBK> Tuhle novější neznám měl jsem starší,neměl jsi to seškrcený.

(reakce na) Motorka do začátků

Skvělá odpověď, děkuji! 25.1.2024 v 21:42 | Nahoru | #40
TomasNBK> Uškrcená nebyla určitě.
Ale ta tvoje pěkná, 650 co je 650 Tu bych klidně doporučil

F650GS - 650ccm 37 kW, 800ccm 52 kW
F700GS - 800ccm 54.7 kW
F750GS - 850ccm 57 kW (dá se otevřít na 70 kW)
F800GS - 800ccm 63 kW, 900ccm 64 kW
F850GS - 850ccm 70 kW
F900GS - 900ccm 77 kW

Proto jsem tvrdil, že F650 800ccm je "lenivá". Teď mám F750 a rozdíl markantní (rozdíl 5 kW, 8Nm). Když si pro ní jel kupec, měl papírově slabší NC a taky povídal, že je líná (ale podvozek lepší-jeho slova )



Naposledy editováno 25.01.2024 22:04:12

Motorka do začátků

25.1.2024 v 23:24 | Nahoru | #41
Kdybych byl ve stejne situaci, nejspis bych si vzal duke 200, pripadne duke 390 a rovnou bych zacal jezdit male okruhy s nejakou motoskolou…

Motorka do začátků

Skvělá odpověď, děkuji! 26.1.2024 v 01:17 | Nahoru | #42
Kdybych byl ve stejne situaci, nemam nejmensi predstavu co bych delal, protoze kazdy jsme jiny. Ja si treba ve triceti kdyz sem si prvne koupil velkou motorku myskel, ze uz jsem klidnej, chci se v klidu courat krajinou, a koupit si na to univerzalni sestku (fz6 fazer) je skvela a dobre promyslena volba.

Za par let jsem zjistil ze:

1. rozumna univerzalni sestka je pro zacatecnika zbytecne tezka i vykonna
2. Courat po krajine se me nebavi ale jezdit na okruhu ano.

Atd, proste v tomhle poradit nejde, kazdej jsme jinej, a navic se nejak vyvijime ...

Motorka do začátků

26.1.2024 v 06:40 | Nahoru | #43
assassin to taky dobre trefil

Dovolm si tady citovat neco 2 dny zpatky od slecny co dobre jezdi a rozhodne se neda rict, zeby Kawasaki ZX-6RR bylo zacatecniky stroj

Moc pěkná Yamaha. Určitě jsi udělala dobře a začínáš na menší mašině, to chválím. Udělala jsem to také tak a neměnila bych, není hrdinství, hnedka sednou na šestku nebo na litr a někde to vyválet. Člověk se krásně naučí balanc na motorce a vůbec všechny vjemy a pak už ví, co a jak a může si dovolit přesedlat. Přeji jen samé šťastné km v sedle, pohodové vyjížďky a vždy šťastný návrat domů.



Zacinala na 250 Ninja mimochodem profil NiLu

Je to rozhodne presnejsi rada nez jakou ti muze dat jakykoliv chlap

1 reakcí na tento příspěvek Motorka do začátků

20.2.2024 v 14:01 | Nahoru | #44
Pokud zvládneš všechny úkony nutné pro zkoušku na motorce A, pak je zbytečné dělat zkoušky dvakrát. Na druhou stranu jsem poúrazovým postupem z Versyse 650 ( snížený ) přešla na radu manžela na Kawu Z400 a byla to ta nejlepší změna, kterou jsem mohla udělat. Ta motorka je malinká a lehounká a tahle kombinace mi dovolila přestat řešit, kde zrovna zastavuju, jestli jsou na křižovatce zrovna vyjetý koleje, a tak. Fakt je, že nejsem žádný závodník a nikdy nebudu. Povolenou rychlost tenhle prcek dokáže překročit i na dálnici ( zábava to teda už není ) a je příjemné využít celý rozsah otáček a ještě neletět 200+. Takže pro začátek bych radila ojetou, ale novějsí motorku ( 390 Yamaha, Kawasaki, KTM - Duke je teda z nich nevyšší, CF,... ), mají lehký spojky, ukazatele zařazené rychlosti ( to všechno řízení zpříjemní ) nebo cokoliv malého a lehkého. Ať se daří.

(reakce na) Motorka do začátků

20.2.2024 v 19:42 | Nahoru | #45

BajzaT píše: Pokud zvládneš všechny úkony nutné pro zkoušku na motorce A, pak je zbytečné dělat zkoušky dvakrát. Na druhou stranu jsem poúrazovým postupem z Versyse 650 ( snížený ) přešla na radu manžela na Kawu Z400 a byla to ta nejlepší změna, kterou jsem mohla udělat. Ta motorka je malinká a lehounká a tahle kombinace mi dovolila přestat řešit, kde zrovna zastavuju, jestli jsou na křižovatce zrovna vyjetý koleje, a tak. Fakt je, že nejsem žádný závodník a nikdy nebudu. Povolenou rychlost tenhle prcek dokáže překročit i na dálnici ( zábava to teda už není ) a je příjemné využít celý rozsah otáček a ještě neletět 200+. Takže pro začátek bych radila ojetou, ale novějsí motorku ( 390 Yamaha, Kawasaki, KTM - Duke je teda z nich nevyšší, CF,... ), mají lehký spojky, ukazatele zařazené rychlosti ( to všechno řízení zpříjemní ) nebo cokoliv malého a lehkého. Ať se daří.



... tesat do kamene ...
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist