Chtěl bych se podělit o příběh zadření olejového čerpadla mého motocyklu.
Pro ty méně znalé, jsem vypátral informaci, že veškeré 4taktní enduro a cross modely značky KTM se od roku 2012 do r. 2019 vyráběli s problematickou součástí motoru.
A to jsou především dvě plastová ozubená kola, sloužící jako náhon olejového čerpadla a taktéž samotné olejové čerpadlo.
Takto dopadlo moje čerpadlo asi po 250mth hobby ježdění. Plast degraduje, zkřehne, začne se odštipovat , až dojde k celkové destrukci.
Konkrétně můj stroj, začal tuto závadu projevovat chcípáním a zablokováním zadního kola, natvrdo do smyku.
Díky tomu, že se čerpadlo komplet vysypalo, došlo k nepravidelnému pohybu ozubených kol, které čerpadlo pohání a tyto ozubená kola se do sebe hryzly.
Jak je vidět na obrázku, z většího ozubeného kola se stal šišoid
Závada, je docela záludná, člověk totiž neví, jak dlouho vlastně bez mazání jezdí
První co mě napadlo, bylo, že je motorka přidřená na pístu. " Klasika "
Jelikož se po chvíli dala nastartovat a plíživou rychlostí se ještě dopohybovala k domovu.
K mé mu zděšení nefunkční čerpadlo stihlo napáchat větší škody, než jsem čekal.
Mimo to, motorka nedisponuje žádným čidlem hlídáním tlaku oleje, či něčím podobným co by majitele zavčas informovalo o nefunkčním oběhu oleje.
Možná by stačilo, kdyby nějaký soudruh z Číny vyrobil průhledné ventilové víko , podobně jako se dá opatřit na BMW GS1200.
Takové řešení by vyhovovalo, kouknout a vidět, že po vačkách nějaký olej teče a nemelou se tam na sucho.
Inu dopadlo to tak, že hlava je na odpis. Vačkové hřídele přežily.
Rozpočtářům s KTM bych vytknul i to, že vačky nejsou v hlavě uloženy v kluzných ložiscích, která by šla snadno vyměnit a nemusela se měnit celá hlava.
Ale pokud šetří na ozubených kolech a dělají je z plastu, jsem rád, že alespoň ty vačky jsou ocelové a ne z 3D tisku
Radím tedy všem majitelům KTM EXC 12-19 a jejím derivátům:
Vyměnte plast za kov !!!
Celé to vyjde na 2400,- a ušetří spoustu starostí
Originální čísla dílu : čerpadlo : plast 61238111000 , kov 61238011100
velké kolo: plast 79238006100, kov 79238006300
malé kolo: plast 77038001100, kov 77038001200
Naposledy editováno 11.12.2023 17:32:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání
pepe100 píše: assassin> pokud vím, tak KTM nevyrábí nic pod 800ccm. KTM již několik let patří Indickému Bajaji. Vlastně téměř nikdo nevyrábí vlastní motory (1-2 válce) pod zhruba 700 ccm.
Assa má pravdu, všechny "ostré/racing" motory, vyrábí KTM v Rakousku, v Indii se produkují "malé" obsahy do cesťáků, duke, ADV aj.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
Problém s elektrikou KTM EXC 350, KTM EXC 350 F | Dan313 | 10 | 29.6.2022 v 17:29 foxdive |
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 10 | 2.6.2022 v 15:44 doktorM |