globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Porucha motoru KTM EXC350 mazání
11.12.2023 v 17:27
Zdravím všechny Kátéemisty.
Chtěl bych se podělit o příběh zadření olejového čerpadla mého motocyklu.

Pro ty méně znalé, jsem vypátral informaci, že veškeré 4taktní enduro a cross modely značky KTM se od roku 2012 do r. 2019 vyráběli s problematickou součástí motoru.

A to jsou především dvě plastová ozubená kola, sloužící jako náhon olejového čerpadla a taktéž samotné olejové čerpadlo.



Takto dopadlo moje čerpadlo asi po 250mth hobby ježdění. Plast degraduje, zkřehne, začne se odštipovat , až dojde k celkové destrukci.

Konkrétně můj stroj, začal tuto závadu projevovat chcípáním a zablokováním zadního kola, natvrdo do smyku.
Díky tomu, že se čerpadlo komplet vysypalo, došlo k nepravidelnému pohybu ozubených kol, které čerpadlo pohání a tyto ozubená kola se do sebe hryzly.

Jak je vidět na obrázku, z většího ozubeného kola se stal šišoid



Závada, je docela záludná, člověk totiž neví, jak dlouho vlastně bez mazání jezdí

První co mě napadlo, bylo, že je motorka přidřená na pístu. " Klasika "
Jelikož se po chvíli dala nastartovat a plíživou rychlostí se ještě dopohybovala k domovu.

K mé mu zděšení nefunkční čerpadlo stihlo napáchat větší škody, než jsem čekal.
Mimo to, motorka nedisponuje žádným čidlem hlídáním tlaku oleje, či něčím podobným co by majitele zavčas informovalo o nefunkčním oběhu oleje.
Možná by stačilo, kdyby nějaký soudruh z Číny vyrobil průhledné ventilové víko , podobně jako se dá opatřit na BMW GS1200.
Takové řešení by vyhovovalo, kouknout a vidět, že po vačkách nějaký olej teče a nemelou se tam na sucho.

Inu dopadlo to tak, že hlava je na odpis. Vačkové hřídele přežily.
Rozpočtářům s KTM bych vytknul i to, že vačky nejsou v hlavě uloženy v kluzných ložiscích, která by šla snadno vyměnit a nemusela se měnit celá hlava.
Ale pokud šetří na ozubených kolech a dělají je z plastu, jsem rád, že alespoň ty vačky jsou ocelové a ne z 3D tisku



Radím tedy všem majitelům KTM EXC 12-19 a jejím derivátům:

Vyměnte plast za kov !!!

Celé to vyjde na 2400,- a ušetří spoustu starostí

Originální čísla dílu : čerpadlo : plast 61238111000 , kov 61238011100
velké kolo: plast 79238006100, kov 79238006300
malé kolo: plast 77038001100, kov 77038001200



Naposledy editováno 11.12.2023 17:32:59

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání

12.12.2023 v 18:03 | Nahoru | #1
assassin> pokud vím, tak KTM nevyrábí nic pod 800ccm. KTM již několik let patří Indickému Bajaji. Vlastně téměř nikdo nevyrábí vlastní motory (1-2 válce) pod zhruba 700 ccm.

(reakce na) Porucha motoru KTM EXC350 mazání

12.12.2023 v 18:45 | Nahoru | #2

pepe100 píše: assassin> pokud vím, tak KTM nevyrábí nic pod 800ccm. KTM již několik let patří Indickému Bajaji. Vlastně téměř nikdo nevyrábí vlastní motory (1-2 válce) pod zhruba 700 ccm.



Assa má pravdu, všechny "ostré/racing" motory, vyrábí KTM v Rakousku, v Indii se produkují "malé" obsahy do cesťáků, duke, ADV aj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 5 9.11.2023 v 10:56 Tadeas.
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... Olihňos 3 18.9.2023 v 20:36 Frantacz
Problém s elektrikou KTM EXC 350, KTM EXC 350 F Dan313 10 29.6.2022 v 17:29 foxdive
Kolik foukat kola na KTM EXC KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... KoblaCZ 10 2.6.2022 v 15:44 doktorM


TOPlist