bmw_r1300gs_cartec





Téma: Haltr
10.12.2023 v 23:14
Ahoj,
dokázal by mě někdo poradit jak vyřešit protočení pneumatiky 140/80 s původním ráfkem 150/80 4" Tenere 700

1 reakcí na tento příspěvek Haltr

11.12.2023 v 07:12 | Nahoru | #1
Čau, keď píšeš niečo o pneu a o ráfiku tak uvádzaj celý rozmer pneu a aj ráfu. Podľa katalógu tu na motorkároch tam sú kolesá 21 a 18. Keď tam nie sú haltery na kolesách tak si ich kúp na nete, oproti ventilku sprav do ráfu dieru a namontuj to. Haltery sa kupujú podľa rozmeru ráfku a pri použití užšej pneu vzadu to bude oser poskladať to. Ono je oser to poskladať aj keď máš správne pneu. Servisák sa bude tešiť. Keď ti môžem poradiť , tak tam lez mimo sezónu prezúvania pneu. Lebo ťa s tým vyhodia ako mňa . Potom som to musel robiť sám, keď som sa chcel voziť. Ešte som zabudol, keď ti donesie kuriér tie haltre, tak si ich odváž , ja som požil digi váhu, čo manželka použiva v kuchyni. Halter váži cca 70g a pri jazde po ceste to robí s kolesom a motorkou riadny bordel. dajú sa kúpiť na nete k tomu aj závažia , také valčeky čo sa montujú na špice. Ja osbne som si urobil zo sadry a s plastelíny formičku a som si to z olova odlial sám. Teda presne nie z olova, ale z pájky. Kolega mi to dal v robote . Kolesá stačí vyvážiť staaticky . Keď som jazdil bez vyváženia , tak to bolo slušne povedané vzrúšo a čím ideš rýchlejšie tak je to vzrušujúcejšie.

PS: ak ti môžem poradiť, tak rovno namontuj haltery na obidve kolesá. Lebo to budeš robiť na dvakrát. Ja na zadnom kolese nemám vyváženie sa mi to nechce robiť, ale po ceste jazdím málo. Hlavne držím palce.

PS: ešte niekedy dávno za starých čias som videl, že si terénu chtivý jazdci navŕtali do ráfku zboku dierky, do nich spravili závit a do toho naskrutkoali červíky. Tie sa zapichli potom zboku do pneu. Ešte sa robili sekáčom záseky do ráfu, tam, ako je dosadacia plocha pneu, pätky . to,ale píšem len na pobavenie.

Naposledy editováno 11.12.2023 07:15:03

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Haltr

11.12.2023 v 10:26 | Nahoru | #2

krokoš píše: oproti ventilku sprav do ráfu dieru a namontuj to. Haltery ...



Ja to mam na stejny ctvrtine kruhu, jako ventilek (vzdalenost ventilek-haltr -- cca 20 cm - odhaduju, nejsem u moto). A pripada mi to logictejsi. Kdyz udelas diru proti, tak by se mohl mit rafek tendenci zlomit na pul a navic se rika, ze je to hodne daleko od ventilku a muzes ho utrhnout i kdyz mas instalovany halter. A u endura/mx asi nehrozi, ze by nejak vadilo rozvazeni rafku. Na Tenerce holt bude muset prihodit zavazicka naproti, no..

Naposledy editováno 11.12.2023 10:28:27

(reakce na) Haltr

11.12.2023 v 12:14 | Nahoru | #3
DrDNA01> čau, dík za vysvetlenie, to s tými dierami. Čudoval som sa, že na niektorých motorkách boli diery dve. Dve, akože na haltre, tretia bola na ventil. Takže diery boli rozložené po tretinách. Som si myslel, že to majú na dva haltre, no a to bolo asi kvôli tomu čo si napísal. Zas som o niečo múdrejší. Ja to mám teraz tie diery oproti sebe.

to s tým rozvážením kolesa, no , keď som na tej mojej huske mastil po ceste s nevyváženými kolesami 120+ tak som sa cítil ako Harry Potter na tej lietajúcej metle. ale nie na tej kvalitnej Nimbus iii , ale na nejakej hnusnej.

2 reakcí na tento příspěvek Haltr

Skvělá odpověď, děkuji! 11.12.2023 v 12:42 | Nahoru | #4
Bohužel, oba výše, radí špatně Nejširší existující haltry, jsou do ráfku 2,5" (on haltr 4" by měl stejně půl kila a byl by nedovážitelný...).... Proto když to z off ježděním bereš vážně, tak k T700, ADV790/890 apod. se pořizuje druhá sada kol s úzkými ráfky....
Na původních kolech, pomůže jen foukání vyšší ho tlaku, nebo, to co už je psáno výše, nasekání bočnic ráfku z vnitřní strany.... to zeslabení ráfu, vrtáním+červíky se používá na ploché dráze kde s lehkou moto neskáčeš... určitě ne u moto 200kg+....

(reakce na) Haltr

11.12.2023 v 13:53 | Nahoru | #5
PETARDAK> čau, no, ani ma nenapadlo, že má ten ráfik taký široký. Síce on napísal, že ho má 4" , ale pneu širokú 150 a ja mám 140 pneu a ráfik 2,15. No, sa priznám, že tú šírku ráfiku som nevedel, akú mám, až som sa musel pozrieť do manuálu. Čo som kupoval halter, už neviem do čoho som to montoval , tak teraz sú už plastové, oproti tomu čo to bolo niekdy hliníkové tak teraz sú ľahšie. Nemohol by si nechať vyrobiť dva plastové užšiie =ľahšie na tej tlačiarni čo na tom robí aj assassin? A urobiť tam dve diery?

Haltr

11.12.2023 v 14:00 | Nahoru | #6
Haltr se dá vyrobit - plocháč, přivařit šroub M8, změřit šířku ráfku mínus 2x tloušťka patek pneu a doladit izolačkou. Že je těžší nevadí, dají se dva proti sobě.

Haltr

13.12.2023 v 23:47 | Nahoru | #7
Děkuji za radu, sice za dražší variantu ale budumít od toho pokoj:))

(reakce na) Haltr

14.12.2023 v 09:38 | Nahoru | #8

PETARDAK píše: Bohužel, oba výše, radí špatně Nejširší existující haltry, jsou do ráfku 2,5" (on haltr 4" by měl stejně půl kila a byl by nedovážitelný...).... Proto když to z off ježděním bereš vážně, tak k T700, ADV790/890 apod. se pořizuje druhá sada kol s úzkými ráfky....
Na původních kolech, pomůže jen foukání vyšší ho tlaku, nebo, to co už je psáno výše, nasekání bočnic ráfku z vnitřní strany.... to zeslabení ráfu, vrtáním+červíky se používá na ploché dráze kde s lehkou moto neskáčeš... určitě ne u moto 200kg+....



Jasny, me vubec nedoslo, na jakej rafek to chce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist