globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dílenský lis-koupě
21.11.2023 v 11:47
Ahojte všem, určitě se tady najde dost lidi, co má doma trochu líp vybavenou dílničku a mohli by se podělit a nějakou zkušenost.
Chci si pořídit lis, menší hydraulickej, síla okolo 20T. Koukám na netu a daj se pořídit od cca 4tis Kč. Kdo jakej máte a jak jste spokojeni? Použití klasika, ložiska moto i auto, silentbloky a podobně. Cenově do 10tis Kč.

Naposledy editováno 21.11.2023 11:48:44

Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 12:27 | Nahoru | #1
Ja mám Bahco BH715 je to síce nie do tvojích 10 klackov,ale to bohužial vyplynulo tak nejak z toho,že som nechcel kúpiť nejaký úplný šunt, ktorý sa bude krútiť...Zároveň je super,že to mám položené na stole,takže všetko je v úrovni očí, nebere to miesto,...Celý válec sa dá posúvať do strán,takže tam vieš dať aj nejakú vyosenú vec...
Zdvih válca sa dá nastavovať na úplne jemný posun, kedy na jeden ťah sa posunie len o 1mm,alebo na veľký posun, kde vyleze o napr.1cm...Páka je pekne v úrovni ruky, niekde sa netreba naťahovať...Boli k tomu rôzne nástavce...dal som za to 940€

1 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 12:28 | Nahoru | #2
Nedavno jsem resil podobny problem.

Pokud chces opravdu neco zalisovat/vylisovat a ne zkurvit, vyhni se polske produkci, prodavane u nas nejcasteji pod jmenem GEKO, ale i pod spoustou jinych jmen jinych pseudoznacek. To jsou prave ty 20t lisy za 5000Kc. Poznas podle toho, ze je to normalni panenka, zastavena do kriveho ramu, sesroubovaneho z nejakeho polskeho srotu.

Za tebou zminovanycxh 10000Kc koupis v podstate totez, ale bude to mit manometr, bude to mozna mene krive ale porad to bude mit sesroubovany ram a zemedelske vule - takze porad uplne k hovnu.

Slusny rucni hydraulicky 20t lis zacina nekde u 20000Kc. Poznas ho podle toho, ze ma svarovany ram a dvojcinnou pumpu.

Dílenský lis-koupě

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2023 v 15:10 | Nahoru | #3
Přesně takovou jebku ala Medvedem zmíněné GEKO mám minimálně 8 let s údajně 12t panenkou. Samozřejmě se celý rám při použití vyšší síly napíná a kroutí, nicméně nic extra křivého na něm není, funkci plní. Zatím všechny ložiska i silentbloky z aut a motorek zalisoval tam kam měl a následně to i fungovalo. Takže pokud ho někdo využívá zhruba 3x ročně jako já, je dle mého subjektivního názoru naprosto dostačující.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 15:24 | Nahoru | #4

Medved píše: Nedavno jsem resil podobny problem.

Pokud chces opravdu neco zalisovat/vylisovat a ne zkurvit, vyhni se polske produkci, prodavane u nas nejcasteji pod jmenem GEKO, ale i pod spoustou jinych jmen jinych pseudoznacek. To jsou prave ty 20t lisy za 5000Kc. Poznas podle toho, ze je to normalni panenka, zastavena do kriveho ramu, sesroubovaneho z nejakeho polskeho srotu.

Za tebou zminovanycxh 10000Kc koupis v podstate totez, ale bude to mit manometr, bude to mozna mene krive ale porad to bude mit sesroubovany ram a zemedelske vule - takze porad uplne k hovnu.

Slusny rucni hydraulicky 20t lis zacina nekde u 20000Kc. Poznas ho podle toho, ze ma svarovany ram a dvojcinnou pumpu.



Tak manometr je tam celkem k hovnu. Dvojčinná pumpa je dobrá, ale pokud lisuješ párkrát za měsíc či rok, tak je to úplně jedno, když pumpa nebude dvojčinná, je lis výrazně levnější. Jo a ještě si myslím, že na motorky a takové běžné žvejkání stačí lis desetitunový.

(reakce na) Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 15:59 | Nahoru | #5
FJRPEPA> manometer je tam celkem k hovnu,ale zase nie tak úplne...sú veci,kde si ani ja nie som istý a keď to moc stúpa,tak ma to upozorní,že niečo môžem skurviť...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 17:03 | Nahoru | #6

FJRPEPA píše: Tak manometr je tam celkem k hovnu. Dvojčinná pumpa je dobrá, ale pokud lisuješ párkrát za měsíc či rok, tak je to úplně jedno, když pumpa nebude dvojčinná, je lis výrazně levnější. Jo a ještě si myslím, že na motorky a takové běžné žvejkání stačí lis desetitunový.

Nekdy, az bude cas, ti vysvetlim pojmy jako ironie a sarkasmus .

Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 17:58 | Nahoru | #7
Taky jsme o tom uvažoval a bavíme-li se o domácím vrtání se v autech a moto, tak naprostou většinu věcí dám svěrákem nebo Cčkovým stahovákem, hydraulickej lis tak jednou do roka a na to to prostě zabírá moc místa a je to drahý.

Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 19:42 | Nahoru | #8
Koupil jsem si nějaký polský shit za 4t a už se mi vlastně zaplatil...cca 6x vyměněné ložisko u auta - klasika starší mrdka s orezlými těhlicemi, stahovák na ložiska si ani neškrtne a fungovalo to úplně ok...a když začné téct panenka, tak to hodím za ty prachy do šrotu...takže asi tak...myslím že to má mít 12 T, prý : ))) ...on je dneska problém v tom, že ten lis za 30 t bude stejný shit, jako ten za ty 4t : ))) ...je to spotřebák....

2 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

21.11.2023 v 21:29 | Nahoru | #9
Geko nebrat. Kupuj hlavně něco co má rám jakoby z íček a né z jeklu. V práci jsme to vyřešili tak, že jsme koupili pouze pumpu a rám jsme si svařili z traverz podle sebe.

Ale pro domácí použití bych koupil neco takového
www.aretacni-pripravky.cz/hydraulicke-lisy/matabro-mb-p20t--hydraulicky-lis-20-t/

Naposledy editováno 21.11.2023 21:31:22

(reakce na) Dílenský lis-koupě

Skvělá odpověď, děkuji! 21.11.2023 v 22:44 | Nahoru | #10

Fueltank píše:

Ale pro domácí použití bych koupil neco takového
www.aretacni-pripravky.cz/hydraulicke-lisy/matabro-mb-p20t--hydraulicky-lis-20-t/



Mám stejný už několik let a nestalo se mi, že by s ním nešlo něco udělat. Naprosto dostačující a funkční záležitost.

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 02:05 | Nahoru | #11
Fueltank> jj, ten přesně mám a bral jsem ho přesně od nich...mám ho asi rok, rok a půl, tehdy ho měli asi do 4t...halt ta inflaca na...

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 05:24 | Nahoru | #12

Medved píše: Nekdy, az bude cas, ti vysvetlim pojmy jako ironie a sarkasmus .



Nesmíš psát tak dlouhé slohové práce, to se pak člověk v mojich letech do toho zamotá.

1 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 06:24 | Nahoru | #13
zdarec, ja mám niečo takéto
https://www.tocopotr...JC-M80397-d10179.htm
ten druhý, vyrobený zo zdvoháku, nefunguoval dobre. Na doma ti je 30t na nič, k motorke, úplne na nič. Kupovali sme 3 naraz, 2 makajú v autodielni 1 u mňa na motorkách. Za 4 roky bez problémov, zvládli všetko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 07:08 | Nahoru | #14
Destroyer> Jo ten přesně mám, funguje parádně a ještě jsem se nikdy nedostal př lisování na motorce či autu k těm deseti tunám, většinou stačí do pěti tun. Jedinný co je blbý pro každodenní práci, že je pumpa pouze jednostupňová. Platil jsem za něj 7500 Kč.

2 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 07:57 | Nahoru | #15
Já jsem si postavil tohle z dílů, která se namanuly. Pístnice z HONa, čerpadlo z nějaké štípačky, nádrž z hasičáku a rozvaděče z AVIE s čelem. Omezovač na 150ATM, maximum asi 25 tun

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 09:19 | Nahoru | #16
Romulus.> Pokud ty díly máš, tak to jistě není problém, konstrukci máš stavěnou tak na 50 tun.

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 10:58 | Nahoru | #17
Romulus.> ty si riadne šikovný, vyzerá to super. limit 25t bude asi len kvôli pumpe?

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 11:02 | Nahoru | #18
FJRPEPA> presne tak, lisovanie nieje tvárnenie, ak pri lisovaní (dnu alebo von) prekročíš na hocičom 10t tak je problém inde, napríklad v podložení / chyba súosovosti.

1 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 12:48 | Nahoru | #19
Náhodou sem koupil před 14 dny TENTO . Už ho mám i složenej a vypadá dost dobře. Spoje šroubované a celý rám hodně masivní. 2 rychlostní pumpa už s olejem uvnitř. Stačí jen poskládat a dal sem to sám. Chystám se dělat komplet ložiska na dvou autech a na jednom i komplet řízení tak než to dávat někomu na přelisování a platit mu třeba bůra tak sem si pořídil lis svůj a zůstane mi. Můžu si i odpinknout DPH takže pohoda.
Rovnou sem koupil u nich i TUHLE sadu
edit: chtěl sem 30t bo před asi 4 lety jsem nechával lisovat ložisko a týpek mi pak řekl že to musel odvézt někam kde dělaj náklaďáky. Utrhlo se až na 25 tunách.

Naposledy editováno 22.11.2023 12:56:25

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 16:10 | Nahoru | #20
MartasUS> Zkoušel jsi jestli ho dokážeš natlakovat na těch 30 tun. ?

Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 16:28 | Nahoru | #21
Díky všem za odpovědi. Nechtěl jsem kupovat úplně ten nejlevnější shit, třeba to GEKO, od nich mám žirafu a nějaký lícování je pro ně sprostý slovo. Nad samodomo výrobou rámu taky uvažuju, páč některý ty jeklíky co se prodávaj se mi úplně nelíběj. Nechám to projít hlavou a uvidim. Něco omrknu na živo, ať to vidim po kupě.

(reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 17:07 | Nahoru | #22

FJRPEPA píše: MartasUS> Zkoušel jsi jestli ho dokážeš natlakovat na těch 30 tun. ?

jj. Jak se to dotkne rychlou pumpou tak už to dál nejde. Přehodíš na pomalou a už to leze. Frknul sem tam 25 jak prd. Pak sem se i trochu bál ale u 30 sem byl. Stál sem stranou kdyby to náhodou jeblo

2 reakcí na tento příspěvek Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 17:24 | Nahoru | #23
Me osobne to prijde jako naradi ktery pouziju tak malo casto a zabira tolik mista, ze bych si to asi do dilny poridil az jako posledni vec. Vetsinu veci co potrebuju nalisovat nebo rozlisovat vyresim vysoustruzenym pripravkem, axialnim loziskem a sroubem… (ano soustruh zabira mista vic, ale ja ho pouzivam temer porad)
Vlastne vetsinu lisovanych spoju co bezne resim zvladnu i konikem na soustruhu

Nejaky extra prasarny na autech radeji necham delat lidi co to umi, ono casto na takove veci stejne tomu hobby lisu dojde dech…

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 20:05 | Nahoru | #24
assassin> tohle je presne muj problem. Velmi nerad nekam neco vozim a nahanim pak lidi, aby to udelaly. Rad spoleham sam na sebe. Dalsi vec je ta, ze naradi v dilne je takova mala uchylka

Naposledy editováno 22.11.2023 20:06:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dílenský lis-koupě

22.11.2023 v 20:23 | Nahoru | #25
Dr.fík> myslim, ze tohle chapu moc dobre... ale me tahle nejvic humpolacka prace na aute fakt nebavi... ja radeji nejakou cistejsi a presnejsi strojarinu... a jak rikam, kdyz to nejde jinak, porad se da improvizovat, zavit ma fakt velkou silu

ja to mam jednodussi, ze otec ma velkou dilnu, takze kdyby bylo nejhur, tak si dam 70km vylet...

...bych misto toho lisu zabral necim sofistikovanejsim, ale tak kazdej delame neco jineho a bavi nas jina prace... davam to jen jako pohled na vec, rozhodne ti nebudu rozmlouvat nakup zadneho naradi, kazdy naradi je investicni

Naposledy editováno 22.11.2023 20:23:52

(reakce na) Dílenský lis-koupě

25.11.2023 v 10:26 | Nahoru | #26

assassin píše: Dr.fík> myslim, ze tohle chapu moc dobre... ale me tahle nejvic humpolacka prace na aute fakt nebavi... ja radeji nejakou cistejsi a presnejsi strojarinu... a jak rikam, kdyz to nejde jinak, porad se da improvizovat, zavit ma fakt velkou silu

ja to mam jednodussi, ze otec ma velkou dilnu, takze kdyby bylo nejhur, tak si dam 70km vylet...

...bych misto toho lisu zabral necim sofistikovanejsim, ale tak kazdej delame neco jineho a bavi nas jina prace... davam to jen jako pohled na vec, rozhodne ti nebudu rozmlouvat nakup zadneho naradi, kazdy naradi je investicni



Hele taky tyhle práce na podvozku moc nemusim, ale nějak se to udělat musí a dávat to někam nechci, stačí, že musim nechat dělat gumy a geometrii, a i tak mi třeba při geo frajer zkurvil manžety na řízení. Takže jsem vyléčenej...
Nevíc lis by se mi hodil kolikrát i na jiný věci. Jasně, jde to ve svěráku, nějakým přípravkem, ale lis je lis.

Dílenský lis-koupě

25.11.2023 v 15:12 | Nahoru | #27
Já jsem používal štípačku na dřevo. Na podzim štípal dřevo a jindy lisoval co jesem potřeboval.

Dílenský lis-koupě

26.11.2023 v 08:39 | Nahoru | #28
Taky mám ten co dával Fueltank akorát jiné jméno. Vybíral jsem ho tehdy podle hmotnosti (byl z těch levných nejtěžší). Díky té letmo uložené panence je to třeba po opření trochu doladit rukou ale pro lisování pár krát ročně v pohodě, dvojnásobná cena za pístnici s pumpou by se v téhle kadenci nezaplatila nikdy.

Nejvíc jsem lisoval zarezlé navíjecí bubny z hasičského žebříku Máňa a dal to. (A byla to rána jak prase když to povolilo).

(reakce na) Dílenský lis-koupě

27.11.2023 v 11:49 | Nahoru | #29

assassin píše: Me osobne to prijde jako naradi ktery pouziju tak malo casto a zabira tolik mista, ze bych si to asi do dilny poridil az jako posledni vec. Vetsinu veci co potrebuju nalisovat nebo rozlisovat vyresim vysoustruzenym pripravkem, axialnim loziskem a sroubem… (ano soustruh zabira mista vic, ale ja ho pouzivam temer porad)
Vlastne vetsinu lisovanych spoju co bezne resim zvladnu i konikem na soustruhu

Nejaky extra prasarny na autech radeji necham delat lidi co to umi, ono casto na takove veci stejne tomu hobby lisu dojde dech…



Přesně tak, tímto způsobem jdou dělat i některé ne extra "prasárny" na autech, vylisování a zalisování ložisek předních kol, silentbloků ramen př. nápravy (přímo v ramenech i v držácích nápravnice) na Fabii a hlavně bez zbytečných demontáží a montáží dílů z auta ven. Uvedené příklady šly dobře i bez axiálního ložiska, jen s namazáním grafitkou.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist