bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha RD 250, 350 RD LC
17.11.2023 v 21:11
Zdravím nejen fandy 2 T mašin,

potřebuji poradit..., budu na jaře jezdit zrenovovanou Yamahu RD 250 Lc rok1981 - fandové vědí co je to za moto...., nemám to na závody, budu ji provozovat jako sportovního youngtimera ( na závody uvidím později )...., je bez oilmasteru, otázka zní - jakej poměr směsi mazání máte odzkoušenej (mazat ji asi budu Motulem 710, možná by stačila 510-ka), díky za rady .....
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

17.11.2023 v 21:53 | Nahoru | #1
1:30, z toho nikdo neumře a motoru se nic nestane.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

17.11.2023 v 23:26 | Nahoru | #2
Kohlstein> to myslíš asi pro zajetí...dlouhodobě 1:40...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

18.11.2023 v 00:01 | Nahoru | #3
2stroke> Myslím Safety First, až potom ušetřené halíře.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

18.11.2023 v 12:31 | Nahoru | #4
Kohlstein> ...., mel jsi RD-čko ?!...., měl jsem v pětadvaceti RD 350 YPVS, ale oilmastera Mikuni a honil jsem ji přes tehdy nejlepší olej Motul 600 (teď Motul 710), bylo to bez problému...., tahle 250 LC bez přívěry byla přidřená a kluk to jezdil bez oilmastera, kolik mazal jsem z něj nevyloudil, ale byla původně 20 kw - restrikci ve výfukovém koleni někdo vybrousil, ale už nepřetryskoval frkáče a přihvízdl ji ....., no co jsem mluvil s chlapama co jezdí clubsporty a klasiky na závody vzducháče mažou dokonce i 1:20, vodníky 1 : 33...., myslel jsem začít na 1 :33 a po zaběhnutí ji provozovat na těch 1 : 40 , ale rád bych uvital opravdu názor RD-čkáče .....

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

18.11.2023 v 14:56 | Nahoru | #5
PRESLY> Velmi krátce, protože 10 L/ 100 km se nedalo. Tak krátce, že jsem se ani nestal majitelem. Radši jsem přešel na jednoválce polovičního objemu.
Víš proč to má olejové čerpadlo, že jo? Aby tam bylo pořád správně oleje, v poměru, který vychází někde od 1:100 na volnoběh až po 1:20 na plný plyn. Já beru, že 1:40 to umaže, když se s tím jezdí tak nějak v rámci předpisů. Ale zkusit naplno kilometrovou rovinku s poměrem 1:40, to už by nemuselo až ke konci té rovinky úplně vyjít.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

18.11.2023 v 19:36 | Nahoru | #6
PRESLY> tady RDckare už těžko najdeš, to spíš na nějakém fóru, kam chodí kluci od klasiků...a tím myšleno kouknout i na zahraniční fóra...

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

18.11.2023 v 22:05 | Nahoru | #7
...., rozhodil jsem s dotazem sítě na nettu......, kluk se mi ozval co ji honil na Motul 800 v poměru 1 : 50 a prý bez problémů....., to už bych měl prdel sevřenou kdy to "přijde", Jawičku 350 trochu upravenou mažu Motulem 510-kou 1 : 40 a paráda, RD-čko těch 1 : 33 asi bude s jistotou a Yamahu budu muset honit jak nadmutou kozu aby to vyfrkala ven

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 09:19 | Nahoru | #8
PRESLY> a co oživit zpět to olejové čerpadlo, když to maká je to fajn

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 11:14 | Nahoru | #9
kokoška : ....nebylo, nemám a čerpadýlko asi nebude ....

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 12:52 | Nahoru | #10
PRESLY> Důležitý je termostat, aby se motor držel někde kolem 80 °C a ne na 60 °C, protože pak to hulí. Lubrikanty do dvoutaktu nejsou oleje ve stylu minerálního M2T, ale je to téměř 100% polybuten, ředěný petrolejem a k tomu nějaké malé množství opičích kapek. Výsledkem je, že se všechno odpaří a spálí, i když se jezdí třeba poměr 1:20 ve vzduchem chlazených motokárách.

2 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 14:05 | Nahoru | #11
kohlstein / ...., po sundání palice jsem žádný termostat nenašel, na Pace kluk má RD 250LC v originále, dušoval se, že tam žádný nemá být, nevěřil jsem .... v Yamaze mi to potvrdili ....., možná ty poslední modely a Banshe ve čtyřkolce ho už mají , kámoš co jezdí 125 SP má termostat pryč , maže Cagivu MITO Motulem 800 1: 30 po warmapu už nečadí...., oslovil jsem pár kluků co měli nebo RD-čka mají (těch už je jako šafránu) tak uvidím , jeden kluk mazal 1 : 50 bez problémů, druhej na 1 : 40 dvakrát přihvízdl...., záleží taky na perfektně seřízený bohatosti směsi, to je alfa omega 2T..., koukal jsem na závoďáka Yamaha TZ AC ze 70 let tam je striktně 1 : 20.
Ještě k těm olejům, ten Motul 800 je opravdu olej pro závodní použití, bude asi mazat parádně, ale aby v Yamaze shořel, bud jak píšeš muset Yamaha být rozpálená jak pětník....., co ten Motul 510, 710 , co jsi jezdil v těch 125-kách ?!, .....

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 14:29 | Nahoru | #12
PRESLY> To mě nikdy nenapadlo, že první LC jsou bez termostatu. Na obrázku sice nevede řez přes ten domeček na hlavě, ale ani v katalogu nic takového není.

Až pozdější YPVS má termostat.



Naposledy editováno 21.11.2023 17:13:08

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 14:41 | Nahoru | #13
PRESLY> Jezdím (teď už míň) Rotax / Aprilia a občas Cagiva Mito, a lijeme tam cokoliv, co přijde v cenové akci pod ruku, od Motulu 510, různé oleje pro skútry nebo křoviňáky a pily, Shell, Repsol, Mogul (ten už není), MOL, ...

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 19:52 | Nahoru | #14
.....,OK, dík za rady, dneska jsou už všechny oleje velmi dobré...., 2 T motory s přívěrou mi mechanik tloukl do hlavy plně syntetický olejj ....., místo pro termostat tam je, na ebay ho prodávají zkusím sehnat...., dám pak vědět jak to mastí....

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 20:44 | Nahoru | #15
PRESLY> Já myslím, že to je termostat pro YPVS, co se prodává. Zkusil bych nějaký rozměrově podobný z auta, ty stojí pár korun. Resp. trochu větší a přistřihnout nůžkama na plech.

Yamaha RD 250, 350 RD LC

19.11.2023 v 20:52 | Nahoru | #16
Ještě jsou termostaty mezi hadice, např. https://www.autokse...166-725166-nd1889056 nebo https://www.nd-skod...rch_nazev=TH7135.75J
Vnitřní průměr hadic je u toho 20 mm.


Naposledy editováno 21.11.2023 17:18:54

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 02:36 | Nahoru | #17
PRESLY> jistě by šlo koupit třeba na ebay

Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 13:37 | Nahoru | #18
presly: To je nejaky hybrid, ze je tam misto pro termostat? Mam doma hlavy 4L0 i 4L1 a v zadne misto na termostat neni.

Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 14:58 | Nahoru | #19
....VilemRD : pod přírubou na palici, co jde teplá voda do chladiče, tam je pro něj místo ne ?!...., honíš to přes Yama Lube, nebo mažeš směsí ?!....

Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 15:00 | Nahoru | #20
kokoška : tam ho maj (ze Švédska), tam je potřeba .....

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 15:02 | Nahoru | #21
kohlštejn : asi se na to vyprdnu, budu to honit v létě, protahovat ji budu okolo baráku a po okruhu 300 ZGH, bude to rozpálený do běla ......

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 15:42 | Nahoru | #22
PRESLY> Teploměr to má, ne? Kdyžtak zacloníš kus chladiče.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 21:03 | Nahoru | #23
Krautkopf : teploměr to má, když to nemá termostat, budu jezdit jen za tepla ....., v pátek vezu motor do dílny na rozpůlení, šásko mám už připravené....., ještě mě mechanici strašej že nepůjdou vyměnit středová ložiska (středový čep s trnama), že to musím koupit jako samostatný díl !!!!, nebo od Mitaky koupit celou kliku (cca 15 000), to by mne zachránil jen Ježíšek...., tak snad kliku v Ahře komplet rozlisují a zrepasují..., ještě když jsem sundával písty tak pd spodním pístním kruhem byl ještě slabý kroužek - nevíte k čemu to tam je ?! , Prox to v pístní sadě má, ostatní značky to nedodávají ...., jo a ještě máte nějaký fígl jak sesinchronizovat karburaci aby chodili stejně šoupátka (jsou tam sice okenka, ale jsou již tak vyšisovaná že skrz ně je vidět prd a ne šouátka .....tak snad se ještě někdo ozve s praktickou radou skrze tu palivoovou směs...

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

20.11.2023 v 21:49 | Nahoru | #24
PRESLY> Škoda, že sem zrovna teď nejdou natáhnout obrázky. Alespoň odkaz:

To dvanáctkrát zalomené péro má středit píst proti kroužkům a motor je pak tišší, v dolní úvrati se píst ve válci tak nenaklápí od stěny ke stěně. Dnes je to opuštěná konstrukce. U RD to byla jedna z příčin zadření pístu, když ten pérový kroužek prasknul a poskládal se v té mezeře dvojmo přes sebe a začal tlačit píst na jednu stranu.

Naposledy editováno 21.11.2023 17:08:24

(reakce na) Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 09:51 | Nahoru | #25

2stroke píše: PRESLY> tady RDckare už těžko najdeš, to spíš na nějakém fóru, kam chodí kluci od klasiků...a tím myšleno kouknout i na zahraniční fóra...



Čau, no, jeden sa tu nájde, krokoš to mal.

Tým kufrom vzadu som ju spsrznil, lae nemohol som tej motorke nájsť účel. Tak som ju používal na nákupy. Nákup trval asi hodinu, s menšou okľukou na vozenie.

No, k veci. tú RD 250-tku som nemal. Moju RD 350 s mal s oilmasterom. Do všetkých 2T motorov čo som mal a aj do krovinorezu lejem Repsol 2T Syntético. Nie preto, že by bol najlepší, ale v tých časoch ho mali u nás v obchode tak som to kupoval. V mojej RD-čke som mal liatinové vložky. Vyrábali sa aj sNiCaSil-om. Pisty som mal kované jednokrúžkové. Každých 3000 km som to rozobral a kontroloval. Čo môžem z mojej praxe potvrdiť, tak Repsol nekarbonuje prívery, je tam len taký hnusný magľajz, ale ten nebráni funkii prívery. Čo som robil napr Gas gas mazaný M2T olejom tak prívery zaseklo, bol tam suchý karbon.

K tom pomeru oleju s benzínom je ťažko radiť. Lebo. Dáš málo -zadreš. Lenže , dáš veľa a zadreš tiež. Niekto tu na fóre písal , že veľa nevadí dvjtakt musí prdieť a smrdieť. Videl som, dokonca aj na svojej motorke ( nie RD), že pri používaní väčšieho množstva oleju dôjde z zakarbonovaniu drážok na piestne krúžky . Po zakarbonovaní drážky piestny krúžok vytlačí a buď spravý ryhu vo valci , tam kde je zámok alebo sa zlomí pri prechode cez výfukový kanál. U rdčky som ziistil zakarbonovanie piestneho krúžku na pravom válci. Preto som do toho liezol po 3000 km a koontroloval stav príver a piestov. Teraz babo raď.
Hlavne držím palce nech mašina slúži.

Naposledy editováno 21.11.2023 10:16:24

Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 21:47 | Nahoru | #26
kohlstein : díky za fundovanou odpověď ...., tak válce už jsou v brusírně a ty PROXY tam dávat nebudem, dělají je max do 55,50 mm, od MITAKY (anglláni - tam jsou RD populární) ty je dělaj bez toho dotěsňovacího kroužku až do 56,00 mm a bude k tomu i ojniční sada......, ten termostat uvidím, do hadice by šel..., tak otvírání myslíš na 80 °C , nebo radši o fous míň ?!.....

Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 22:24 | Nahoru | #27
Jen taková všeobecná poznámka, kterou jsem zrovna našel na internetu.

Vertex, Prox, Mitaka are all cast pistons, only Wiseco and Wossner are forged pistons.

Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 22:40 | Nahoru | #28
Ještě jedna poznámka o původu Mitaky. Všechny díly prodávané pod značkou Mitaka se vyrábí na Taiwanu, angláni už tohle za rozumné peníze vyrobit neumí. Ano, díky popularitě dvoutaktů (a jejich oprav) v Británii si může britská firma Grampian Motors dovolit reverzní inženýring a objednávat na Taiwanu výrobní dávky a nářadí, formy, "které se vyplatí".

Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 22:45 | Nahoru | #29
...., už jsou objednané......., ještě uvidím jak klika, snad to půjde kompletně rozlisovat, jinač asi komplet nová též od angličanů, dám vědět pro případné další zájemce o RD-čka jak to je s klikama .........., pošlu pak fotky.....

Yamaha RD 250, 350 RD LC

21.11.2023 v 22:48 | Nahoru | #30
..., zapečené kroužky jsem měl na Jawě 350 ccm honěné na M2T na přelomu 80- 90 let minulého století ....., dobrej olej by to už snad dělat neměl.......
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
RD 250 z Rakouska Yamaha RD 250 JacobRd250 20 22.11.2023 v 13:39 Krautkopf
Elektroproblém Yamaha RD 250 Yamaha RD 250 D-fens 6 2.6.2016 v 10:35 D-fens
Závody Branná Yamaha RD 250 Maja1981 0 18.9.2015 v 20:31 Maja1981
Kde sehnat ručičku na otáčkoměr Yamaha RD 250 rehakmatej 4 10.11.2013 v 21:25 Thunder


TOPlist