bmw_r1300gs_cartec





Téma: 1100rt nebo 1150
3.10.2023 v 07:41
Dobrý den,
koukám po BMW RT a nevím jestli je 1100 pro servis jednodušší než 1150? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Jde mi hlavně o jejich spolehlivost a náročnost na údržbu/servis.
Váhám totiž, zda prodat svojí Deauville a pořídít RT. Ale mám pocit, že se rozhoduji mezi spolehlivostí a kasičkou na peníze...
Děkuji, Marv

1100rt nebo 1150

4.10.2023 v 14:29 | Nahoru | #1
Ahoj, za mě co mi říká servisák jednoznačně R1100RT. Nemá posilovač brzd, má jednu svíčku, jednoduší ABS. Sežeň si takový kus, co má vyhřívání gripů a jsi král.
Má jenom horší přední světlo. To já mám ale vyměněno z S-ka.
A 5 rychlostní převodovka je také dostatečná, ono řazení na boxeru není nic lehkého a nakonec jsi rád, že máš jenom 5 stupňů.
Pozor ale, myslím že skok z Deauville na RT je docela dost o manipulaci a váze. A pak zejména o mechanické hlučnosti. Myslím, že ti RT bude připadat jako rozpadající se hromada železa oproti šeptající Hondě. Je to fakt propastní rozdíl. Jde ale o běžný jev, že Boxer cvaká, klepe, atd. Já bych ale neměnil.
A navíc většinou vše si uděláš sám. Ve skupině jsou jak 1150 tak 1100, můžem se domluvit a dám ti zjet.
Braňo

1100rt nebo 1150

4.10.2023 v 18:46 | Nahoru | #2
tomcruise77> Ahoj, hlučnost a velikost nebo hmotnost motorky, s tím se dá žít a zvyknout si. Já se hlavně obávám té spolehlivosti zda budu schopnej si motorku opravit sám a hlavně jestli to nebudu opravovat víc než jezdit. Zrovna dneska na FB diskuse o rozpadlém ložisku v kardance, co roztrhne gufero a olej vyteče na kolo. 3/4 chlapů tam napsalo, že si tím už prošlo a odkazují na možná dva servisáky co to umí opravit. Další píše, že 2000km po repasi se mu to stalo znova. Mám už 15 let VS1400 Intrudera s karadanem a nic takovýho, ani ostatní co ho mají. Stejné je to s Deauville.

ABS není úplně stejné? Poruchové je ale stejně jako u 1150, nebo ne?
Jinak děkuju za nabídku, věřím, že se svezu na nějaké z bazaru. Na jedné jsem se byl už podívat a první dojem je, že je neskutečně obrovská Ale byla za dalšíma motorkama, tak jsem ji ani neviděl pořádně.

1100rt nebo 1150

6.10.2023 v 08:44 | Nahoru | #3
Marv1> Tak ABS se kazí zejména z důvodu oxidace kabeláže, nebo zanedbané výměny kapaliny, nebo když to umyješ wapkou. A ono si často lidi myslí, že je pokazené, ale přitom mají špatný starter. Při poklesu napětí pod 12V ABS přeblikne a neskalibruje se. Mě to také dělávalo. Stačilo vyměnit starter a nabít baterii. A mám pokoj.
Ono ty stroje nic nechtějí jenom řádnou údržbu. Jinak jsou velmi odolné.
Třeba brzdovku kdo mění každé 2 roky? Nikdo.
Olej v kardanu každých 10 tis. Olej v převodovce každých 20 tis. Seřízení ventilů 10 tis. Olej v motoru já měním každý rok, i když najedu jen 6 tis. km.
A když měníš ten olej v kardanu, vidíš, zda tam jsou kovové částice. Jak se tam něco objeví, musí se měnit ložiško v kardanu. Jinak vydrží 90 tis. km. Samozřejmě při preventivní výměně oleje a hlídání vúle na zadním kole. Nic se ti nestane jen tak hned, ani to gufero hned neklekne. Ale když někdo jede naložený na dovolenou a ani nevymění olej v kardanu (blbé 2 dcl) a nepřekontroluje vúli zadního kola, tak se diví, že se mu to vysype.
Toto samé jsem slýchával o Škodovkách 100, 105, 120L. Jak jsou to nespolehlivé, poruchové auta. Měl jsem jich několik, nikdy mě to nikde nenechalo, protože jsem se o to staral a dělal jak preventivní tak preditktivní údržbu, ne jako soused co se divil, že mu svíčky nevydrží 100 tis. km a že se musí chladící kapalina také občas měnit
Asi tak.
A to ložisko v kardanu ti vymění každý autoservis, nebo skoro všechno běžný servis udělá, teda když tam zrovna nedělá servisáka nějaký zedník, co tomu nerozumí. Nic proti zedníkům

1100rt nebo 1150

6.10.2023 v 09:43 | Nahoru | #4
Tak přesně tohle jsem potřeboval slyšet! Se servisem problém nemám, dokonce se na tu rozborku i těším. Dneska mě odepisoval jeden pán na dotaz ohledně převodovky, napsal: "V prvních letech výroby byla u přrvodovek M93 vyšší hlučnost, a někdy odcházely ložiska potom byla převodovka vylepšena na M94 a M95 a byla tam dána zakrytá ložiska a kroužky nkvůli hlučnosti. V roce 97 došlo k další úpravě na M97, kde byly všechny mouchy vychytány. Ale víceméně ty převodovky drží, někdy u starších odejdou ložiska, a na hlučnost si člověk zvykne"
Tak už vím i jaký rok hledat.

Ještě bych měl jeden dotaz, jak poznám, že jsou vyhřívané rukojeti? Na palubce je tlačítko? V některých inzerátech jsou vyhřívané rukojeti udávané, ale na palubce tlačítko bez symbolu. Uživatelský manuál ke stroji jsem zatím nenašel, ani zda na motorkářích není.

1100rt nebo 1150

6.10.2023 v 12:33 | Nahoru | #5
Manuály jsou ke stažení, i servisní, viz odkaz.
Já mám 98 a v převodovce ty lepší ložiska a i tak to hučelo. Musíš tam dát Castrol 75W140 a máš pokoj. Ale v horku to také bude trošku hlučnější, zejména při zátahu na 3. stupeň. Je to dáno tím, že boxer točí s převodovkou otáčkama 1/1. Tedy hřídele v převodovce se točí víc jak dvounásobnou rychlostí oproti ostatním strojům. Nemá totiž primární převod.
Za mě bude v ojetinách velký rozdíl jen z důvodu přístupu k servisu stroje. Ale jinak se také řídím heslem, že výběhový model je vychytaný.
Uživatelé mají v denníkách fotky, třeba jako já. A tak poznáš servisovaný stroj, koupený zde na Motorkáři. cz
B.

https://www.motorkar...=BMW%20R%201100%20RT

1100rt nebo 1150

6.10.2023 v 12:42 | Nahoru | #6
Marv1>
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.

1100rt nebo 1150

9.10.2023 v 07:55 | Nahoru | #7

tomcruise77 píše: Marv1>
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.



No ono na těch fotkách z inzerátů to právě vidět není, zda z nich vede kabel nebo ne. Ale když nebude vyhřívání, dá se koupit. Děkuji za rady, pomohlo mi to

1100rt nebo 1150

9.10.2023 v 19:32 | Nahoru | #8
Zdarec.Myslím že dráty jsou vedené středem řiditek,tak viditelné nebudou.Dodělání originálů není nejsnadnější,aspoň mě se na staré moto nepodařilo.Musí se vyměnit nebo upravit řidítka.Problém je ale v kabeláži.Nejjednodušší neoriginál asi Oxford ale vypadá to hrozně.Tady jsou originály s vyhříváním pro představu. https://www.tipmoto...t-leva-rukojeti.html

1100rt nebo 1150

11.10.2023 v 06:22 | Nahoru | #9
PremaE34>
Ahoj, myslím, že ten kabel vychází z řidítek ve spod v místě, kde začíná ta hliníková část.
Je tam dírka. Zde je foto
https://www.google.c...7YEDFQAAAAAdAAAAABAQ

1100rt nebo 1150

11.10.2023 v 17:39 | Nahoru | #10
Máš pravdu,neuvědomil jsem si, že RT má dělené řidítka.

1100rt nebo 1150

16.10.2023 v 21:30 | Nahoru | #11
Ještě bych se chtěl zeptat, co ovládají tlačítka vlevo od havariaku? To je nějaké posouvání sedačky?!

1100rt nebo 1150

19.10.2023 v 06:50 | Nahoru | #12
To máš doplněn ohřev předního a zadního sedla.

1100rt nebo 1150

Včera v 08:47 | Nahoru | #13
Dobrý den všem, ještě přileju trochu benzínu do ohně. RT stále nemám, ale blíží se to. Co mě zajímá jsou oleje do motoru/převodovky/koncového převodu. Ale jaksi nenacházím doporučení výrobce:

- Viskozitu a normu pro olej do motoru jsem se nikde nedočetl. Do vzducháče Intrudera 1400 dávám 10w40 API vyšší než požaduje výrobce - klasika dnes už. Dává to někdo i do RT?
- v manuálu SAE90 hypoid GL5 pro převodovku - a to nechápu, tam přeci žádné hypoidní soukolí není?!
- A ten samý v manuálu pro koncový převod - to je v pořádku.

Tomcruise77 píše o Castrol 75W140 do převodovky, proč ne.

Co tam dáváte vy? Děkuji
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Prasklý výfuk, možnost opravy, výmě... BMW R 1100 RT Martin50 16 28.1.2024 v 11:12 Martin50
Prasklý výfuk, možnost opravy výměn... BMW R 1100 RT, BMW R 1100 RS Martin50 3 19.1.2024 v 10:21 xbabka
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 2 7.11.2023 v 11:25 ja1
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 21:42 Destroyer
R1150RT ABS - problem s čerpadlom BMW R 1150 GS, BMW R 1150 GS Adventure, BMW R 1150 R... oration 1 22.10.2023 v 10:51 kokoška.


TOPlist