Téma: 1100rt nebo 1150
3.10.2023 v 07:41
Dobrý den,
koukám po BMW RT a nevím jestli je 1100 pro servis jednodušší než 1150? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Jde mi hlavně o jejich spolehlivost a náročnost na údržbu/servis.
Váhám totiž, zda prodat svojí Deauville a pořídít RT. Ale mám pocit, že se rozhoduji mezi spolehlivostí a kasičkou na peníze...
Děkuji, Marv
koukám po BMW RT a nevím jestli je 1100 pro servis jednodušší než 1150? Jaké jsou mezi nimi rozdíly? Jde mi hlavně o jejich spolehlivost a náročnost na údržbu/servis.
Váhám totiž, zda prodat svojí Deauville a pořídít RT. Ale mám pocit, že se rozhoduji mezi spolehlivostí a kasičkou na peníze...
Děkuji, Marv
Ahoj, za mě co mi říká servisák jednoznačně R1100RT. Nemá posilovač brzd, má jednu svíčku, jednoduší ABS. Sežeň si takový kus, co má vyhřívání gripů a jsi král.
Má jenom horší přední světlo. To já mám ale vyměněno z S-ka.
A 5 rychlostní převodovka je také dostatečná, ono řazení na boxeru není nic lehkého a nakonec jsi rád, že máš jenom 5 stupňů.
Pozor ale, myslím že skok z Deauville na RT je docela dost o manipulaci a váze. A pak zejména o mechanické hlučnosti. Myslím, že ti RT bude připadat jako rozpadající se hromada železa oproti šeptající Hondě. Je to fakt propastní rozdíl. Jde ale o běžný jev, že Boxer cvaká, klepe, atd. Já bych ale neměnil.
A navíc většinou vše si uděláš sám. Ve skupině jsou jak 1150 tak 1100, můžem se domluvit a dám ti zjet.
Braňo
Má jenom horší přední světlo. To já mám ale vyměněno z S-ka.
A 5 rychlostní převodovka je také dostatečná, ono řazení na boxeru není nic lehkého a nakonec jsi rád, že máš jenom 5 stupňů.
Pozor ale, myslím že skok z Deauville na RT je docela dost o manipulaci a váze. A pak zejména o mechanické hlučnosti. Myslím, že ti RT bude připadat jako rozpadající se hromada železa oproti šeptající Hondě. Je to fakt propastní rozdíl. Jde ale o běžný jev, že Boxer cvaká, klepe, atd. Já bych ale neměnil.
A navíc většinou vše si uděláš sám. Ve skupině jsou jak 1150 tak 1100, můžem se domluvit a dám ti zjet.
Braňo
tomcruise77> Ahoj, hlučnost a velikost nebo hmotnost motorky, s tím se dá žít a zvyknout si. Já se hlavně obávám té spolehlivosti zda budu schopnej si motorku opravit sám a hlavně jestli to nebudu opravovat víc než jezdit. Zrovna dneska na FB diskuse o rozpadlém ložisku v kardance, co roztrhne gufero a olej vyteče na kolo. 3/4 chlapů tam napsalo, že si tím už prošlo a odkazují na možná dva servisáky co to umí opravit. Další píše, že 2000km po repasi se mu to stalo znova. Mám už 15 let VS1400 Intrudera s karadanem a nic takovýho, ani ostatní co ho mají. Stejné je to s Deauville.
ABS není úplně stejné? Poruchové je ale stejně jako u 1150, nebo ne?
Jinak děkuju za nabídku, věřím, že se svezu na nějaké z bazaru. Na jedné jsem se byl už podívat a první dojem je, že je neskutečně obrovská
Ale byla za dalšíma motorkama, tak jsem ji ani neviděl pořádně.
ABS není úplně stejné? Poruchové je ale stejně jako u 1150, nebo ne?
Jinak děkuju za nabídku, věřím, že se svezu na nějaké z bazaru. Na jedné jsem se byl už podívat a první dojem je, že je neskutečně obrovská

Marv1> Tak ABS se kazí zejména z důvodu oxidace kabeláže, nebo zanedbané výměny kapaliny, nebo když to umyješ wapkou. A ono si často lidi myslí, že je pokazené, ale přitom mají špatný starter. Při poklesu napětí pod 12V ABS přeblikne a neskalibruje se. Mě to také dělávalo. Stačilo vyměnit starter a nabít baterii. A mám pokoj.
Ono ty stroje nic nechtějí jenom řádnou údržbu. Jinak jsou velmi odolné.
Třeba brzdovku kdo mění každé 2 roky? Nikdo.
Olej v kardanu každých 10 tis. Olej v převodovce každých 20 tis. Seřízení ventilů 10 tis. Olej v motoru já měním každý rok, i když najedu jen 6 tis. km.
A když měníš ten olej v kardanu, vidíš, zda tam jsou kovové částice. Jak se tam něco objeví, musí se měnit ložiško v kardanu. Jinak vydrží 90 tis. km. Samozřejmě při preventivní výměně oleje a hlídání vúle na zadním kole. Nic se ti nestane jen tak hned, ani to gufero hned neklekne. Ale když někdo jede naložený na dovolenou a ani nevymění olej v kardanu (blbé 2 dcl) a nepřekontroluje vúli zadního kola, tak se diví, že se mu to vysype.
Toto samé jsem slýchával o Škodovkách 100, 105, 120L. Jak jsou to nespolehlivé, poruchové auta. Měl jsem jich několik, nikdy mě to nikde nenechalo, protože jsem se o to staral a dělal jak preventivní tak preditktivní údržbu, ne jako soused co se divil, že mu svíčky nevydrží 100 tis. km a že se musí chladící kapalina také občas měnit
Asi tak.
A to ložisko v kardanu ti vymění každý autoservis, nebo skoro všechno běžný servis udělá, teda když tam zrovna nedělá servisáka nějaký zedník, co tomu nerozumí. Nic proti zedníkům
Ono ty stroje nic nechtějí jenom řádnou údržbu. Jinak jsou velmi odolné.
Třeba brzdovku kdo mění každé 2 roky? Nikdo.
Olej v kardanu každých 10 tis. Olej v převodovce každých 20 tis. Seřízení ventilů 10 tis. Olej v motoru já měním každý rok, i když najedu jen 6 tis. km.
A když měníš ten olej v kardanu, vidíš, zda tam jsou kovové částice. Jak se tam něco objeví, musí se měnit ložiško v kardanu. Jinak vydrží 90 tis. km. Samozřejmě při preventivní výměně oleje a hlídání vúle na zadním kole. Nic se ti nestane jen tak hned, ani to gufero hned neklekne. Ale když někdo jede naložený na dovolenou a ani nevymění olej v kardanu (blbé 2 dcl) a nepřekontroluje vúli zadního kola, tak se diví, že se mu to vysype.
Toto samé jsem slýchával o Škodovkách 100, 105, 120L. Jak jsou to nespolehlivé, poruchové auta. Měl jsem jich několik, nikdy mě to nikde nenechalo, protože jsem se o to staral a dělal jak preventivní tak preditktivní údržbu, ne jako soused co se divil, že mu svíčky nevydrží 100 tis. km a že se musí chladící kapalina také občas měnit

Asi tak.
A to ložisko v kardanu ti vymění každý autoservis, nebo skoro všechno běžný servis udělá, teda když tam zrovna nedělá servisáka nějaký zedník, co tomu nerozumí. Nic proti zedníkům

Tak přesně tohle jsem potřeboval slyšet! Se servisem problém nemám, dokonce se na tu rozborku i těším. Dneska mě odepisoval jeden pán na dotaz ohledně převodovky, napsal: "V prvních letech výroby byla u přrvodovek M93 vyšší hlučnost, a někdy odcházely ložiska potom byla převodovka vylepšena na M94 a M95 a byla tam dána zakrytá ložiska a kroužky nkvůli hlučnosti. V roce 97 došlo k další úpravě na M97, kde byly všechny mouchy vychytány
. Ale víceméně ty převodovky drží, někdy u starších odejdou ložiska, a na hlučnost si člověk zvykne"
Tak už vím i jaký rok hledat.
Ještě bych měl jeden dotaz, jak poznám, že jsou vyhřívané rukojeti? Na palubce je tlačítko? V některých inzerátech jsou vyhřívané rukojeti udávané, ale na palubce tlačítko bez symbolu. Uživatelský manuál ke stroji jsem zatím nenašel, ani zda na motorkářích není.

Tak už vím i jaký rok hledat.
Ještě bych měl jeden dotaz, jak poznám, že jsou vyhřívané rukojeti? Na palubce je tlačítko? V některých inzerátech jsou vyhřívané rukojeti udávané, ale na palubce tlačítko bez symbolu. Uživatelský manuál ke stroji jsem zatím nenašel, ani zda na motorkářích není.
Manuály jsou ke stažení, i servisní, viz odkaz.
Já mám 98 a v převodovce ty lepší ložiska a i tak to hučelo. Musíš tam dát Castrol 75W140 a máš pokoj. Ale v horku to také bude trošku hlučnější, zejména při zátahu na 3. stupeň. Je to dáno tím, že boxer točí s převodovkou otáčkama 1/1. Tedy hřídele v převodovce se točí víc jak dvounásobnou rychlostí oproti ostatním strojům. Nemá totiž primární převod.
Za mě bude v ojetinách velký rozdíl jen z důvodu přístupu k servisu stroje. Ale jinak se také řídím heslem, že výběhový model je vychytaný.
Uživatelé mají v denníkách fotky, třeba jako já. A tak poznáš servisovaný stroj, koupený zde na Motorkáři. cz
B.
https://www.motorkar...=BMW%20R%201100%20RT
Já mám 98 a v převodovce ty lepší ložiska a i tak to hučelo. Musíš tam dát Castrol 75W140 a máš pokoj. Ale v horku to také bude trošku hlučnější, zejména při zátahu na 3. stupeň. Je to dáno tím, že boxer točí s převodovkou otáčkama 1/1. Tedy hřídele v převodovce se točí víc jak dvounásobnou rychlostí oproti ostatním strojům. Nemá totiž primární převod.
Za mě bude v ojetinách velký rozdíl jen z důvodu přístupu k servisu stroje. Ale jinak se také řídím heslem, že výběhový model je vychytaný.
Uživatelé mají v denníkách fotky, třeba jako já. A tak poznáš servisovaný stroj, koupený zde na Motorkáři. cz
B.
https://www.motorkar...=BMW%20R%201100%20RT
Marv1>
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.
tomcruise77 píše: Marv1>
A jak poznáš vyhřívané gripy? Jdou z nich kabely ne? A já je nemám, tak mám tvrdé tlačítko, záslepku.
Jinak nikdy jsem to nepotřeboval. Na RT ti fouká horký vzduch od olejového chladiče rovnou na ruce, pod přístrojovkou přepínáš klapky, buď jde na ruce nebo na ramena.
Já se pořád potím. To snad jen když je tak kolem 5°C tak mi začíná být trochu chladno, jinak jsi schovaný.
No ono na těch fotkách z inzerátů to právě vidět není, zda z nich vede kabel nebo ne. Ale když nebude vyhřívání, dá se koupit. Děkuji za rady, pomohlo mi to
Zdarec.Myslím že dráty jsou vedené středem řiditek,tak viditelné nebudou.Dodělání originálů není nejsnadnější,aspoň mě se na staré moto nepodařilo.Musí se vyměnit nebo upravit řidítka.Problém je ale v kabeláži.Nejjednodušší neoriginál asi Oxford ale vypadá to hrozně.Tady jsou originály s vyhříváním pro představu. https://www.tipmoto...t-leva-rukojeti.html
PremaE34>
Ahoj, myslím, že ten kabel vychází z řidítek ve spod v místě, kde začíná ta hliníková část.
Je tam dírka. Zde je foto
https://www.google.c...7YEDFQAAAAAdAAAAABAQ
Ahoj, myslím, že ten kabel vychází z řidítek ve spod v místě, kde začíná ta hliníková část.
Je tam dírka. Zde je foto
https://www.google.c...7YEDFQAAAAAdAAAAABAQ

Dobrý den všem, ještě přileju trochu benzínu do ohně. RT stále nemám, ale blíží se to. Co mě zajímá jsou oleje do motoru/převodovky/koncového převodu. Ale jaksi nenacházím doporučení výrobce:
- Viskozitu a normu pro olej do motoru jsem se nikde nedočetl. Do vzducháče Intrudera 1400 dávám 10w40 API vyšší než požaduje výrobce - klasika dnes už. Dává to někdo i do RT?
- v manuálu SAE90 hypoid GL5 pro převodovku - a to nechápu, tam přeci žádné hypoidní soukolí není?!
- A ten samý v manuálu pro koncový převod - to je v pořádku.
Tomcruise77 píše o Castrol 75W140 do převodovky, proč ne.
Co tam dáváte vy? Děkuji
- Viskozitu a normu pro olej do motoru jsem se nikde nedočetl. Do vzducháče Intrudera 1400 dávám 10w40 API vyšší než požaduje výrobce - klasika dnes už. Dává to někdo i do RT?
- v manuálu SAE90 hypoid GL5 pro převodovku - a to nechápu, tam přeci žádné hypoidní soukolí není?!
- A ten samý v manuálu pro koncový převod - to je v pořádku.
Tomcruise77 píše o Castrol 75W140 do převodovky, proč ne.
Co tam dáváte vy? Děkuji
Marv1> Měl jsem R1100RT 7 let, servis jsem si dělal sám - podle manuálu. Stačí sada GOLA a momentový klíč a trochu technického myšlení. Výměny náplní každý rok, brzdovka co 2 roky. Velká databáze informací na foru BAWORAK. Co vím, poradím. V servisu jsem nechal dělat kardan a čerpadlo paliva.
Mašina měla 20 let a byla z Itálie - zanedbaná údržba.
Mašina měla 20 let a byla z Itálie - zanedbaná údržba.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdove hadice metraz + koncovky : ... BMW R 1150 RT, KTM EXC 300 | oration | 4 | 28.6.2024 v 08:48 Amtk |
Pokus o nastartování roztlačením BMW R 1100 RT | pjk | 6 | 18.6.2024 v 10:47 Deadman |
BMW R1150 RT odvzdušnení brzdy BMW R 1150 RT | frool | 7 | 3.6.2024 v 10:55 JMan |
Celoroční motorka na dojíždění do p... [1, 2] BMW R 1150 RT, BMW R 1200 RT | Redguy | 49 | 28.5.2024 v 09:27 FrancisR |
Prasklý výfuk, možnost opravy, výmě... BMW R 1100 RT | Martin50 | 16 | 28.1.2024 v 11:12 Martin50 |