
Letos jsem se chystal s přítelkyní do Norska na jiné (novější) motorce, ale nakonec jsme se pár dní před odjezdem rozhodli, že pojedeme na starém dobrém Stromkovi

Je to tedy Strom 650 ročník 2008, mám jej od r.2011 (tehdy měl 70 tis.km) a před odjezdem jsem na něm měl najeto necelých 223 tis.km. Přesto jsem této motorce věřil a stále věřím


Co se týče vlastního výletu, tak jsem chtěl přítelkyní ukázat krásy jižního Norska, tam se mi v minulosti nejvíc líbilo. Prostě ty hory, mezi nimi fjordy, hodně vodopádů, fakt je to tam krásné

Vadou na kráse bylo jen to, že jsme neměli dost času, z těch 2 týdnů volna (16 dní) co jsme měli, jsme nemohli využít všechny dny, z důvodu počasí, jaké tam předpovídali a jaké tam i bylo. Pršelo tam dost jak na začátku, tak i na konci naší dovolené, takže jsme přímo do toho Norska dojeli tak o 2-3 dny později a stejně tak i odjeli (abychom tam nebyli v dešti, to by bylo na nic). Celý výlet se sice zkrátil na 12 dní, ale hlavní bylo, že nám přímo v tom Norsku to počasí nakonec neskutečné vyšlo


Ujeli jsme něco přes 5 tis.km a celou trasu zvládl Strom opět a jako pokaždé bez jediné poruchy


Tož tak

Na ukázku jedna fotka, jak jsme měli nabaleného Stromka.
Papírova mapa pod slídou tankbagu musí být, cestování podle papírové mapy je prostě to nejlepší



Více fotek jsem přidal do 1.příspěvku
ještě tachometr po návratu

Ještě přidám jeden postřech:
v Norsku jakoby se zastavil čas ohledně cen. Resp. je tam pro nás levněji, než bylo. Byl jsem tam předtím v roce 2013 (tehdy celým Norskem na sever a Ruskem zpět) a přišlo mi, že ceny jsou stejné, jako tehdy (jen u nás v ČR se zdražilo....), prostě benzín asi 50Kč tehdy i dnes, chleba asi 60-80Kč tehdy i dnes. Překvapením byly v některých supermarketech párky v rohlíku za 5 norských korun (NOK) = cca 11,-Kč! Tam i místní si jich kupovali hned několik. Nebo jinde větší a parádně chutná šťavnatá klobása se slaninou v housce za pouhých 15 NOK = 33,-Kč, to už byl luxus

Před 12 lety jsem tam na tohle nenarazil. I na fóru tady byly tehdy rady, co kde kupovat, aby člověk ušetřil. Ale to jen tak bokem, kdyby tam chtěl někdo jet. Hlavní je tam ta příroda. Jestli si někdo bude dopřávat ubytování a restaurace, je už na možnostech a chtění každého. Zdarma tam ale nocuje hodně lidí, ať již v karavanech, nebo ve stanech vedle aut mimo kempy, na místech klidně viditelných z cesty. Ne tedy všude, ale často.
Každopádně, pokud tam někdo pojedete, tak si vyberte lepší měsíc, my tam jeli v půlce prádznin a to prý není ideální. Někdo říkal, že září je lepší, že tam tolik neprší.
Naposledy editováno 10.09.2023 09:04:01
1 reakcí na tento příspěvek Norsko na Stromu s 223 tisíci km
1 reakcí na tento příspěvek Norsko na Stromu s 223 tisíci km
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km
Jinak na Nordkappu jsem byl dvakrát, takže teď jsem chtěl jen tu jižní část Norska.
Poprvé jsem tam jel s kamarádem, jeli jsme přes Pobalstké republiky a Finskem nahoru i zpátky, měli jsme na to jen 12 dní
Nordkapp 2011 - cesta tam, to nám i sněžilo a bylo pod nulou ,
Nordkapp 2011 - cesta zpátky - to už bylo pěkně a vzali jsme to i přes město Kunda

a podruhé s tehdejší přítelkyni, to už bylo toho času víc, 3 týdny
Norsko a Rusko 2013 - Norskem přes Lofoty na Nordkapp a Ruskem zpátky
Naposledy editováno 10.09.2023 21:38:06

A zřejmě asi jo..
Pěkný fotky a na mapu se těším...vypadá to jako zajímavá destinace pro rodinnou dovolenou..


Bozo - nešlo jen o ty kufry, bylo toho víc. Sepíšu to někdy a asi k tomu založím nové téma.
Kaabo - no právě že s fotkama nejsem úplně spokojen... mám mobil Samsung nějaký xCover, tedy halvně na mobilu fotky nejsou nic moc, ale v počítači vypadají o něco lépe a to je hlavní

Heddal stave church - to je ten velký dřevěný kostel
silnice E134 - to je první krásný přejezd přes hory, kde jsou zasněžené vršky hor
Langfossen - dlouhý vodopád z hory
Latefossen - vodopád přímo u silnice, prší i na cestu
Steinsdalsfossen - vodopád 46m, dá se projtí přímo pod ním
Skjervsfossen - dá se vidět sezhora i ze spodu
Tvinnevossfjels - pěkný vodopád u cesty
silnice č.13 na sever
trajekt na Dradsviki (kvůli počasí, ale pěkná silnice)
silnice č.613 a pak E39 na sever
v Byrjelo po č.60 na sever a po č.15 a 63 na:
Geiranger fojrd - prý jeden z nejhezších fjordů, ale mi se opět více líbil ten vlastní přejezd hor k němu

dál po č.63 na sever
Trollstingen - Trollí steszka, opět krásný přejezd hor předtím

chtěl jsem jet ještě "Atlantic Ocean Road", ale tam už bylo škaredě, tak otočka a směr domů (směr Oslo)
po E136 do města Otta
pak na východ po 15 a na jih po 51 na Fagernes - opět krásný přejezd hor, co nám domácí poradil
a pak domů
naklikal jsem to i do mapy - https://mapy.cz/s/muvarohala
ale jen ten okruh po tom Norsku
většina bodů v mapě jsou navštívení místa a někdy jen křižovatka, kvůli trase
Jo a hned říkám, že by se to dalo jet lépe, kdyby na to bylo více dnů. Já aspoň vypíchl to nejhezčí


A kdo zná Norsko více, tak by to udělal ještě lépe než já

O něčem dalším tam vím, tak se chci vrátit a jet to, co jsem ještě nejel.

Naposledy editováno 11.09.2023 20:10:46
1 reakcí na tento příspěvek Norsko na Stromu s 223 tisíci km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km

Já byl v Norsku jen 3x, z toho 2x Nordkapp a 1x Lofoty. Vše záleží na čase a na počasí, to mi zatím vždy vyšlo. Chtěl bych si to projet více klidně celé, ale raději na to mít 3-4 týdny a to nevím, jestli vyjde.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km
U jednoho obchodu se u nás zastavil důchodce a že jsme si vybrali nejhorší termín (půlka prázdnin, přelom červenec-srpen), že tam v tu dobu obvykle často prší a že jsme měli přijet nejlépe v září.

ale říkal nám to u nějakého obchoďáku ve vnitrozemí... teď nevím, kde přesně, možná ještě ve Švédsku. Pak tam u moře to může být jiné.
papiboy - neprovokujem


MartasUS - přesně!



callowsick - samozřejmě, že je to super motorka, držák. Vlastně má jednu nevýhodu, že je docela těžké si po Stromu najít nějakou jinou motorku....

1 reakcí na tento příspěvek Norsko na Stromu s 223 tisíci km
Bohužel, na měsíc v kuse budu moct odjet až mi bude 60+
Naposledy editováno 12.09.2023 22:32:22
1 reakcí na tento příspěvek Norsko na Stromu s 223 tisíci km



Opravdu těch 11 let rozhodně stálo za to, všechny ty výlety

A to, že jsem po letech dal do kupy peníze a koupil si tu nejdražší motorku v této třídě (to bmw) a teď nedávno pro nespokojenost prodal, jen ukazuje, jak Strom 650 nasadil laťku hodně vysoko

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km
Týden se 2 víkendy = 9 dní, první den cca 750 km na Rujanu (Sasnitz), noční trajekt do Trelleborgu ve 22 nebo 24 hod., pluje to asi 6 hodin. Druhý den přes 600 km a hned je člověk v Norsku, na 2.straně zálivu, u města Drammen.
Takže 2 dny přesun tam, 2 dny zpátky (já vím, 4 nudné dny po dálnici...) a na ty hory a fjordy v jižním Norsku z 9 dní "zbyde" dostatečných 5 dní. Za to se dá projet více, než jsme tam projeli my a než je na fotkách

No a kdyby si člvoěk vzal 2 týndy, tak ze 16 dní může být v Norsku 12 dní, to je zas o něčem jiném

PaMi - jo jo, 93 tis.km je úplně v pohodě

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Norsko na Stromu s 223 tisíci km

Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
najeto 230000 km Suzuki DL 650 V-Strom | Roman2bk | 19 | Dnes v 14:19 Roman2bk |
bosna a CErNA HORA Suzuki DL 650 V-Strom | Andy15 | 13 | Dnes v 05:44 FJRPEPA |
Garáž - Ostrava Poruba, Vozovna Suzuki DL 650 V-Strom | Plandor | 4 | 22.9.2023 v 15:49 Plandor |
Nové Suzuki GSX-8S a V-Strom 800 Suzuki DL 650 V-Strom | geloš | 20 | 19.9.2023 v 06:12 Che |
vstrom 650, 2017 - cvaka motor Suzuki DL 650 V-Strom | Pospaczzz | 7 | 2.8.2023 v 14:42 Pospaczzz |