globalmoto_kveten





Téma: Autovlak - zranění - ruční řazení - 600 km cesta domů
 
19.8.2023 v 22:56
Tak jsem si naplánoval krásnou cestu. Polské Biesczady-Zakarpatské a Rumunské šotolinky. No, dopadlo to trochu jinak.
Autovlakem jsem už minulý rok jel, tak proč ne i tento rok. Pěkně přes noc do Popradu a šup do Polska.
Cesta v pohodě, sám v kupé, pivko a spánek. K tomu musím dodat, že v Praze jsem nakládal jako poslední, než jsem motorku zakurtoval, personál zmizel, sebral žebřík a zamknul bránu. No nic, seskočil jsem z vagonu a přes koleje mazal na nástupiště. Po zdárném seskoku se vagony s auty ihned rozjely. Samo, že už byla tma jako v p... (pekle). Prima organizace ČD.
V Popradu jsem musel motorku otočit do protisměru, což se asi po 20x sem a zpět podařilo. Byla mlha (což je podstatná informace) a rampa dolů se hezky leskla. Pomalu jsem sjížděl a v polovině najednou ležel, motorka hezky na kotníku a já z blízka viděl, jak je rampa mokrá. Nebrzdil jsem, 1-čka na volnoběh. Zatím žádná velká bolest, v leže jsem vypnul motor, dobří lidé ji zvedly a dopravily dolů. Svůj díl si také nesu, před cestou jsem přezul na Mitas 07+ a najel na nich asi 30 km. Blbec.
No a potom bolest jak svi.a, kotník 2x tak velký jako normálně. Trochu krve.
Chtělo to zásadní rozhodnutí, jedu domů, 600 km není tak moc, na pohotovost půjdu v Praze. No jo, ale nemohu řadit nahoru, dolů to jde. Ruční řazení je to správné východisko. Gumicuk. Zaháknout za řadičku a druhý konec na pravou stranu řidítka. Zmáčkneš spojku, cukneš a další rychlost je tam.
No, cesta byla martýrium 11 hodin, z motorky jsem slézt pořádně nemohl,chodit už vůbec. Ale dorazil, byl v nemocnici a přidávám varování: nové pneu a mokrá rampa nejdou k sobě.
Tak bacha
Ještě poděkování příteli "Hansdorf" za pomoc a psychickou podporu.

1 reakcí na tento příspěvek Autovlak - zranění - ruční řazení - 600 km cesta domů

19.8.2023 v 23:15 | Nahoru | #1
Prekérka...toho se na cestách také bojím. Na druhou stranu si myslím,že novýma gumama to nebylo. Nebyl jsem u toho,tak nebudu machrovat s nějakýma závěrama. Každý rok jedu trajektem z Řecka do Itálie a v Řecku na ostrov a zpět a ty rampy na těch lodích jsou nejen mokré,ale i pěkně mastné. Když musim do patra po takové šajze cestě,tak se vždy pekelně soustředím. Nahoru to je ještě jakž takž dobré (pokud nějaká jitrnice s osobákem přede mnou nezastaví těsně před koncem rampy),ale dolů s naloženou motorkou a ženou za sebou,je to opravdu adrenalinový zážitek. Jezdím to dolu s vymáčklou spojkou se zařazenou jedničkou a držím to jen na zadní brzdě. Ne že by to byla univerzálni a jediná správná rada,ale osvědčilo se mě to. Minule se přede mnou vyválel Fricek na malým GSu a to byl už skoro dole na nulté palubě. Najednou se mu rozsvítila brzdové světla,začal se podivně motat a byl na boku a kus po té kovové mastné a mokré rampě ještě sjel i s motorkou. Ja opatrně zastavil a málem jsem lehl také,protože ta rampa fakt neskutečně klouže. Jak jsem dal nohu na zem,tak mě hned ujížděla. Naštestí Fricka námořníci hned posbírali a jelo se dál. Ale sjiždět/ vyjíždět po železných a navíc mokrý rampách je fakt voser

Naposledy editováno 19.08.2023 23:15:51

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Autovlak - zranění - ruční řazení - 600 km cesta domů

19.8.2023 v 23:32 | Nahoru | #2
dafikk> Je to trochu offtopic. Známý mi říkal, že trajekt IT-GR jezdí tuším z Brindisi. Odkud kam jezdíš a jak dlouho to asi po moři jede? Díky moc. Sbírám tyhle zkušenosti pro budoucí cesty. Letos na podzim pojedu pevninu Bulharsko a Východní Makedonii v Řecku, ale do budoucna bych to rád zkusil i z Itálie, kterou miluji. Dík.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist