bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: čtyřkolka TGB 600
 
18.5.2023 v 10:52
Ahoj motorkáři. Mám čtyřkolku TGB 600 a chtěl bych vyměnit válečky ve variátoru pro rychlejší akceleraci. Má s tím někdo zkušenost? ,kolik gramu tam je a kolik můžu ubrat , aby to neztratilo sílu .

čtyřkolka TGB 600

18.5.2023 v 15:50 | Nahoru | #1

čtyřkolka TGB 600

18.5.2023 v 16:51 | Nahoru | #2
raději bych upgradoval na polaris 1000 ...jednoduchá fyzika - lehčí válečky + stejná nebo tužší pružina spojky znamená vyšší otáčky při rozjezdu...tedy "výkon" se honí otáčkami...v praxi se zpravidla sníží maximálka .....těžší než OEM válečky znamenají nižší otáčky , delší rozjezd a teoreticky o něco vyšší maximálku, pokud se nelaboruje s řemenem....

Dalším problémem je řemen, pokud se laboruje jen s řemenem tak např. o 2mm užší řemen který se mezi polořemenice zařízne hlouběji může znamenat opět pomalejší rozjezdy ale vždy vyšší maximálku při zachování gramáže válečků a současně snížení otáček ve kterých motor pracuje

po laborování s variátorem u motoru piaggio master 500 jsem dospěl k závěru že vyšší otáčky nemají smysl, ty jsou vhodné do 50 ccm čínských bzučáků které nejedou...

Místo klasických válečků používám "posuvníky" dr. pulley které se pohybují plynuleji a při stabilně vyšší rychlosti dojde k mírnému poklesu otáček motoru....variátor i řemen mám originální...podíval bych se na zahraniční fóra jaké jsou s posuvníky zkušenosti a ty bych tam dal, včetně vodítek...

takže závěrem podobné laborování s motorem nad 500 ccm dle mého názoru nemá smysl a na webu scootlandu se píše to samé

Naposledy editováno 18.05.2023 17:11:17
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist