globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi
12.4.2023 v 14:53
Ahoj kamarád se vrtal v motorce a chtěl zabrousit ventily když dokonal tak už ale nezijstil jak to všechno smontovat do hromady
konkrétně má problém se správnou pozicí vaček, pístu a ventilů neví jak to má být a na netu jsem nic nenašel a zkoušet to pokus omil by nedopadlo dobře
Děkuju za pomoc

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

12.4.2023 v 15:03 | Nahoru | #1
Zjisti typ motoru.

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

12.4.2023 v 15:28 | Nahoru | #2
Teď vidím, že v nadpisu máš 156 FMI. To by mělo být OHV a tam se při sundání hlavy nemůže nic přenastavit.
Návody: https://www.motorka...-cg-125.html#manualy
.

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

12.4.2023 v 15:31 | Nahoru | #3

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

12.4.2023 v 15:35 | Nahoru | #4
to je ten co má váčku dole v motoru a rozvod kolana, že?nahoru tyčky.

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

12.4.2023 v 17:47 | Nahoru | #5
yuki cross 125 by měl mít vrtání 57mm, to je 157FMI což je ohc původem ze suzuki. Takže tipuju že netuší co má vlastně za motor.

1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

13.4.2023 v 16:47 | Nahoru | #6
Úplně jednoduše, vacky do střihu, poloha kdy se ventily střídají a píst v horní uvrati, to nejde poplest

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

13.4.2023 v 18:44 | Nahoru | #7

ja1 píše: Úplně jednoduše, vacky do střihu, poloha kdy se ventily střídají a píst v horní uvrati, to nejde poplest



A taková poloha se pozná náramě jednoduše pač jestli je to 157FMI tak sací začíná otvírat 35° před horní úvratí a zavírá 57° po dolní úvrati a výfukovej otevírá 56°před dolní a zavírá 24° po horní úvrati.....
Ne každej má tohle v oku takže bych si spíš pozjišťoval jak maj bejt rysky na tý vačce při TDC.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 18:50 | Nahoru | #8
combust> no vždyť 56 a 57 stupňů je právě ta poloha střihu

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 21:18 | Nahoru | #9
ja1> Střih můžeš zkoušet na někoho, kdo má v motoru jeden vačkový hřídel.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 22:00 | Nahoru | #10

ja1 píše: combust> no vždyť 56 a 57 stupňů je právě ta poloha střihu


Pokud se tím "střihem ventilů" rozumí "doba překrytí" (doba kdy jsou oba ventily otevřený a nastává to okolo TDC během přechodu z fáze výfuku do sání) tak pak je to u 157FMI ta doba mezi 35° před TDC a 24° po TDC. Jsou to dvě různý polohy kliky a nevypovídá to o poloze vačky.
Těch 56 a 57 je obdobně vztaženo k dolní úvrati takže to prostě použít nejde.
Co z toho lze odvodit že nosy těch vaček budou v momentě překrytu v poloze sací 79° před a výfukový 74° od polohy kdy dochází k maximálnímu zdvihu ventilů což by mohlo bejt cca v ose válce (případně + 180° v TDC na konci kompresního zdvihu). Ani to není zrovna nějak použitelnej údaj pokud si človek nebude hrát s úhloměrem a dělat nějaký rysky.
Montuje se to bez vahadel (ty jsou v horním deklu takže je nejde nainstalovat a něco zkoušet) a aby si to sedlo správně tak ta vačka musí bejt v +-5° správný poloze jinak to bude "o zub" na řetězovým kole což udělá 11° chybu.

Jako nastavit TDC, nastavit řetězový kolo tak aby rysky na kole a nebo vačce seděly s hranama hlavy a kolík co adjustuje vzájemnou polohu vačky a řetězovýho kola byl tam kde má bejt a zašroubovat dva šrouby s půlkruhem (+loctite) mi přijde snazší než lovit nějaký polohy vaček.

(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

14.4.2023 v 23:41 | Nahoru | #11

Kohlstein píše: ja1> Střih můžeš zkoušet na někoho, kdo má v motoru jeden vačkový hřídel.


Nedejbože kdyby tam měl Jcobovu brzdu v tom super DOHC z Číny co?

(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

15.4.2023 v 15:39 | Nahoru | #12
combust> nedělej z toho vědu, ten motor má zapalko tak že pálí každou otacku, nemůže se splést, jak říkám, váčky na střih a píst do horní uvrati, nic víc

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

15.4.2023 v 16:05 | Nahoru | #13
Já z toho vědu nedělám. Já si jen umím představit že někdo kdo se ptá jak to patří podle popisu "nastav TDC a vačku na střih" pochopí úplný h.... a těžko se dobere správnýho nastavení.
Takže tady máš obrázek vačky ze 157fmi a teď popiš nabo nakresli v jaký poloze to má teda bejt. (něco jako např. kam maj při TDC směřovat nosy vaček a kde maj bejt otvory a řetězový kolo při TDC)
obr.1

obr.2


Naposledy editováno 15.04.2023 16:05:18

1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

15.4.2023 v 16:43 | Nahoru | #14
Jen k motoru 157FMI - muže to být jak OHC, tak OHV.
Kódování je tuším 1-jednovalec 57-vrtání F- vertikálně orientovaný válec M-chlazení vzduchem I-objemová třída. Rozvod tam kódovaný není a může to být jak kopie Honda, tak kopie Suzuki (motory podle Suzuki se taky někdy značí pridanym K před kód).

(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

15.4.2023 v 17:57 | Nahoru | #15
callowsick> To se sice fakt ale víceméně je to důsledek neznalosti těch co to sem dováží a vlastní invence číňanů který pod tím značení prodávají kde co.
Původně je 156FMI Honda CG125 s OHV a nebo stará XL125 s OHC (oboje vrtání 56,5) a 157FMI je Suzuki GN/DR125 s OHC (vrtání 57). Zmíněná YUKI Cross 125 má podle všeho 57mm a OHC.
Jenže ve finále je to fuk, buď tam má něco s OHV, pak nemá co nastavovat pokud jen sundal hlavu nebo tam má něco s OHC a pak má rech že, ehm, cituji " zkoušet to pokus omil by nedopadlo dobře" (patrně jako jeho pokus-omyl i/y).
Vzájemná poloha řetězovýho kola a vačky prakticky nejde dát blbě ale poloha toho celku vůči klice už zpackat jde. Jak u hondy tak u suzuki jsou tam otvory a rysky podle kterejch se to nastavuje a kontroluje. Ale dokud sem tazatel nepřihodí nějakou další informaci tak skončíme u "střihu ventilů" a TDC

(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

18.4.2023 v 17:40 | Nahoru | #16

Kohlstein píše: ja1> Střih můžeš zkoušet na někoho, kdo má v motoru jeden vačkový hřídel.


Když tomu nerozumíš, nerad, je úplně jedno kolik vacek máš, na jednovalci ,

1 reakcí na tento příspěvek Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

18.4.2023 v 17:47 | Nahoru | #17
Vždyť na ty vacce snad pozná kdy vrcholy budou stejně daleko od osy, hledáte problém kde není

Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

18.4.2023 v 17:48 | Nahoru | #18
No a když to neumí, tak ať to nechá udělat

(reakce na) Problém se správnym nasazením rozvodového řetězu 156fmi

18.4.2023 v 23:28 | Nahoru | #19

ja1 píše: Vždyť na ty vacce snad pozná kdy vrcholy budou stejně daleko od osy, hledáte problém kde není


Pokud sací otvírá 24° před TDC a výfuk zavírá 35°po, tak asi nemůžou být vrcholy stejně daleko od osy při TDC
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Velikost výpletů - Yuki SM 125 Yuki Cross 125 Lukáš_Szabo 0 24.8.2023 v 11:52 Lukáš_Szabo
plasty yuki cross/TR 125 Yuki Cross 125 frds1206 0 17.5.2023 v 19:51 frds1206
Vůle na spojkovém koši 156fmi Yuki Cross 125, Yuki SM 125, Yuki TR 125, Shineray X... slunce526 0 6.4.2023 v 21:09 slunce526
tachometr Yuki Cross 125 frds1206 4 9.11.2022 v 08:28 frds1206
Při ubrani plynu Honda CBR 125R, Yuki Cross 125, Honda XR 600, Siamot... Blackwhitee 3 8.11.2022 v 10:13 Marcel69


TOPlist