globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rozpůlení motoru
Ahoj,
loni na podzim jsem si pořídil motorku a jezdil jen měsíc před zimou. Zjistil jsem pár neduhů, tak jsme se rozhodl sám na řešení problémů.
Motor mám rozpůlený a jsem ve fázi čištění měření, čekání na nové díly atd..
Přemýšlím, jak budu zajíždět nové pístní kroužky. Složitější to mám v tom, že mám i karburátor kompletně rozebraný, takže nebude stačit nasadit a startovat. První start a Mhod budou asi nejdůležitější. Pak jaký použít olej na zajetí.
Otazníků mám v hlavě zpusta, tak tu třeba najdu odpovědi
B.

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 09:02 | Nahoru | #1
Spíš přemýšlej proč dáš jen pístní kroužky . Válec s pístem jsou po letech vyběhané do lehkého oválu a ty tam dáš kroužky , které jsou pro kulatou díru . Takže budou propouštět olej do spalovacího prostoru a tlak pod píst . Takováto výměna nemá vůbec význam . Olej na zajetí použij stejný jako ten , který používáš doteď . A základní nastavení karburátoru dle tabulky či manuálu ti na první start stačí .

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 09:04 | Nahoru | #2
Pokud jsou karburátory správně složené z funkčních a neopotřebených dílů, nastartuje na třetí otočení motoru.
Olej na zajetí je pořád jen olej. Takže cokoliv s viskozitou dle návodu a s MA nebo MA2 na obalu.
Pístní kroužky se můžou zajíždět mnoha způsoby. Doporučuju nějaké video z továrny, kde je motor dvakrát nastartovaný a dostané kouř na motorové zkušebně a následně namontovaný do motorky na válcové zkušebně.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 11:00 | Nahoru | #3
Vítězslav_Máří>
Vložky válců a písty vypadají od pohledu velice dobře. Ovalitu vložky jsem neměřil. I bych je vyměnil, jenže jsou dostupné jen dvě vložky ze zdroje odkud nakupuji, jinde jsem je nenašel.
Pístní kroužky předpokládám, že se přizpůsobí "ne"ovalitě vložky. Tak trochu nemám na výběr. Nebo se pletu?

(reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 11:10 | Nahoru | #4
Kohlstein>
Loni jsem karburátor čistil, vše nahradil nově za původní a až na sytič a starty mi běželo vše na jedničku. Screw-pilot air, ale musel být vytočený o jednu celou otáčku, abych docílil ideálního stavu pro všechny pásma plynu. A to mi připadá zvláštní.
Teď chci nahradit jet-pilot z 35 na 38 a main-jat z 130 na 138.

(reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 14:05 | Nahoru | #5

Bobo22 píše: Vítězslav_Máří>
Vložky válců a písty vypadají od pohledu velice dobře. Ovalitu vložky jsem neměřil. I bych je vyměnil, jenže jsou dostupné jen dvě vložky ze zdroje odkud nakupuji, jinde jsem je nenašel.
Pístní kroužky předpokládám, že se přizpůsobí "ne"ovalitě vložky. Tak trochu nemám na výběr. Nebo se pletu?



Na výběr je ještě výbrus. Větší písty i kroužky jsou k dostání, zatím.

Naposledy editováno 19.03.2023 14:05:52

(reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 14:10 | Nahoru | #6
Bobo22> Vložky válců a písty vypadají od pohledu velice dobře. Tak to je kec roku, Možná by to bylo dobré změřit když to bylo rozházené.

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 16:09 | Nahoru | #7
Možná by bylo dobré, vědět důvod rozebrání motoru. Měřil jsi tlaky? Bralo to olej?

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 19:07 | Nahoru | #8
Fueltank položil velmi dobrú otázku.Rozhodne by som nepolil motor kvôli krúžkom.Od pohladu vyzerá mnoho vecí dobre.Bez merania nezistíš nič.

Rozpůlení motoru

Skvělá odpověď, děkuji! 19.3.2023 v 19:11 | Nahoru | #9
Takhle se měří ovalita...

Naposledy editováno 19.03.2023 19:13:28

(reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 19:19 | Nahoru | #10
srnka1010> Souhlasím. To nebyl důvod.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 19:30 | Nahoru | #11
Fueltank>
Zásadní důvody byly dva. Spojka startéru a únik kapek oleje neidentifikovaný odkud. Podezření jsem měl na skříň s převodovým kolem. Bez sundání motoru a půlení ani jedno není možné.
Do toho se připojila komprese kde jsem naměřil 90psi a má být min 134. Možná i proto nefunkční sytič, díky nízké kompresy, ale to je jen odhad. Žádný jiný problém jsem s motorem neměl. No a když už, tak chci vyměnit co jde v rámci možností a rozumu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

19.3.2023 v 20:59 | Nahoru | #12
Bobo22> Aha. No nevím, myslím že novými kroužky toho moc nezískáš. Ba naopak můžou nové kroužky vydírat válce. Ono kolikrát vyčištění drážek od karbonu a rozhození kroužku udělá divy.
Těsnost ventilů jsi zkoušel? Tam bych hledal spíš chybu...

Naposledy editováno 19.03.2023 21:00:19

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 00:27 | Nahoru | #13
No když to tak čtu, tak bych řekl, že to nebyl úplně moc dobrý nápad, že ses do toho pustil sám...zkontrolovat hlavu - podpálene ventily aspoň zabrousit a vyměnit gufera - ideál jsou samozřejmě nové ventily, vodítka a gufera a přebrousit sedla (pokud bude potřeba tak rovnou nové sedla) - cena bude ale nesmysl...a samozřejmě nové výbrusy, písty a kroužky - opět cena bude nesmysl...zkus změřit/někde nechat změřit ovalitu válců...nových kroužku bych se nebál, ale počítej s tím, že to tomu nemusí zrovna moc pomoci...

(reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 05:04 | Nahoru | #14
Fueltank>
K tomu jsem se ještě nedostal, měřit budu. Upřímně se nových kroužků bojím a rozhodnutý o dalším postupu nejsem.

(reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 06:06 | Nahoru | #15
2stroke>
Člověk se nesmí ničeho bát

2 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 07:09 | Nahoru | #16
Je to sice proti všem pravidlům strojařiny, ale mám zkušenost s mnoha “repasemi” motorů ze starých Afrik a Transalpů.
Ty když začnou kolem 150 tisíc km brát olej, výměna gufer na ventilech nepomůže, opotřebení válců podle stavu honování je baj voko OK, tak výměna jen kroužků pomůže na dalších hodně desítek tisíc km.

(reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 07:48 | Nahoru | #17
vilemx>
Jak jsem psal výše. Důvod rozebrání byl jiný a teď jen hodnotím co vyměnit, když už to mám venku.
Najeto je 40tis
Vyměnil bych pístní kroužky a vše "gumoveho" a seřídil jak má být.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 07:53 | Nahoru | #18
vilemx>
A všechna kluzná ložiska.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 08:06 | Nahoru | #19
Bobo22> Mám zkušenost, že je lepší vyměnit i ty kroužky, pokud je nájezd vyšší, olej to nežere a půlí se třeba jen kvůli převodovce. Ony ty původní kroužky už nesednou jak byly, takže se opětovně zajíždějí - a kde už žádný materiál navíc není, ani smrt nebere => o to dřív odejdou. Takže si nechceš dávat další rozborku po 50 tisících km….

(reakce na) Rozpůlení motoru

20.3.2023 v 08:52 | Nahoru | #20
vilemx>
Přesně takhle uvažuji Proto jsem se ptal, jak se nové kroužky zajíždějí.

Naposledy editováno 20.03.2023 09:50:54

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

18.6.2023 v 18:36 | Nahoru | #21
Po dlouhé době písnu průběh..
Tento pátek 19h po celém týdnu od rána do večera skládání první start a kontrola na volnoběh a trochu plynu občas. Pokud to má kleknout, tak ať na tom nesedím.
Mile překvapený jak motor šlape první minuty a jen koukám kde co teče, kape drnčí a ono nic ?
Pořád není vyhráno, vím. Problém mi nastal, kde jsem to vůbec nečekal a to v seřízení směsi. Vnitřek karburátoru beze změny a střílí mi to do výfuku (sání) a vystřelí špunty od podtlaku. Při chudé i bohaté směsi.
Komprese měřená není, ta už mě netrápí, protože je dosti vyšší už od vizuální kontroly i kontroly prstem.
Napadá vás problém?

1 reakcí na tento příspěvek Rozpůlení motoru

18.6.2023 v 18:41 | Nahoru | #22
Kontrola prstem je základ

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

18.6.2023 v 18:46 | Nahoru | #23
_Michal> Něco k tématu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozpůlení motoru

19.6.2023 v 19:06 | Nahoru | #24
Bobo22> od tématu jsem ani drobek neodbočil

Kontrola komprese prstem, to předtím tedy nemělo vůbec žádnou kompresi.

(reakce na) Rozpůlení motoru

21.6.2023 v 16:24 | Nahoru | #25
Bobo22> První co mě napadá netěsnící příruby nebo svody. Další věc jestli byly třeba karburátory vyndané a položené, tak se mohl do nich vyplavit bordel a potřebují vyčistit. Pak netěsnící ventily v hlavě, špatné časování, ale v tom se moc nevyznám.

Rozpůlení motoru

25.6.2023 v 19:49 | Nahoru | #26
V tom všem jsem si věřil... časování, řetěz, ventily, příruby, karburátor atd..
No... dnes šel panák oleje do plné nádrže a prvních 30km v pořádku ujeté

Kde byl problém? Loni kupované cca 5h jeté svíčky. Dal jsem staré NGK a motor běží jako hodinky
Hádal bych se, že to není možný.

(reakce na) Rozpůlení motoru

25.6.2023 v 19:51 | Nahoru | #27
_Michal>Hodně malou. Teď to fouká nádherně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Přetryskání karburátoru Kawasaki ZL 900 Eliminator Bobo22 15 16.9.2023 v 09:50 Bobo22
Kawasaki ZL 900 cukání Kawasaki ZL 900 Eliminator Pabol 4 15.3.2022 v 21:25 ramlik


TOPlist