bmw_r1300gs_cartec





Téma: Rozdíl v ovládání a řízení
 
6.1.2023 v 14:11
Chtěl bych se zeptat, zda je velký rozdíl pří ovládání a řízení siničního endura s pneu o velikosti 19 a17 palců a silničního endura s pneu o velikosti 17 a 21 palců .
Má vubec cenu měnit moto s většími ráfky za klasiku , když v terénu ujedeme max 10% jízd.
U mne je to čistě věc designu, protože se mi líbí pletené kola...
Dík M.

Naposledy editováno 06.01.2023 14:11:52

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 19:48 | Nahoru | #1
Najel jsem cca 250 tisíc kilometru na motorkách s předním kolem 21 palců a nedokážu si představit jezdit na něčem menším.
A to nejsem sam nijak prehnane velikej.

Jak se rikalo uz ve 12. století - poradny chlap ma vpředu 21-palcove kolo.

Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 21:02 | Nahoru | #2
Čau, najlepšie je si kúpiť aj naháča s pneu 17 a enduro s pneu 21 a 18 na štupľoch. a ešte lepšie mať tých motoriek ešte viac na všelijakých kolesách a potom sa môžeš voziť a skúmať.

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 21:21 | Nahoru | #3
By ses divil, jak složitě se u horských kol obhajoval rozměr 27,5 palců proti 26 a tzv 29

Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 23:18 | Nahoru | #4
U horských kol to byl čisto marketing (dobře, tedy z 95%) a u motorek to samé. Neřeš, jezdi

Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 23:30 | Nahoru | #5
Mám motorky s 17 i 21 předním kolem. Oboje na silnic. Není to tak, že bych z 21 byl nějak znechucen. Ale znatelně tvrdohlavější to je. Tu fyzika funguje spolehlivě.

E: Na drátech seženeš obojí ne? Jak 19/17, tak 21/18(17).

Naposledy editováno 06.01.2023 23:36:58

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 23:53 | Nahoru | #6
Drakl> Mam tri horska kola s kolama 26, 27,5 a 29.
Na bezne pouzivani je nej 27,5.
V terenu 29.

Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 23:57 | Nahoru | #7
Mám 19 na drátech. Dráty nejsou jen 21.

(reakce na) Rozdíl v ovládání a řízení

6.1.2023 v 23:59 | Nahoru | #8

yeuop píše: - poradny chlap ma vpředu 21-palcove kolo.



Tak to tě trápit nemusí a můžeš jezdit na 16".

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rozdíl v ovládání a řízení

7.1.2023 v 00:04 | Nahoru | #9

yeuop píše: Drakl> Mam tri horska kola s kolama 26, 27,5 a 29.
Na bezne pouzivani je nej 27,5.
V terenu 29.



A keby si mal len to na 26kách, bránilo by ti niečo jazdiť na ňom v teréne?

1 reakcí na tento příspěvek Rozdíl v ovládání a řízení

7.1.2023 v 00:16 | Nahoru | #10
Mně přijde blbost zkoumat vliv čistě velikosti kola. Myslím že nenajdeš dvě stejné motorky, které se liší jen kolem. Třeba Afrika versus NT1100 mají stejnej motor, rám, brzdy, ale všechno ostatní mají jiné: tlumiče, rozvor. úhel hlavy řízení, závlek, řídítka, výšku sedla… protože jsou to motorky pro různý účel. Takže ptát se, jestli se líp jede na 21” na Africe nebo na 17” na NTčku je hloupá otázka. Mohl bys zkusit přehodit kolo z NTčka na Afriku (jestli by se tam vešlo na šiřku, protože ono je menší ale zase širší), a vyzkoušet, jak se změní jízda. Předpokládám že k horšímu, protože prostě celá mašina je sladěná na to velké kolo. Dobře, NTčko byl blbej přílad, ptáš se na cestovní enduro. Nevím co má 19” kolo, řekněme že VStrom. Když se svezeš na Africe s 21” a na VStromu s 19”, tak každá pojede trochu jinak, ale to je tím, že tam je jiné úplně všechno, nejenom kolo, takže nerozlišíš, jaký vliv má velikost kola.
Vytipoval bych si 2-3 motorky co se mi líbí, svezl bych se na nich a vzal bych tu, na které se mi jede nejlíp. Neřešil bych čísla.

(reakce na) Rozdíl v ovládání a řízení

7.1.2023 v 04:36 | Nahoru | #11
marna> To na 26tkach była moje wheelie machine

Rozdíl v ovládání a řízení

7.1.2023 v 09:36 | Nahoru | #12
Zatím moc děkuji za názory.
Ale abych to upřesnil. V současné době mám Triumpha explorera na kolech 17" a 19". U staršího provedení byla kola vždy 17 + 19". A mohla byt drátěná i hliníková. Uvažují, že si po dlohé době udělam radost a půjdu do nového Tigera 1200. To už je úplně nová motorka. A drátěná kola jsou jen u provedení Rally a ty jsou 18 a 21 palců. Takže crossové rozměry. V terénu nejezdíme, max nějaká šotolinka. Tak jestli to má cenu měnit vyzkoušné, jen proto že to lépe pro mně vypadá.
Zatím Martin.

Rozdíl v ovládání a řízení

7.1.2023 v 09:45 | Nahoru | #13
Pozri si video redakcie o rekapitulácii r. 2022 Síce je nekonečne dlhé ale spomína sa tam nový tiger 1200... je možné že ušporíš kopu peňazí Nie sú z neho títo páni nejakí extra nadšení.

(reakce na) Rozdíl v ovládání a řízení

16.1.2023 v 15:58 | Nahoru | #14
Snowball> Ale napríklad Tiger (1200 aj 900) alebo Super Adv. sa vyrábajú s 19" aj 21", sú to viac-menej rovnaké motorky.

Za mňa je to 21" vo vyšších rýchlostiach citeľné, keď ideš zo zákruty v 120 a ešte pridávaš, tak je treba celkom tlačiť.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist