globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Pálí se dráty od altíku k regulátoru
2.12.2022 v 18:29
Zdar vespolek... Znamý řeší problém s Daytonou a přichomýtnul jsem se s měřákem, když jsem šel právě kolem..

Daytona 955.. Po nastartování se citelně hřejí ty tři žluté dráty od altíku k regulátoru.. Citelně myslím to, že po pár minutách jsou fakt horký a prý když s tím jezdí, tak se za pár měsíců roztečou a zkratují...

Majitel vyměnil několik regulátorů, vetšinou ale né originál, ale kupované jako náhrada pro jeho moto..
Dokonce vyměnil i stator alternátoru za nový, nicméně starý i po proměření byl v pořádku a závada trvá.

Za mě jsou ty dráty už od altíku dost tenký, ale minimálně drát od altíku je originál od výrobce.. Kupodivu, spojovací konektor nenese známky vypalování, takže kontakt bude dobrý..

Všechny tři vinutí na altíku mají stejný odpor, žádný z nich nemá zkrat vůči kostře.. Na volnoběh motorka dobíjí, na baterce je 13.7V.. Naprázdno dávají všechny 3 fáze cca 30V AC..

Regulátor klasika zkratový, takže jeho činností je co nespotřebuje motorka přeměnit v teplo.. Takže problém musí být v příliš vysokém proudu z altíku..

Jediné, co by dávalo smysl, že altík dává nízké napětí, ale o to větší proud.. Jenže na netu jsem našel, že má mít 40V AC při 3000rpm.. Já mám 30V AC na volnoběh.. to vypadá taky OK... Navíc by musel být špatně navinutý, ale to tím pádem i ten originální...

Pokud by bylo poškození magnetů na rotoru, očekávám že by byl výkon spíše menší, než větší...

Nějaký nápad????


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

16.12.2022 v 17:07 | Nahoru | #1

assassin píše: combust> v urcitej moment je asi to dulezity slovni spojeni. jinak hicujou draty kde tece 35A trvale a jinak draty kde je 35A v urcitej moment...

predpokladam, ze tech 35A udavanejch u altiku je spis hodnota stejnosmernyho proudu za reglerem... definujici max vykon altiku. Ja to hodne zjednodusil, ale myslim ze rozbor deju v obvodu se zdrojem stridaveho napeti je mimo uroven znalosti bezneho ctenare tohodle fora - a tento tyden i mimo moje schopnosti, asi jsem nekde nechal pul mozku - takze jestli tece 35A trvale 1 vodicem z regleru tak tezko tece 35A trvale (efektivne) kazdym ze tri vodicu do regleru...

predpokladam, ze nas tu zajima teplota vodicu a tudiz ne tak uplne ten peak...



četl jsi můj příspěvek #26?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pálí se dráty od altíku k regulátoru

16.12.2022 v 17:12 | Nahoru | #2

combust píše: četl jsi můj příspěvek #26?



jj, ale je to dnes nad moje sily, ale v zasade asi nejsme zas az tolik vepri?

nerozporoval jsem tvoje teorie, jen obhajoval tu svoji, ze se o ten proud z regleru nejakym zpusobem podeli vodice k altiku... ten nevyvedenej stred pri tom zapojeni do hvezdy mi nedosel, v hlave jsme mel trosku optimistictejsi schema...

Naposledy editováno 16.12.2022 17:16:19
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Klíč na utažení řetězu triumph Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 Dikobraz 10 20.4.2024 v 20:49 Marty_B
špatně svítí, málo svítí kontrolky... Triumph Speed Triple, Triumph Sprint 955i ST, Triump... kokoška. 4 8.4.2024 v 15:18 pepe100
rozdíl svody Daytona / Speed 955 Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955, Triumph D... kokoška. 4 30.10.2023 v 22:14 kokoška.
Prodej motocyklu - proč to nikdo ne... [1, 2, 3] Triumph Daytona 955 kokoška. 88 10.3.2020 v 15:39 SuperSic58
diagnostika Triumph 955i Brno Triumph Speed Triple, Triumph Daytona 955 opecko 6 12.6.2019 v 16:45 xb


TOPlist