pokud má někdo z vás nabíječku z Lídlu, nebo podobnou, tak jak dlouho se vám nabíjí baterka?
Právě, že mám takovou divnou zkušenost.
Když dám nabíjet baterku z jiné motorky, tak ty 4 čtverečky na displeji (v ikonce baterky) naskočí docela rychle, třeba za 5 až 20 vteřin (předpokládám, že ty 4 dílky jsou kapacita baterky). Pak ty volty začnou ukazovat méně (to si zas myslím, že je tím, že se nabíjecí proud přepne z vyššího nabíjecího proudu na nižší udržovací a tím pádem kleslo i napětí, tedy pokud se nepletu).
No a když dám nabíjet baterku Yuasa YTX12-BS, kterou jsem před lety koupil do V-Stromu 650, tak mi ty dílky naskakují za mnohonásobně delší čas, nejdříve svítí jen ten první
2.dílek naskočil skoro za hodinu
3.dílek se objevil mnohem později (za 5 hodin tam ještě nebyl, pak jsem šel spát)
4.dílek naskočil ještě později. Ráno, tedy po 15 hodinách, tam byl, takže naskočil někdy v rozmemí 6-15 hod.
Přitom takto to mám už déle, takto to ta baterka dělala už po koupi první zimu a je to každou zimu. Přitom v sezóně, když jsem Stromu jezdil, tak nikdy nebyl problém nastartovat.
Otázka - je to normální, nebo je ta baterka trochu divná? Když jiné dvě baterky z jiných 2 motorek ukážou ty 4 dílky hned, brzo (za 5 až 20 vteřin).
(obrázek nabíječky jsem si tady vypůjčil)
No a když už jsem tu napsal, tak 2.dotaz - jak často nabíjíte?
Já jednou za 1 nebo 2 měsíce přes zimu.
Baterku si na zimu odnesu domů, v garáži může být možná i pod nulou.
Naposledy editováno 20.11.2022 10:29:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
assassin píše: udinar> Me bavi hesla typu "maximalni mozne ampery co baterka snese" - proud v elektrickem obvodu popisuje Ohmuv zakon ktery rika, ze proud v obvodu je primo umerny napeti a neprimo umerny odporu spotrebice. V nasem pripade dava nabijecka cca 14V… baterka ma kolem 12,5V tzn napeti je opravdu masivnich 1,5V - to musi byt poradne ampery… tipuju desitky az stovky miliamper (1mA = 0,001A)
To moc zjednodušuješ, nešetři je.
Na těch 14 se to dostane většinou nabíjením podle I charakteristiky a pak to přejde na U (99% těch "rádobychytrejch" nabíječek tak funguje protože je to univerzál způsob jak nezabít AGM plynováním a případnou neodpojenou elektroniku auta/moto). Takže v prvním momentě kdy to přepne na konstantní U je ten proud danej tou nabíječkou a pak už to klesá podle toho jak roste ten vnitřní odpor.
Při nabíjení U charakteristikou se to většinou považuje za ukončený po poklesu proudu pod hodnotu 1/100 C. Pro výše zmíněnou YTX-12 to bude tedy při poklesu pod 100mA (ty krabičky na obrázcích vejš maj většinou pro motobaterky nějakejch 0.8A takže budou končit s nabíjením po dosažení 14,6-8V a poklesu proudu pod 80mA). Popravdě pro plný nabití U charakteristikou při napětí 14.4-6V u olověný baterky trvá klidně i 24 hodin apod. protože pro dobití posledních 10% kapacity je ten proud minimální.
Klasický zalitý olovo se zátkama je možný dobít klidně z 0 na 100% za 10 hodin I charakteristikou na cca 16,5V, dolít vyvařenou destilku a fertig (ale to samozřejmě nejde pomocí "trotlfestundidiotensichr" krabičky z lidlu).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak dlouho se vám nabíjí baterka
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom | lukkyn29 | 3 | Včera v 07:21 lukkyn29 |
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom | pepíno4 | 8 | 22.4.2024 v 21:27 škvára18 |
Motovýlet Suzuki DL 650 V-Strom | BTerier | 10 | 14.3.2024 v 15:44 biosák |
Znáte kurt linder - motocentrum - L... Suzuki DL 650 V-Strom | Stromowner | 23 | 16.2.2024 v 20:26 Edyk |
Osadenie Air-boxu Dl-650 Vstrom 2014 Suzuki DL 650 V-Strom | Bocik13 | 4 | 13.2.2024 v 16:49 Bocik13 |