Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 09.11.2022 23:13:11
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
krokoš píše: Jaro, čau, totiž nikto čo jazdí sám vám nemôže napísať lebo všetkých samotárov zdendo zablokoval. Napríklad eso rimmer, alebo yenoup.
--- jazdenie "o samote" čiže sólo je pekné, dokedy sa niečo neposerie. A nemusíš byť v tajge stačí pár km v lese ako skončil ja. A neposrala sa motorka , ale ja som sa dodrbal.
... Ja a assasin sa pasieme napravo potoka a ty zo zdendom na ľavej. To zas ale neznamená, že si nemôžme pokecať ...
Prajem každému nech sa mu darí a to na každej strane potoka .
1/ Eso rimmer má so Zdendom osobný problém
2/ Cestovateľ Eso sa k motorkám nevyjadril, len odporúčil dvoch jazdcov: Erbeho a Nostalgicridera. K obom sa vyjadrím.
3/ Cestovateľ yenoup začal do tejto témy prispievať asi tak, že si vylial srdce ako on miluje svoju Afriku, ale túži po Tenere 700. Takže v téme s názvom "Ľahké enduro..." odporúčil dve megatonové kravy.
4/ Nikto v tejto téme nežiadal radu ako jazdiť sólo. Otázka bola na ľahké enduro ktoré by zvládalo dlhšie trasy. Nevieš prečo tu začali prispievať ľudia a dávať rady, ako jazdiť sólo a nevyjadrovali sa k téme? Neprišiel tu náhodou niekto srať na inú stranu rieky?
5/ Ty si dal veľmi hodnotné info k motoru, ktorý v rámci motoriek spadal do témy. Prdelakohriech (Ass As Sin) začal riešiť rozdiel rotačných hmôt v motoroch 250, 300, 500, že ako to je cítiť. No vieš, keď mám motorku zapadnutú v bahne a dokonca ani nebeží motor, vieš aké to je hodnotné info? A a ďalšie príspevky od tohto prdelohriešnika majú obdobnú hodnotu.
6/ Erbe:
Jazdil na GS800 a to vymenil za CRF250. Vymenil bezporuchovú 60 kW a 200 kg motorku za bezporuchovú 20 kW a 140 kg motorku. Hľadaj dôvod.
CRF250 vymenil za AJP PR7. 20 kW / 140kg za 43 kW / 150 kg. Hľadaj dôvod.
AJP PR7 nakoniec vymenil za CRF300. 43 kW / 150 kg za 20kW / 140 kg. Dôvod poviem, Poruchovosť / Bezporuchovosť.
Ale čo okrem bezporuchovosti preferuje Erbe je zjavné. Či výkon, alebo hmotnosť. A ak by 690 vyrábala Honda, jazdil by na 690.
A teraz dobre čítaj: Myšlienku EXC500 na vzdialenejšie expedície má Zdenda odo mňa. A ja to mám od Erbeho (už dávnejšie), teraz som to len Zdendovi oživil a Zdenda sa nadchol. Ak Erbe vážne zvažoval EXC 500, tak pre mňa to má váhu serióznosti. Preto toto fórum.
7/ Nostalgicrider: Áno, na CRF250 prešiel mimo iného celé Rusko. Má tu o tom aj cestopis. Ono sa dobre jazdí aj na 20 kW motorke, keď má človek nejaký ten mesiac čas a navyše ťa v cieli čaká sladká priateľka.
Ďalej, neviem do akej miery je to známe, ale Noro (Nostalgicrider) kúpil Tenere 700. Vrazil do nej asi 6000€ (môj odhad) naviac a nakoniec ju chcel nejazdenú predať. Neviem či ju predal, alebo nie a jazdí na nej. To už neviem. Len viem, že vymenil kolesá za bezdušové. A teraz by mali už enduro jazdci vedieť, že bezdušové kolesá na cesty mimo asfalt, resp na enduro sú somarina. Takže zjavne Noro neplánoval v cieľových destináciách jazdiť enduro povrchy. Takže jeho názor na výber motorky je zas z iného uhla pohľadu.
A, keď som s Norom bol osobne, mal na motorke obuté tuším E07. Takže pneu hovorí jasne.
8/ Áno, každému nech sa darí na jeho strane potoka a nechodí zbytočne srať na druhú stranu potoka ale serie si tam, kde je doma, v čom sa vyzná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) uzavŔENO - Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálni...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
KTM 350 EXC-F nebo KTM 500 EXC-F [1, 2] KTM EXC 350 F, KTM EXC 500 F | kika. | 42 | 16.3.2024 v 12:53 krokoš |
KTM EXC-F 500 emulze v sání KTM EXC 500 F | Vlastik177 | 9 | 18.1.2024 v 07:50 Anti |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |
Výroba ošoupaného štítku na dovezen... KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | Olihňos | 3 | 18.9.2023 v 20:36 Frantacz |
SWM RS 500 R 2021 SWM RS 500 R | KubAiS | 18 | 7.12.2022 v 16:55 lopata75 |