Našel jsem na to nějakou krabičku které by mi mohla práci dost usnadnit - ale je to nechutně drahé a ještě k tomu to vyrábějí Australani :o(
https://purposebuilt...orcycle-electronics/
Německá varianta .. ta už je cenou úplně mimo ...
https://www.motogadg.../en/m-unit-blue.html
Nedá mi prosím někdo tip jak nejlépe postupovat ? Jak spojujete kabely ? Pájením ? lisováním dutinek ? Kde nejlépe koupit kabely a nějaký oplet na ně ? Díky ... Berry
Naposledy editováno 04.10.2022 12:00:43
1 reakcí na tento příspěvek Předělání a redukce kabeláže - jak na to
Konektory lze koupit ZDE
Kabely, konektory ještě TADY
www.autolamp.cz/buzirka-smrstovaci-s-lepidlem-10/3-mm_7236
Dutinky bez izolace.
www.aretacni-pripravky.cz/ostatni-naradi/sada-neizolacnich-pouzder--a-tc512/
A nespojovat kabely v jednom místě ale postupně aby ta spojka nevypadala jak bolavá noha.
2 reakcí na tento příspěvek Předělání a redukce kabeláže - jak na to
https://www.richvals...yiOdk0BoCyLwQAvD_BwE
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to
Za předpokladu že máš nové nezoxidované vodiče.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to
MAJK_TORTELINA píše: pánové tohle je na spojování vodičů pecka. Rychlý a kvalitní spoj.
https://www.richvals...CyLwQAvD_BwE [/quote]
Vypadá to dobře, ale cena se mi zdá dosti vysoká.
3 reakcí na tento příspěvek Předělání a redukce kabeláže - jak na to
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Předělání a redukce kabeláže - jak na to
Léta se s tím laboruje, lanka. Tenké lanko 'slaboproud, tak 0,5 cínovatvlze. Ale tlustý moto kabel NELZE:
důvod: Vlákna licny v uchycení po sobě kloužou, rozumnou oxidaci si vnitřně dřou. Procímujes to. Pevně konce vlákna spojíš. Prima, ale lanko pracuje, nejenom vibracema, a vnější teplotou, ale i vnitřním ohřátím. Ono to lanko v kabelu není až tak moc kroucené jak si laici představují. Jak to zatížíš stejnosměrným, jde to (více/méně) jádrem. Teplem se jednotlivá zatížená lanka protahují, ale vnější jsou chladnější. Během provozu lanko teplotně pracuje. (u sdělovačky neřešíš).
Tak nějak, pod nesvařeným spojem to klapne a docela dobře funguje, ona měď ty oxidy nemá až tak přespříliš tvrdé a mezi sebou otírají. Tak nějak se to srovná. Zavaříš konce, vzniká napnelizmuz občas i cukatura a občas dojdeš ke spoji lanko-cín-svorka se rozpadá i bez zjevného důvodu.
Takže, voe: Je to spoj vystavený otřesům, nebo proudové zátěži/teplu? U moto bezpochyby je, jenak by katly kosto. Tak lisuj tlakem technologem předepsaným, neřeš. Hlavně nevylepšuj tím, že lanko zvící náplně do hrotu propiskynatvrdo svaříš.
....debaty 'smrt címu při 10C, stříbro, olovo' , ty už jsou vedlejší. Prostě klasicky/předepsaným/ tlakem lisované pružné konektory jsou nejlepší.
Via. Wago.
Neprocínuješ hrst drátečků dovnitř, maximálně vytvoříš jakou-takous bakuli kde se ve spoji hřeje přechod bakule svorka, ale vnitřek bakule proti kontaktnímu povrchu a to nevyřešíš. Tavivo, ať už více méně izolující kalafuna, nebo postupně žeroucí kyselinka, která ve styku s kovem zesolnovatí a vytvoří mikrokrystalky rostoucí z vnitřku lanka při laikům dostupné technologi prostě nevyženeš.
Naposledy editováno 08.10.2022 08:16:16
Na Aliexpressu za pár kaček. Používám často a funguje. Slitina není klasický cín a olovo, ale něco jako Woodův kov s bodem tavení okolo 140°C.
Solder Seal Wire Connectors - Heat Shrink Solder Butt Connectors - Solder Connector Kit - Automotive Insulated Waterproof
https://a.aliexpress.com/_mruUnm8
https://www.elektron...10&products_id=3
Spínačka půjde pod sedlo .. a od řídítek jen tenké kabely ... Tak bych se mohl těch tlustých svazků kabelů v oblasti řídítek elegantně zbavit .