Děkuji.
Pavel Pokorný
http://www.mototechn...e=index&cPath=20
osobně se domnívám že PAV 40/41, který je konstruován jako korba s /odnímatelným/ víkem je konstruován právě pro přepravu nákladu uvnitř této korby...nikoliv na korbě nebo jeho víku....v typovém listě o tom moc není, maximálně hmotnost naloženého PAV-u / cca 50 kg/...je tam také číslo schválení, jehož obsah má k dispozici MDCR...
Pokud je na PAV-u malá zahrádka lze tam zřejmě umístit nějaké věci, pak platí zákon 361/2000 v §52, bod 2: "aby byla zajištěna stabilita a ovladatelnost vozidla"...a další ustanovení o způsobu umístění a upevnění nákladu která si můžeš najít...vzhledem k tomu že s PAV-em je max, rychlost motocyklu omezena na 80km/h, obávám se že s kánoí na PAV-u bys daleko nedojel.....jinak k tomu zákonu je prováděcí vyhláška o hmotnostech a rozměrech ale tam se neřeší motocykl v soupravě ....
Dále bys měl mít na PAV-u namalovanou SPZ, stejnou jako na motorce, na základě desítky let staré výjimky, kterou by náklad neměl překrývat ....ale o tom by se dalo donekonečna spekulovat, doporučuji vznést konkrétní dotaz dotaz na MDCR které má k dispozici příslušnou schvalovací dokumentaci....
Když se schvaloval PAV nebo sajda tak se tím nějaký úředník MDS projel po pražské Libni , po asfaltu i po kostkách a napsal o tom půlstránkovou zprávu s doporučením schválit...a výrobce to mohl začít vyrábět podle předváděného prototypu
Naposledy editováno 20.07.2022 07:35:40
Spíše s to tu značím než reaguju
www.watsonian-squire.com/product/platform-sidecar-chassis/
Výrobci neřeší co a jak dlouhého nebo těžkého budeš přepravovat.
Tohle se nápadně něčemu podobá.
cyclope2000.com/index_fr.html
U nás je blbá legislatíva na sajdy, jinak se dají pořídit nádherný.
www.watsonian-squire.com/
Naposledy editováno 20.07.2022 17:14:49
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
Naposledy editováno 25.07.2022 10:56:12
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
Jinak rozměry, hmotnosti vozidel a jejich spojitelnost do soupravy řeší česká vyhláška č. 209/2018 Sb.
Naposledy editováno 12.01.2024 13:06:05
Já si kvůli této soupravě dopisoval i s MDČR a moc jednoduché to protlačit legislativou nebylo. Co úředník, to individuální výklad . Nakonec jsem dosáhl "zlegalizování" způsobem, který popírá jejich původní argumenty. Jediné omezení je rychlost v soupravě omezena na 100km/h (původní schválení Pávíka je na 70km/h) a není zapsán, jako přívěsné vozidlo. Takže nemám omezení na dálnicích.
Když ten samý vozík dám za zetku, už po dálnici nemohu. A pokud je zapsán jako přívěsný vozík, tak v Německu má povolenou rychlost pouze 60km/h bez skutečnosti s jakou rychlostí byl schválen.
Původní verdikt zněl - vozidlo kategorie O1 s vlastní RZ a s vlastním TP.
Skutečnost - variabilní provedení vozidla. Tak to mám zapsané asi jako když si na auto dáš "elektrony" nebo schválený spojler
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
k výrobě přívěsu za moto lze použít plechovou bednu viz příloha
https://www.army-sur...-vz-01-acr-original/
ideálně větší bednu vzor 60, který se dá občas sehnat
Naposledy editováno 15.01.2024 11:50:15
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
Já se vyjadřuji ke spojovacímu zařízení pro přívěsný (návěsný - což bohužel nikde nenajdeš) vozík. Opravdu znám rozdíl mezi postraním a přívěsným. A dokonce rozdíl mezi přívěsným a návěsným.
Když to napíši velmi lidově, tak já o kárce za motorku a ty o sajdkáře............
Nicméně legislativa říká něco o soupravě vozidel. Vozidlo tažné a vozidlo přípojné tvoří dohromady soupravu. A umožňuje-li možnost spojit vozidlo do soupravy, tato možnost bývá uvedena v technických parametrech vozidla i s upřesněním hmotnostních limitů přípojného vozidla většinou s rozdělením na nebržděný a bržděný. A bývá v dokladech zápis o skutečnosti, že je vozidlo vybaveno spojovacím zařízení. Takový zápis nebyl povinný pro vozidla kategorie L. Toď vše a mě už je to jedno. Já už jsem si s úřady svoje užil a již mám svojí soupravu po legislativní stránce v pořádku.
A nemám v TP ani zmínku o skutečnosti, že bych měl vozidlo vybaveno tažným (spojovacím) zařízením. Kolonka č.19 je zcela prázdná........přesto mohu jezdit v soupravě s Pávíkem.
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
Zvlášť RZ a tp?
A tk?
Dík
Naposledy editováno 16.01.2024 07:54:25
Když připojuji vozík.........O1/O2 a mám v TP zapsáno spojovací zařízení typu (dle přílohy 8). Je vozidlo kategorie O1/O2 odnímatelné od tažného vozidla? Troufám si tvrdit, že vždy.
A protože píšeš, že tažné zařízení je součástí výčtu povinných položek, tak jsem z toho jelen. Alespoň zápis do kolonky 19 - spojovací mechanismus JAWA-ČZ pro PAV40/41, nebo třída S- křížový závěs a zároveň o patřičnou hmotnost navýšit položku 41. Jen mě zajímá, jak by to mělo být dle tebe správně uvedeno v TP a jestli je v dnešní době provést zápis tažného zařízení do TP motocyklu.
Pokud Pávík je i nadále veden jako příslušenství motocyklu, jsem názoru, že by ani nemuselo být nutné jej do TP motocyklu zapisovat. Bylo to schváleno jako samostaný celek, o čemž svedčí typový list.
Drakl píše: A jak to mají skopčáci?
Zvlášť RZ a tp?
A tk?
Dík
Ano. Na světě jsou pouze dva výrobci co dokázali schválit vozík k motocyklu jako příslušenství.........to znamená bez vlastní RZ. Jeden je dříve vyráběný vozík Pav a druhý myslím WM - Trailer.
Přesto, že koncepce jednokolového vozíku využívá i Kobras, Rebel, Veraal, Uni-Go a i okopírovaný pávík z Kanady s názvem Cyclope I/II
A protože znají i v Německu Pávíka, tak tě na dálnici rádi zastaví........on byl totiž otypován na rychlost 70km/h, takže bagouni v tobě vidí snadný zisk. A bohužel v Německu platí, že s přívěsným vozíkem za motorkou smíš jet jen 60km/h, tak jsou schopni stavět i starou Jawu s pávem.
Já mám oficiální schválení přes BMW a rychlost 100km/h..........tak se to dá používat i k cestování.
Naposledy editováno 16.01.2024 16:13:49
Naposledy editováno 16.01.2024 19:45:58
1 reakcí na tento příspěvek Délka přívěsného vozíku za motorku
Jo vlastně teď jsem si vzpomněl, že jsem tu krásně zažloutlou knížečku s ručně dopisovanýma údajema zrovna teď ztratil
Mimochodem, jsou to asi 2 roky co MDCR utratilo miliony korun za další - poslední nejnovější formu velkého TP, který už mel formát A4, aby jej následně úplně zrušilo....státní tiskárna cenin musela dostat kšeft....A ty kolonky v posledním TP mají opět jiné číslování
Jako příklad uvede kola a pneumatiky, každý je bude brzy hledat na internetu....v jednom techničáku to mám v kolonce 44,45, v dalším, v kolonce 20,21, v tom nejnovějším v kolonce N1, N2....To by nevymyslel ani Sokrates...jenže my máme na MDCR zřejmě větší chytrolíny...
každý, kdo bude hledat zadní stranu velkého TP na internetu, narazí na tento problém, pneu a ráfky pozná snad každý ale k čemu přiřadit další technické údaje, očíslované jako 34, 35, 36 nebo 11, 12, 13, to už bude větší oříšek ...ministerský kocourkov
Naposledy editováno 17.01.2024 15:20:14