globalmoto_duben_nolan





Téma: Benzín
 
6.5.2022 v 13:00
Mám dotaz na zkušenosti s premiovými benzíny. Před časem vyšly testy a drtivě nejlíp dopadla Verva 100 a třeba Shell V-power racing velmi špatně. Je to už ale několik let myslím a o Vervě jsem už párkrát slyšel, že jsou s ní potíže v poslední době. Nicméně jí tankuji do své CB1300, která nyní prošla servisem a výměnou jednotky s doladěním na brzdě, i tam používají Vervu 100. Nicméně jsem dostal od syna k narozeninám 20L benzínu, říkal že 100, že si nechal poradit. A když jsem to tam nalil (a už to všechno spálil) byl jsem u vytržení. jak to jede - prostě víc, hlavně nahoře to letí.. tak se zeptal syna, co to je - a prý Shell V-power racing...... No a teď babo raď..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín

10.5.2022 v 07:36 | Nahoru | #1
PaMi & Krovak> Ve formuli 1 je to nějakých 40 roků zakázané, za války se používala směs 50/50 vody a metanolu, aby nezamrzala. Rozhodně to není v řádu molekul na cyklus, ale aby to mělo nějaký účinek, tak asi 1/10 množství paliva. A ten účinek není zvýšení výkonu, ale ochlazení nasávané směsi, spalovacího prostoru a snížení teploty hoření u přeplňovaných motorů v režimu nejvyšších plnicích tlaků. Má to svoje mouchy, např. kondenzaci vody na stěnách sacího potrubí, a nedoporučuje se dlouhodobé používání kvůli korozi.
Blud č. 2 je zvýšení výkonu při zvýšené vlhkosti vzduchu. Naopak, když je ve vzduchu vodní pára, tak je to na úkor množství kyslíku a využití paliva je menší, výkon klesá. Stejně, jako když se nasaje míň kyslíku za nižšího tlaku nebo za vyšší teploty, t.j. při menší hustotě vzduchu.

(reakce na) Benzín

10.5.2022 v 23:45 | Nahoru | #2
Ariete> Nejvhodnější je 20 až 30% poměr vody k palivu, zvýšením plnícího tlaku se pak dá dostat výkon o 10 až 20% navrch.Dlouhodobě se to nepoužívalo hlavně proto, že se to nevyplatilo s rostoucí hmotností zásoby vody.Co ten knock, nikdo netuší?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist