PaMi & Krovak> Ve formuli 1 je to nějakých 40 roků zakázané, za války se používala směs 50/50 vody a metanolu, aby nezamrzala. Rozhodně to není v řádu molekul na cyklus, ale aby to mělo nějaký účinek, tak asi 1/10 množství paliva. A ten účinek není zvýšení výkonu, ale ochlazení nasávané směsi, spalovacího prostoru a snížení teploty hoření u přeplňovaných motorů v režimu nejvyšších plnicích tlaků. Má to svoje mouchy, např. kondenzaci vody na stěnách sacího potrubí, a nedoporučuje se dlouhodobé používání kvůli korozi.
Blud č. 2 je zvýšení výkonu při zvýšené vlhkosti vzduchu. Naopak, když je ve vzduchu vodní pára, tak je to na úkor množství kyslíku a využití paliva je menší, výkon klesá. Stejně, jako když se nasaje míň kyslíku za nižšího tlaku nebo za vyšší teploty, t.j. při menší hustotě vzduchu.