globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Yamaha XVS 1100
Zdravím každého. Potreboval by som poradiť ohľadom hlavnej trysky do karburátora. Ku ktorému valcu je ktorá tryska. Dnes som rozobral karburator na prečistenie a všimol som si že na predný valec mam 112,5 trysku a na zadný 110-u. Chcel by som vedieť ci je to tak správne ,lebo som sa dopočul že by to malo byť opačne pričom že zadný valec dostáva menej vzduchu tak to dochladzuje benzin a preto by tam mala byť väčšia tryska. Aka je pravda?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS 1100

4.12.2021 v 21:03 | Nahoru | #1
odgin> Dobře ty. Ale čekal jsem něco víc, třeba nějaké grafy, když je je to tak snadno dohledatelné. Ano, princip je popsán v různých učebnicích milionkrát, a většinou čím starší, tím důkladnější popis. Ale těžko očekávat, že třicet roků po ukončení vývoje automobilového karburátoru přijde někdo s něčím novým a vylepí nám to na internet.
Pořád si dovolím tvrdit, že kompenzovat vlastnosti jednoduchého karburátoru jde jenom do té míry, aby se s růstem otáček směs mírně obohacovala, ale určitě ne, aby se ochuzovala, z důvodu fungování motoru (byť v jednom speciálním případě by to bylo žádoucí).
Dám sem pár obrázků ze starších zdrojů, učebnice pro automechaniky, 60. léta:

Na kapitolu o jednoduchém karburátoru obvykle navazuje pojednání o karburátoru Zenith, protože jsou k jeho principu hezké grafy.

Vůbec netuším, v jakém pravěku se tenhle typ ještě používal, snad Ford A, aby se ušetřilo:


Následující obrázek je z knížky z r.1946, Zenith a taky princip Solexu s emulzní trubicí. Na rozdíl od anglického Bleed-holes (kvůli připouštění, prosakování vzduchu do benzínu za hlavní trysku), v němčině to bylo Bremsluft Eintritt, tedy vstup brzdícího vzduchu.

Teď už spíš jen pro ostatní, u propíraného Mikuni je to zkomplikované ještě tím šoupátkem měnícím přůřez difuzoru, jehlou škrticí výstup směsi benzínu a vzduchu z emulzní trubice a tím, že je to stejnotlaký karburátor a vlastně nevíme, při jakých otáčkách a zatížení vyskočí ty šoupátka až nahoru a směs bude řízená jenom velikostí hlavní trysky (Main jet), emulzní trubicí (Needle jet) a vzdušníkem (Main air jet).

Obrázek karburátoru je spíš pro princip, XVS 1100 má těch dírek v emulzní trubici jenom pár:

(reakce na) Yamaha XVS 1100

7.12.2021 v 00:11 | Nahoru | #2
Beranidlo> Myslel jsem to tak že pokud dáš emulzní trubici s více(většími) otvory v určité části tak bude směs chudší při větším podtlaku v difuzoru, při dalším poklesu už se otvorů neodplaví tolik a směs bude bohatnout, samozřejmě záleží i na tvaru šoupátka a vyústění šachty atomizeru. P.S. Na fotce to budou spíš jen emulzky pro volnoběh.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 19 20.3.2024 v 13:04 aar
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... Mlhos 19 23.1.2024 v 08:19 puffybodie
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar Dosky-CZ 8 30.12.2023 v 12:14 RunDr
Použití LED žárovky do hlavního svě... Yamaha XVS 1100 DragStar, Yamaha XVS 1100A Dragstar ... MemphisUSA 22 18.10.2023 v 13:23 Honza-TA950


TOPlist