1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS 1100
Trocha fyziky a jednoduchých počtů.
Výhřevnost benzínu je asi 44MJ/kg. Jedna třetina tepla vzniklého spálením v motoru se odvede chlazením, tj. 14,5MJ/kg.
Výparné teplo je 0,32MJ/kg, podle wiki , to je 45x míň, než je potřeba na chlazení motoru. Obohatíš směs o 10% proti stechiometrické a bude to "jenom" 40x. Opravdu je žádoucí u Viraga zvýšit spotřebu o litr / 100km, aby u zadního válce klesla teplota o pár stupňů? Je tady sice to kouzlo s ochlazením nasávané směsi, které se nasaje víc, když je bohatší, ale jejím spálením se ten válec bude zase víc ohřívat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha XVS 1100
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... | HrnčířKraus | 32 | 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ |
Sedák na sedlo Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 19 | 20.3.2024 v 13:04 aar |
Jaký to bude rozdíl? Harley Davidson XL 883C Custom, Yamaha XVS 1100 Drag... | Mlhos | 19 | 23.1.2024 v 08:19 puffybodie |
Nové laďáky Yamaha XVS 1100 DragStar | Dosky-CZ | 8 | 30.12.2023 v 12:14 RunDr |
Použití LED žárovky do hlavního svě... Yamaha XVS 1100 DragStar, Yamaha XVS 1100A Dragstar ... | MemphisUSA | 22 | 18.10.2023 v 13:23 Honza-TA950 |