globalmoto_duben_nolan





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

25.5.2023 v 12:54 | Nahoru | #1

dewwil píše: Ahoj kluci, mám technický problém s 1098. Valím si to cca 250km/h a najednou ticho zhasnul motor, pak jsem to po cigáru nachrchlal, ujel 50m a zase zdechla do toho ještě najednou nevystavuje spojka, měkká páčka, do zdechnutí to bylo za jízdy OK. Než to rozjebu na atomy, nestalo se to z vás někdy někomu? Ať vím cca po čem jít? Moto nehlásí žádnou závadu. Díky



Čau, v době kdy jsem trápil 1098 na dráze jsem měl tenhle problém asi 3x. Jak to hodně vibruje tak se pořád něco povolovalo. Jednou to byla hlavní kostra, ale vzhledem k tomu, že jsi mechanik tak to jsi asi prověřoval. Ještě by bylo dobrý vědět jestli u toho výpadku zhasly budíky ...
Podruhý konektor stojánku, tam to bylo ještě dvouvodičově přes mikrospínač, který jsem měl vyřazený s klemu v konektoru. Nejvíc mě vyškolila přerušená pojistka řídící jednotky, která nebyla přepálená ale přerušená mechanicky uklepáním takže chvíli převáděla a chvíli ne, navíc to na ní nebylo poznat.
Pak se stávalo, že byl volnější kontakt na baterce. Může to být spoustu věcí to víš sám... ale tipnul bych nějakej spoj v elektrice. Moc jsem ti nepomohl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

25.5.2023 v 23:11 | Nahoru | #2

doucha píše: Čau, v době kdy jsem trápil 1098 na dráze jsem měl tenhle problém asi 3x. Jak to hodně vibruje tak se pořád něco povolovalo. Jednou to byla hlavní kostra, ale vzhledem k tomu, že jsi mechanik tak to jsi asi prověřoval. Ještě by bylo dobrý vědět jestli u toho výpadku zhasly budíky ...
Podruhý konektor stojánku, tam to bylo ještě dvouvodičově přes mikrospínač, který jsem měl vyřazený s klemu v konektoru. Nejvíc mě vyškolila přerušená pojistka řídící jednotky, která nebyla přepálená ale přerušená mechanicky uklepáním takže chvíli převáděla a chvíli ne, navíc to na ní nebylo poznat.
Pak se stávalo, že byl volnější kontakt na baterce. Může to být spoustu věcí to víš sám... ale tipnul bych nějakej spoj v elektrice. Moc jsem ti nepomohl

ale pomohl, já se na to teprve chystám vlítnout, tak to musím prověřit u lidí co to měli, než to začnu rozebírat a zkoumat. Radši si nechám poradit co by to mohlo být, než prolízat celou motorku, mě když jebne tak jsem z toho schopnej vycuknout motor a pak by mě trefilo kdyby to byl ten kablík Díky e: budíky nezhasly, nebo když jsem na ně mrknul tak zas svítily, těžko říct....

Naposledy editováno 25.05.2023 23:12:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist