globalmoto_duben_nolan





Téma: Ducati Panigale V4 okruhová stavba
Tak na mě taky došlo!!!
Když před pár lety v Ducati příšli s tími, že končí s vývojem 2 válcových motorů, bylo to pro mě smutné oznámení.
Když jsem před 14 lety poprvé sednul na Ducati 1098, bylo to tak hodně jiné oproti těm 4V Hondám , Yamahám a úplně to změnilo můj pohled na ježdění na motorce. Ta motorka nebyla jenom nádherná, byla radikální, drsná, opravdovej závoďák. Tahle motorka způsobila, že jsem skončil s jízdou na silnici a začal s okruhama. Pak 3 roky CEC závodů atd….
Panigale 1299 posunula tento koncept až na vrchol, ale vývoj nezastavíš a tak jsem se s lítostí s dvouválem rozloučil a pořídil V4.


Z prvního svezení jsem byl trochu v rozpacích. Pořád je to sice Ducati, v nízkých otáčkách taková ucukaná, ten motor má do sametovýho projevu řadových 4V daleko, ale je to jiný. Když jste vzali za plyn 1299 na dvojku trojku, tak z nulových otáček to bylo „No to mě poser!!!“. Kdežto na V4 je to „ Ale jo jede to no ?“ Ani v tom středním pásmu to není žádnej zabiják. Peklo začíná až od 10tis. Takže na to si budu muset zvykat ? Jako samozřejmě je to rychlý jak kráva, ale tak nějak chybí to divadýlko kolem. Je to jako když jsi s ženskou která tě pořád chválí a když děláš kraviny, tak místo aby tě vrátila na zem tak tě vynáší do nebe. Možná to vypadá jako ideál ,ale po čase trochu nuda. Dost filozofování, třeba se jen budu MUSET přizpůsobit.

No nic sundám dekle, ať vidíme kam pokročila technologie ?
Je dobrý, že IMU jednotka už není umístěna debilně na předním světlometu, ale na lešení budíků, takže odpadá výroba držáku.


Také vzduchový filtr je umístěn zepředu po odklonění náfuku na krku řízení a nemusí se sundávat vstřiky a rozdělat půl motorky kvůli výměně.

Baterka je umístěná v nejvyšším bodě motorky pod nádrží – to je teda blbost…


Jo a už vím proč – na místě kde byla je totiž jakýsi eko septik do kterýho jsou svedený všechny oddechy a přepady. Tak to bude první věc kterou vyhodim.


Uchycení stupaček je vyřešený líp. Už nehrozí že při pádu to vytrhne kus motoru.

Na rámu je inovace oproti prvním modelům je zde odfrézovaná díra kvůli změkčení .


Kapoty jsou kůli proudění vzduchu víc nafouklý a jinak udělaný průduchy, aby lépe proudil vzduch

Aby se dala sundat koncovka výfuku, musí dolů zadní svod i podsedlák.

Je dobrý, že přívěra je na koncovce výfuku a tak tam po výměně nebude strašit.
Sériovej výfuk je těžkej jak prase.
Motorka opět srašně topí. Od začátku s tím taloši maj problém, přidávala se další expanzka, ale nic to neřeší. Kluci z naší crew v sezoně všichni měmili vodní
pumpy. Na jedné motorce dokonce padly 3ks. Takže chladiče budou další úprava.
Vysokou teplotu borci vyřešili tak, že už zde není teploměr ale jakési kostičky
Asi psychologie – když vidíš že má motor trvale 106 stupňů jsi víc v nervu než když svítí 3 kostičky.
Tak to jen pro začátek
Postupně jak budu pokračovat to sem budu sázet
Zima je dlouhá.....



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

31.10.2021 v 17:45 | Nahoru | #31

doucha píše: Tak podle toho, co jsem zjistil je Pani V4 vybavena úzkopásmovou Lambda, to znamená, že hlídá poměr vzduch/benzín v poměru 14,7:1 - ona řekne je tam tenhle poměr,míň nebo víc. Neumí říct o kolik je to jinak. Takže pokud se přidá plyn, tak už to přebírá pevně nastavená mapa, která to může obohatit až na 12,5:1
Takže je to jasný Lambdy ven! Ale stejně by bylo lepší to asi odbrzdit a naladit.

Nezkoušeli jste někdo jít s tím UPMAPem na brzdu? Jen pro kontrolu jak jsou ty jejich mapy dobře udělaný?


Konkrétní doladění na daný kus motorky a úpravy je vždy zákonitě lepší, než nějaký univerzál (byť sebelepší), dopředu udělaný...

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

31.10.2021 v 18:03 | Nahoru | #32

radi5 píše: Ty lambdy tam bývaly kvůli stechiomerickému poměru pro katalyzátor v určitém režimu zatížení. "Okruhový" soft je obvykle eliminuje a nevyužívá, pokud neumí např. wideband lamdu - vyndat, zátky. Na brzdu je vhodné jít každopádně ve vlastním zájmu. Základní mapa bude tak nějak fungovat, ale ideální to nebude. Vliv počasí ohlídá senzor venkovní teploty a atm. tlaku. U okruhových k motorek je těch 12,5 až 13,5 relativně obvyklých pro nějakou normální mapu. 14,7 je už hodně chudé. Chudší to sice trochu víc pojede díky nižším jednotkám PS navíc (což nepoznáš), ale bude se zase o dost víc hřát (a to už poznáš - vyzkoušeno) včetně negativního vlivu na životnost. Jinak hezká stavba...



Dík , asi mi nic jiného nezbyde, než to nechat naladit , abych měl klid. Nechci tam honit nějaký další koně, chci jen aby to dobře dejchalo, chladilo a spokojeně vrčelo

Naposledy editováno 31.10.2021 18:06:09

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

31.10.2021 v 18:05 | Nahoru | #33

BlackSabbath píše: Konkrétní doladění na daný kus motorky a úpravy je vždy zákonitě lepší, než nějaký univerzál (byť sebelepší), dopředu udělaný...



No jo člověk se pořád snaží najít nějakou jednodušší cestu

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

2.12.2021 v 15:46 | Nahoru | #34
Čau závodníci,
tak jsem zase trochu pokročil , přišlo lešení, tak jsem mohl usadit sání IMU jednotku a čidlo teploty vzduchu. Lešení je vyrobený přesně, nic nebylo potřeba ladit, roura sání také sedla bez úprav

Také jsem namontoval výfuky ARROW. Zpracování je kvalitní, i když Akrapovič to má ještě dotaženější do detailu, ale jsem spokojen



Vyhodil jsem servo přívěry a dal eliminátor, aby to nehlásilo chybu

Pod zadní krovku jsem usadil UP-MAP jednotku


Vyhodil jsem ekoseptik, upravil hadice oddechů a upravil kabeláž na levé straně. Docela se to tam zpřehlednilo, zůstaly jen kabely ke QS


Stále čekám až dorazí chladič, ale už vím, že se tam nevejde kvůli trubkám k ABS

Takže ABS zrušit Stejně jsem to měl většinou Off. Trubky z předku i zadku jsem vyndal a třmeny napojil napřímo.

Bohužel jsem nenašel žádnej eliminátor jednotky ABS, takže tam tu kostku se zaslepenejma dírama musím nechat
I tak se ale pravá strana motoru pěkně vyčistila a snadno se teď bude sundavat pravé víko motoru, kvůli výměně vodní pumpy, největší slabiny okruhové V4

Od pumpy přední brzdy lze použít hadici z Ducati 1098, zadek se musí vyrobit nová.

Tak zatím vše. Doufám že do vánoc dorazí další kousky , aby se to trochu pohlo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

2.12.2021 v 22:47 | Nahoru | #35
doucha> Pěkný! Už jsem čekal na další příspěvek... Co máš za lešení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

3.12.2021 v 06:36 | Nahoru | #36
BlackSabbath> Díky, jde to pomalu lešení je od DB Holders

1 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

3.12.2021 v 15:18 | Nahoru | #37
chodím se sem dívat jak do kina to je tak krásná technika!

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

3.12.2021 v 18:45 | Nahoru | #38
Je to pecka Co hadice chlazení, nebudou třeba Samco Sport? Co vím tak u Italů ty hadice časem jakoby změkly a začly lepit na omak, nevím, třeba to už nějak pořešili Ale máš to kurňa pěkný, tak hybaj do garáže něco dělat a sázet sem fotky

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

3.12.2021 v 19:34 | Nahoru | #39

callowsick píše: chodím se sem dívat jak do kina to je tak krásná technika!



Taky tady chodim slintat

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

3.12.2021 v 19:45 | Nahoru | #40
Díky kluci
Dewwil: Jj hadice všechny vyměním

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 08:33 | Nahoru | #41
Chlapi potřebuji poradit, nemáte někdo zkušenosti s připojováním AIM Loggeru ?

Vím, že na akcích Dafitu bejval kluk, kterej dělal školení o používání jejich Laptimerů a věděl o tom hodně, ale ztratil jsem kontakt. I když se v promo materiálech Ducati chvástá MGP technikou, vadí mi, že si nemůžu nakonfigurovat údaje na displey podle sebe. V dnešní době by to neměl být problém. Mám tam informace, který nechci a ty co potřebuju musím mít na dalších zařízeních, který tam bastlím okolo. Lap timer, teplotu vody. Potřebuji vidět otáčky, kvalt, teplotu mazání, kontrolku, paliva, čas kola. to je všechno.Ten Logger umí spoustu věcí, které nebudu potřebovat - záznam jízdy, daj se připojit potenciometry, kamery, můžeš přenastavovat trakci na každou zatáčku zvlášť, protože je tam GPS modul, prostě masakr možností.
Podle toho co jsem se dočetl se ty Loggery připojují k ECU, ale nevím, jestli se ten stávající display jenom odpojí a vše bude fungovat. Také jestli všechno ovládání v menu bude kompaktibilní s Loggerm. Vím, že sem chodí dost chytrých lidí, tak mi to třeba někdo vysvětlí. Já jsem v tomhle trochu pomalejší .
Zatím díky, užívejte si advent!

Naposledy editováno 04.12.2021 08:34:07

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 13:05 | Nahoru | #42

doucha píše: BlackSabbath> Díky, jde to pomalu lešení je od DB Holders


Buď rád, že nemáš Motoholders...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 13:08 | Nahoru | #43

doucha píše: Chlapi potřebuji poradit, nemáte někdo zkušenosti s připojováním AIM Loggeru ?

Vím, že na akcích Dafitu bejval kluk, kterej dělal školení o používání jejich Laptimerů a věděl o tom hodně, ale ztratil jsem kontakt. I když se v promo materiálech Ducati chvástá MGP technikou, vadí mi, že si nemůžu nakonfigurovat údaje na displey podle sebe. V dnešní době by to neměl být problém. Mám tam informace, který nechci a ty co potřebuju musím mít na dalších zařízeních, který tam bastlím okolo. Lap timer, teplotu vody. Potřebuji vidět otáčky, kvalt, teplotu mazání, kontrolku, paliva, čas kola. to je všechno.Ten Logger umí spoustu věcí, které nebudu potřebovat - záznam jízdy, daj se připojit potenciometry, kamery, můžeš přenastavovat trakci na každou zatáčku zvlášť, protože je tam GPS modul, prostě masakr možností.
Podle toho co jsem se dočetl se ty Loggery připojují k ECU, ale nevím, jestli se ten stávající display jenom odpojí a vše bude fungovat. Také jestli všechno ovládání v menu bude kompaktibilní s Loggerm. Vím, že sem chodí dost chytrých lidí, tak mi to třeba někdo vysvětlí. Já jsem v tomhle trochu pomalejší .
Zatím díky, užívejte si advent!


Napsal bych výrobci, to bude nejrychlejší a zodpoví ti snad vše.
Já jsem o AIMu taky uvažoval, ale u mě by to připojení byl větší oříšek, vzhledem ke stáří motorky... Takže jsem to zatím vypustil. Ale Yoshimura AIM jezdí, takže mně to pořád trošku vrtá hlavou...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 4.12.2021 v 14:16 | Nahoru | #44
doucha> Zapojoval jsem AIM palubku yoshovi na TLR - mel tam ECU od ignitechu ktera podporuje propojení s palubkou pres datovou sběrnici, takze staci pripojit 2 draty a vse bezi v race studiu si jde nadefinovat vsechny informace co to zobrazuje včetně alarmu - tzn kdy se ma ktera kontrolka rozblikat atd. Připojuje se to pres WiFi, tzn uděláš si v depu hotspot a jakmile je motorka v dosahu, připojí se a mas z kompjutru na stejnym hotspotu moznosti pres racestudio nastavit cokoliv. Neni to uplne easy to pochopit, ale zase ani jaderná veda. Ja jsem byl docela nadsenej z toho jak to funguje.

Ja mam na motardu jen laptimer od Aimu - solo2 a ma teda svoje mouchy - nejvic me sere, ze se vybiji ikdyz je vyplej a to pomerne rychle.

Propojení a ovládání origo duc jednotky by bylo potreba nastudovat - jinak u nas to dováží Ing Gelnar a mel by umět i poradit,Ing rollinger z Brna co dela shift controll taky tyhle aimy svého casu ozivoval pro zavodaky…

Naposledy editováno 04.12.2021 14:18:42

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 15:15 | Nahoru | #45

BlackSabbath píše: Napsal bych výrobci, to bude nejrychlejší a zodpoví ti snad vše.
Já jsem o AIMu taky uvažoval, ale u mě by to připojení byl větší oříšek, vzhledem ke stáří motorky... Takže jsem to zatím vypustil. Ale Yoshimura AIM jezdí, takže mně to pořád trošku vrtá hlavou...



Jo tak zatím se jen koukám, co kdo používá a snažím se v tom zorientovat.

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 15:53 | Nahoru | #46
assassin> Dík

Ještě tady od I2M a je to přímo kompaktibilní s V4. Zastoupení pro ČR má Tyrex
I2M

Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 16:31 | Nahoru | #47
Tady ještě video jak to funguje

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 16:33 | Nahoru | #48
assassin> To Solo mám taky a funguje to parádně.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 16:39 | Nahoru | #49
doucha> A vybiji se ti? My mame dve a obe takhle blbnou, po mesici ve vypnutem stavu je mrtvé :( ale jinak měří super.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 16:43 | Nahoru | #50

assassin píše: doucha> A vybiji se ti? My mame dve a obe takhle blbnou, po mesici ve vypnutem stavu je mrtvé :( ale jinak měří super.



Mě to drží. I po zimě to zapnu a v pohodě. Ale já mám tu jedničku.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 16:51 | Nahoru | #51
doucha> Jasný, ja mam dvojku DL a kamos ma dvojku obyc.
Az mi bude lip kouknu se ti na tu palubku. Od noveho roku budu delat pro firmu kde maji komplet datalog od aimu v autech, takze kdyztak muzu sehnat info.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

4.12.2021 v 17:03 | Nahoru | #52

assassin píše: doucha> Jasný, ja mam dvojku DL a kamos ma dvojku obyc.
Az mi bude lip kouknu se ti na tu palubku. Od noveho roku budu delat pro firmu kde maji komplet datalog od aimu v autech, takze kdyztak muzu sehnat info.



To by bylo fajn, já to nechci zbytečně komplikovat, nechci řešit záznamy z jízdy, jde mi jen o ty informace na displeji, aby byla na moto jen jedna placka

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

5.12.2021 v 11:26 | Nahoru | #53

assassin píše: doucha> Jasný, ja mam dvojku DL a kamos ma dvojku obyc.
Az mi bude lip kouknu se ti na tu palubku. Od noveho roku budu delat pro firmu kde maji komplet datalog od aimu v autech, takze kdyztak muzu sehnat info.


To jsi neřekl... Možná taky položím dotaz...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

Skvělá odpověď, děkuji! 7.12.2021 v 10:40 | Nahoru | #54

doucha píše: To by bylo fajn, já to nechci zbytečně komplikovat, nechci řešit záznamy z jízdy, jde mi jen o ty informace na displeji, aby byla na moto jen jedna placka



Pokud nechceš logovat údaje,potom si pořiď od AIM jen dash (verze STRADA) ,který nemá paměť,vychází cenově výrazně lépe.
https://www.aim-cz.com/ver-Strada/

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.12.2021 v 10:42 | Nahoru | #55

BlackSabbath píše: Napsal bych výrobci, to bude nejrychlejší a zodpoví ti snad vše.
Já jsem o AIMu taky uvažoval, ale u mě by to připojení byl větší oříšek, vzhledem ke stáří motorky... Takže jsem to zatím vypustil. Ale Yoshimura AIM jezdí, takže mně to pořád trošku vrtá hlavou...



Jak starou motorku máš?Co je tam za jednotku?

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.12.2021 v 12:11 | Nahoru | #56

Murkin píše: Pokud nechceš logovat údaje,potom si pořiď od AIM jen dash (verze STRADA) ,který nemá paměť,vychází cenově výrazně lépe.
https://www.aim-cz.com/ver-Strada/ [/quote]

Mrknu na to , dík

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.12.2021 v 12:36 | Nahoru | #57

Murkin píše: Jak starou motorku máš?Co je tam za jednotku?


Já mám pořád tu K5, co jsme se kdysi bavili... Ale už se blížím ke konci... Mám tam Rapid Bike Racing. Chtěl jsem EM Pro od Yoshi, ale vzhledem k tomu, že je motorka na silnici, tak jsme zvolili toto řešení.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.12.2021 v 13:00 | Nahoru | #58

BlackSabbath píše: Já mám pořád tu K5, co jsme se kdysi bavili... Ale už se blížím ke konci... Mám tam Rapid Bike Racing. Chtěl jsem EM Pro od Yoshi, ale vzhledem k tomu, že je motorka na silnici, tak jsme zvolili toto řešení.



Jasně,takže sériová jednotka.Nejsem si jistej,jestli K5 má CAN v servisní zásuvce.Potom by to s AIM nebyl problém.

(reakce na) Ducati Panigale V4 okruhová stavba

7.12.2021 v 13:24 | Nahoru | #59

Murkin píše: Jasně,takže sériová jednotka.Nejsem si jistej,jestli K5 má CAN v servisní zásuvce.Potom by to s AIM nebyl problém.


Něco jsem našel přímo u nich - tady.

2 reakcí na tento příspěvek Ducati Panigale V4 okruhová stavba

13.12.2021 v 15:48 | Nahoru | #60
Konečně přišel chladič , abych byl přesný - kompletní full SBK kit voda olej od H2O, takže se můžu posunout zase o kousek dál.

Musím říct, že je to moc pěknej výrobek.




Chladič od MAC Radiators, který jsem měl na 1299 tak dokonale nevypadal. Také byl o dost levnější. Oslovili jsme sice nejdříve Febur, ale komunikace s nimi byla taková vlažná, přestože jsme chtěli objednat 3ks s tím že se přidaj kámoši a bude to o něco levnější, moc je to nezajímalo a cena byla pevná. Oni nabízí úplně jiný ceny, ale musíš být ofiko registrovaný závodní tým, nejlépe s nějakými výsledky v národním šampionátu. Pak je všechno jinak. My hobíci jsme jim tak nějak u prdele. S dodavatelem H2o byla lepší domluva a také H2O to nabízí opravdu jako komplet . Hadice, spony trubky , rámeček, úchyty. U toho Feburu se musí dokupovat ještě ten rám okolo chladiče , aby si to sedlo do kapot a to bylo dalších asi 250e.
Už v sérii se na rozdíl od Panigale 1299 tady upustilo od chlazení oleje přes výměník a vrátili se ke klasice jako u 1098 – chlazení oleje přímo přes chladič.
Na první pohled je vidět, že žebrování je řidší než u série, aby lépe procházel vzduch.
Mají to udělané tak, že je tam více trubek a méně lamel – to je rozdíl oproti sérii, že to chlazení je účinnější ve vyšších rychlostech, kdy u série se kvůli hustotě lamel vzduch do chladiče nedostává ale obtéká ho. Samozřejmě jde ven termostat a celá sestava ventilátorů. Součástí chladiče není expanzka, přepad je vyvedený jen hadičkou. Něco malého tam asi dám, aby to neslintalo na dráhu. Už takhle mají ty italský stroje kvůli inkontinenci na dráze špatnou pověst.
Také je skvělé, že olejový chladič má zátku na vypouštění oleje. Tady se u výroby přemýšlelo
Vždy mi nebylo jasné proč to sériové chladiče neměly. Vyměníš olej a v chladiči ti zůstane starej?
Je dobré že lamináty jsou o kousek nafouklejší než origo plasty. Bude se hodit každý milimetr navíc.
Z původní sestavy chlazení nezůstane na motorce vůbec nic. Mění se všechny trubky i hadice na vodě i oleji a i vedení potrubí je v jiných pozicích.
Tak hned jak to bude na motorce hodím sem další info jak moc těžká/lehká byla montáž
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nabízím Diagnostiku motocyklů Ducat... Ducati Panigale V4, Ducati Multistrada 1260 Enduro, ... chorvat 1 23.4.2024 v 14:03 padr
Gumy Suzuki GSX-R 1000, Kawasaki ZX-10R Ninja, Honda CBR ... upside 15 6.5.2019 v 01:41 HAMLET
Panigale V4 svod zadních válců Ducati Panigale V4 sladenobodys 6 14.2.2019 v 21:02 sladenobodys
Supersporty 2018 - anketa Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR Fireblade, BMW S... Kohlstein17 20 13.4.2018 v 21:25 RElegend


TOPlist