globalmoto_duben_nolan





Téma: Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru
 
8.10.2021 v 12:12
Tak jsem se rozhodl, že když už mám konečně tu správnou a lehkou motorku pro holky (hq701 advenčůrero-endůro), tak bych se s ním mohl potrénovat v brodění. Zatím jsem brodil jen s velkou motorkou a tam to bylo peklo. Hrozně těžkej krám, pořád to klouzalo, zahrabávalo se do dna a při výjezdech na břeh a neustále hrozilo riziko pádu, což by u lehčí motorky nemělo bejt až zas tak hrozný. Navíc voda nad 60 centimetru už mě přímo děsila.

Letošní albánie a černá hora celkem na 40 dní tak nějak brodům nepřála, voda pořádně nebyla, potůčky skoro vyschlý a do koryta velkejch řek plnejch kamení jsem, se neodvážil. Ani by to nemělo nakonec smysl.

Takže by mě zajímalo od zkušených jezdců, kteří brodí a neustále nepadají v brodech jak přezrálý švestky po sklizni(na toto téma jsem našel plno videí na netu, ale to co tam hoši předvádí je až k pláči). Jestli máte nějaký poučný videa, nějakou správnou a ověřenou techniku tak sem s nima a můžeme to rozebrat. Jedná se teda o cestovní stroj, s dvouma brašnama a celkovou hmotností při naložení atakující 200 kilo. Ne o ostrou 100 kilovou prázdnou krosku. 300 kilový motorky bych taky moc neřešil, protože s nima se brodit pořádně nedá, kvůli hmotnosti.

Za brod se nepovažuje dobrá cesta přes kterou teče 20-30 centimetrů vody (abychom si rozumněli, třeba silnici z thetu do prekalu v albánii. Tam defakto žádnej brod není, když zrovna není po silnějším dešti. Ale něco kamenitýho, nebo hlubšího třeba s bahnem apod.

(kraviny sem nepište, nemá to cenu, jinak se to zase zvrhne ale couvání do prudkýho kopce s otočenou vačkou, nebo jízda ve stupačkách do kamenitýho výjezdu na plnej kotel a podobný nesmysly)

Blokovaní uživatelé: Kohlstein, kerut, FJRPEPA, Destroyer

1 reakcí na tento příspěvek Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 11:48 | Nahoru | #1
Hele vono ani memusíš jet bůchví jaký kameny nebo hloubku, mě se třeba už párkrát stalo, že sem jel takový ty jemný sopečný kamínky v mělkým poůčku, širokým, ani ne 15 metrů a občas jsem se tam zahrábl a musel to vytlačovat než se kola zase chytla. Jednou se mi to dokonce někde uprostřed říčky začalo přední kolo propadat,, takže z 20cm vody sem během chvilky, než jsem ubral plyn, měl zabořený přední kolo až nad kotouč. V tom v tom okamžiku by se ve mě krve nedořezal, no a další půhodiny je lepší zapomenout, než sem tu motorku vycukal dozadu na břeh tak jsem byl ko. Tam jet rychle tak jsem skončil a bylo by jasný, že motorku sám ven nedostanu a čekat několik hodin až několik dní než někdo pojede by byla moje jistá psychosmrt. Provoz tam byl nijakej teda. Jako naschvál.
Nebo v řece byly na kamenech takový zelený řasy, ale všude a nahusto. když jsem to procházel, tak jsem měl problém neuklouznout, bylo to taky mělký a kdybych tam vjel tak ihned ležím. Motorku sem zase musel přetlačit, samo že bez vaků.

Když se takhle brodí, pomalu přes spojku, max nadzvedlej zadek kvůli těžišti, ne ve stupačkách a člověk je připravenej, že se každou chvíli něco stane. Kde by se mělo správně sedět, na kterým místě sedla a sedět rovně, nebo se předklánět nebo dělat ještě navíc ? Je na to nějaká osvědčená technika ?

(reakce na) Jak správně brodit na lehkém cestovním enduru

10.10.2021 v 11:56 | Nahoru | #2
ZdendaZB> Psal jsem ti, že to tam musíš napálit, aby se přední kolo nedotklo dna!
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist