globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
 
14.9.2021 v 11:05
Teď jsem zjišťoval jak to "funguje" (naštěstí ne pro sebe) tak třeba se někomu bude hodit.
X krát tady bylo řešené, co dělat, když kupující přestane komunikovat, po prodeji sbalí plnou moc a tím to hasne. Motorka/auto je stále psané na vás, on spokojeně jezdí, pokuty chodí vám, do toho problémy s pojistkou atd.
Naivně jsem si myslel, že to řeší §8a, kde je vyloženě napsané, že je možné to přespat, pokud není součinnost z druhé strany.
Zkrátím to, realita je klasicky jiná. Někdo vymyslel §, ale už to zase nedotáhl dokonce. Takže registry vozidel požadují min evidenčku (což se sám o sobě nesmysl, protože když ho nedotáhnu na úřad, tak asi taky ne na STK a ještě aby mě ji poslal) a další důkaz, že je dotyčný skutečný majitel. Tím je pro ně hlavně rozhodnutí soudu o určení vlastnictví .
Takže pokud už risknete prodat s plnou mocí, tak smlouvu napsat pořádně s datem, přesným ztotožněním kupujícího atd.
Pokud problém nastane, tak co nejrychleji na soud, toho už pak druhá strana nezajímá ve smyslu, jestli se dostaví, nedostaví atd. a podle důkazů rozhodne o novém vlastníku.
Vy pak můžete na úřadě minimálně požadovat výmaz svých osobních údajů k vozidla na základě nesprávnosti.

Naposledy editováno 14.09.2021 11:41:56

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22

14.10.2021 v 11:27 | Nahoru | #1

CRF1000 píše: Pokud jde o § 8a), na opakované návrhy ombudsmana MDCR napsalo novelu zákona 56/2001 Sb., podle které navrhuje prodloužení platnosti evidenční kontroly na 2 roky....tím by se částečně vyřešil problém jejího předkládání, protože každá pravidelná technická prohlídka provedená v plném rozsahu obsahuje i EK....bohužel poslanec martin Kolovratník z ANO podal pozměňovací návrh, podle kterého by evidenčka platila bud 3 měsíce, 6 měsíců nebo 12 měsíců.....je to v parlamentu a bude se to projednávat v posledním čtení----poslanci si mají vybrat jednu z těchto lhůt...Navíc pan poslanec Kolovratník podal další pozměňovací návrh, aby protokol z evidenční kontroly platil jen do momentu, kdy se použije k přepisu...tedy klidně jeden den, pokud se EK použije v den vystavení....to bude pecka pro dědice, který se k vozidlu které zdědil zaregistruje a obratem jej převádí na nového zájemce....ten bude muset na EK znovu...

Pan Kolovratník to odůvodnil lživým tvrzením, že EK brání manipulaci s indentifikátory vozidel, stáčení tachometrů a různým nezákonným úpravám vozidel.......se závěrem, že evidenční kontroly zajišťují bezpečnost silničního provozu....

Kdo je z Pardubic může navštívit pan Kolovratníka v jeho poslanecké kanceláři a zeptat se ho, proč 8 let bojuje proti stáčené tachometrů buzerací slušných lidí---jinak je to sněmovní tisk myslím číslo 1046, četl jsem to asi 3x a nevěřil jsem vlastním očím...

Podle výše uvedené novela zákona se žádná digitalizace nekoná. I nadále bude na registru vozidel 11 druhů formulářů, do kterých se bude přepisovat to, co je už dávno zapsáno v elektronické evidenci a v techničáku...Uvedu vám jeden názorný příklad....podívejte se na zadní stranu žádosti o vyřazení vozidla, úřednice musí celou zadní stranu vyplnit a celkem 3X se tam musí podepsat a dát tam celkem 3x razítko...Když si půjdete vyřídit občanku nebo pas, jste v jiném světě....V novele zákone je napsáno, že krokem k digitalizaci evidence vozidel bude možnost poslat na úřad žádost v elektronické podobě, s tím, že se doklady které vyžaduje zákon se přiloží v kopiích....originály se předloží až při převzetí technického průkazu s tím, že pokud se originály nepředloží, zápis v registru vozidel úřednice neprovede...

Tomu nerozumím, úřednice se bude jedním úkonem zabývat celkem 2x...???? Poprvé se bude zabývat kopiemi...bude je studovat a kontrolovat....ale nemůže na jejich základě provést zápis v registru, protože jí zákonodárce ukládá povinnost převzít před vydáním technického průkazu s příslušným záznamem originály dokladů a v případě jejich nepředložení zápis v registru NEPROVÉST...rozumíte tomu?

Každý kdo se věnuje registrační turistice brzy zjistí, že některá města a obce mají otevřeno jen 2 dny v týdnu, jiná mají 4 dny v týdnu nebo celý týden..kdo je z Liberce ten ví že v Liberci byl registr vozidle otevren i v sobotu...a stejne to nestačilo.....lidé se z měst a obcí kde je otevřeno jen 2x přesouvají tam, kde mají otevřeno pořád.....úřednice mají přitom všude stejné tabulkové a podle všeho i reálné platy....je to 8 platová třída ...tam kde mají otevreno 2x deele udelají 2x víc úkonů za stejné peníze...za tento stav může občan dané obce, místo toho aby zašel za svým starostou nebo zastupitelem a seřval jej, proč nerozšíří na úřadu hodiny pro veřejnost, sedne do auta a jede jinam...ale tady, ve své anonymní virtuální ulitě nadává...Toto nejsou státní úřednice, zaměstnává je obec která dostává od státu peníze na zabezpečení přepážek a o tom jak budou přepážky fungovat rozhodují komunální politici...

Pokud jde o zrušení polopřevodů a přepisy vozidel v jednom kroku, autorem a otcem tohoto zákona je ex-ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který se po 8 lezech tlačí zpět...bud opět na MDCR nebo prý bude ministrem financí...Dostal hlasy protože lidé zapomínají, jak se po schválení tohoto zákona z jeho dílny muselo jezdit na přepis vozidle často napříč republikou na úřad, kde měl trvalý pobyt registrovaný vlastník...



Nechci tady nikoho naštvat, ale... V roce 1990 jsem si dojel koupit auto na vrakoviště do Holandska. Převod vozidla se uskutečnil na poště někde v polích. Byl jsem tam sám, původního majitele jsem nikdy neviděl. Kupoval jsem přece na vrakovišti. Převod trval cca 2 minuty. Předložil jsem pas, originál TP a vložku TP (další papír, který se běžně s TP nevozí a opravňuje k převodu). Hotovo, odjezd domů. Nevím, jak to tam mají dnes, ale tenkrát, rok po revoluci... Dodnes to nechápu.

Naposledy editováno 14.10.2021 11:29:05

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22

27.10.2021 v 08:56 | Nahoru | #2
FaktNeníCoŘešit> řešit je to, bohužel o tom rozhodují neschopní politici kteří sledují zájmy bůhvíkoho..

1.) zástupce České pošty byl údajně před několika lety na českém MDCR s tím, že by Česká pošta prováděla registrační úkony jako v tom nizozemském království...byl prý odmítnut...

2.) Pokud jde o to NL, pravděpodobně tam fungují podobná pravidla jako v Německu...auto ODHLÁSÍTE ze své osoby, odevzdáte značky a nahlásíte to pojišťovně...tím vám zaniká povinnost platit silniční dan, platit povinné ručení atd....jste prostě z tohoto auta ODHLÁŠEN.....v bazaru si to auto koupíte bez součinnosti evidovaného majitele

3.) U nás to odhlašování bylo v minulosti také, po zavedení ekodaní panem Bursíkem to lidé přestali na sebe dohlašovat a místo racionální modifikace zákonné úpravy to Stanjura celé bez náhrady zrušil a vymyslel to co máme teď

Naposledy editováno 27.10.2021 08:58:58
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist