X krát tady bylo řešené, co dělat, když kupující přestane komunikovat, po prodeji sbalí plnou moc a tím to hasne. Motorka/auto je stále psané na vás, on spokojeně jezdí, pokuty chodí vám, do toho problémy s pojistkou atd.
Naivně jsem si myslel, že to řeší §8a, kde je vyloženě napsané, že je možné to přespat, pokud není součinnost z druhé strany.
Zkrátím to, realita je klasicky jiná. Někdo vymyslel §, ale už to zase nedotáhl dokonce. Takže registry vozidel požadují min evidenčku (což se sám o sobě nesmysl, protože když ho nedotáhnu na úřad, tak asi taky ne na STK a ještě aby mě ji poslal) a další důkaz, že je dotyčný skutečný majitel. Tím je pro ně hlavně rozhodnutí soudu o určení vlastnictví .
Takže pokud už risknete prodat s plnou mocí, tak smlouvu napsat pořádně s datem, přesným ztotožněním kupujícího atd.
Pokud problém nastane, tak co nejrychleji na soud, toho už pak druhá strana nezajímá ve smyslu, jestli se dostaví, nedostaví atd. a podle důkazů rozhodne o novém vlastníku.
Vy pak můžete na úřadě minimálně požadovat výmaz svých osobních údajů k vozidla na základě nesprávnosti.
Naposledy editováno 14.09.2021 11:41:56
CloudJumper píše: No a proc tak slozite? Od kupujiciho si nechate podepsat smlouvu kupni, plnou moc s ovrenym podpisem pro prepis, s autem motem si absolvujete evidencku. Pokud kupujici ma zajem, sjedna si pojisteni a da vam zelenou kartu. V tu chvili mate vse pro prepis. Auto moto predate oproti penezum po podpisu dokumentu a je vyreseno. Vy mate vse pro prepis a penize, on ma auto moto, ted uz je jen na vas moto prepsat. Do smlouvy si klidne napiste, ze vam zaplati i poplatek za prepis a evidencku. Po prepisu kupujicimu vsechny doklady poslete postou. Hotovo, zadny problem.
nevím, jak jinde - ale když jsem kupoval motorku na plzeňsku, také místní stk neměly čas - ale v praze se musíš na evidenčku objednat pár dní dopředu, nebo to risknout s čekačkou (většinou) v řádu hodin. když kupec přijede ve 4 odpo, v 5 přijedete na stk, kde končí v 6 - neřešitelný.
1 reakcí na tento příspěvek Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
Sepsat smlouvu. Nebejt línej a vyplnit smlovu podle občanky, nejlépe přidat další doklad a udělat si kopie. Ideálně mít svědka, není-li to problém, uvést svědka do smlouvy (například jen připojit podpis a nějaký ident. údaj k němu, označit podpis jako svědečný). Do smlouvy uvést termíny podle zákona (s novým majitelem se ústně domluvit, že na převod má např. měsíc). Smlouvu sepsat s podmínkou, že pokud nedojde k převodu chybou na straně nového majitele, smlouva se od počátku ruší. Uvést, že nový majitel pošle sken TP jako doklad o novém majiteli. Kupní cenu uvést jako smluvní penále v případě zrušení smlouvy z důvodu neplnění podmínek smlouvy ze strany nového majitele. Jako další bod smlouvy uvést povinnost nového majitele vozidlo přistavit na adresu prodávajícího v případě, kdy dojde ke zrušení smlouvy. Dobré je nechat si od prodávané motorky náhradní klíč, což lze samozřejmě uvést do smlouvy. Po potvrzení převodu zaslat na adresu není za moc peněz.
Dále, počkat měsíc (respektive rozumnou/ústně domluvenou dobu). Pokud se neozve sám, zkusit nového majitele kontaktovat. Pokud je to nemožné, podle adresy dojet na místo a vozidlo (motorku) si zcela legálně odvézt, na úřadu požádat o opis TP, náklady mám kupní cenou uhrazené. Pokud nelze vozidlo nalézt v místě ze smlouvy, nebo je to moc daleko aj., dojít na Policii, ohlásit krádež. Počkat na rozhodnutí policie, odhlásit motorku jako ukradenou.
Vím, je to vopruz, ale protože jsem problém s převodem už zažil a to jsem prodával auto klukovi z baráku, nenechal bych si od nich sr... na hlavu. Naštěstí jsem problémy očekával, náhradní klíč od auta jsem si nechal. Po uběhnutí asi 70 dnů jsem auto zavezl do dvora, odmontoval SPZ a do dvou dnů bylo přepsáno.
Na druhou stranu, s motorkářema a s nákupem/prodejem motorkek, mám jen dobrý zkušenosti. Naštěstí!
Prodeji zdar!
1 reakcí na tento příspěvek Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
Pan Kolovratník to odůvodnil lživým tvrzením, že EK brání manipulaci s indentifikátory vozidel, stáčení tachometrů a různým nezákonným úpravám vozidel.......se závěrem, že evidenční kontroly zajišťují bezpečnost silničního provozu....
Kdo je z Pardubic může navštívit pan Kolovratníka v jeho poslanecké kanceláři a zeptat se ho, proč 8 let bojuje proti stáčené tachometrů buzerací slušných lidí---jinak je to sněmovní tisk myslím číslo 1046, četl jsem to asi 3x a nevěřil jsem vlastním očím...
Podle výše uvedené novela zákona se žádná digitalizace nekoná. I nadále bude na registru vozidel 11 druhů formulářů, do kterých se bude přepisovat to, co je už dávno zapsáno v elektronické evidenci a v techničáku...Uvedu vám jeden názorný příklad....podívejte se na zadní stranu žádosti o vyřazení vozidla, úřednice musí celou zadní stranu vyplnit a celkem 3X se tam musí podepsat a dát tam celkem 3x razítko...Když si půjdete vyřídit občanku nebo pas, jste v jiném světě....V novele zákone je napsáno, že krokem k digitalizaci evidence vozidel bude možnost poslat na úřad žádost v elektronické podobě, s tím, že se doklady které vyžaduje zákon se přiloží v kopiích....originály se předloží až při převzetí technického průkazu s tím, že pokud se originály nepředloží, zápis v registru vozidel úřednice neprovede...
Tomu nerozumím, úřednice se bude jedním úkonem zabývat celkem 2x...???? Poprvé se bude zabývat kopiemi...bude je studovat a kontrolovat....ale nemůže na jejich základě provést zápis v registru, protože jí zákonodárce ukládá povinnost převzít před vydáním technického průkazu s příslušným záznamem originály dokladů a v případě jejich nepředložení zápis v registru NEPROVÉST...rozumíte tomu?
Každý kdo se věnuje registrační turistice brzy zjistí, že některá města a obce mají otevřeno jen 2 dny v týdnu, jiná mají 4 dny v týdnu nebo celý týden..kdo je z Liberce ten ví že v Liberci byl registr vozidle otevren i v sobotu...a stejne to nestačilo.....lidé se z měst a obcí kde je otevřeno jen 2x přesouvají tam, kde mají otevřeno pořád.....úřednice mají přitom všude stejné tabulkové a podle všeho i reálné platy....je to 8 platová třída ...tam kde mají otevreno 2x deele udelají 2x víc úkonů za stejné peníze...za tento stav může občan dané obce, místo toho aby zašel za svým starostou nebo zastupitelem a seřval jej, proč nerozšíří na úřadu hodiny pro veřejnost, sedne do auta a jede jinam...ale tady, ve své anonymní virtuální ulitě nadává...Toto nejsou státní úřednice, zaměstnává je obec která dostává od státu peníze na zabezpečení přepážek a o tom jak budou přepážky fungovat rozhodují komunální politici...
Pokud jde o zrušení polopřevodů a přepisy vozidel v jednom kroku, autorem a otcem tohoto zákona je ex-ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který se po 8 lezech tlačí zpět...bud opět na MDCR nebo prý bude ministrem financí...Dostal hlasy protože lidé zapomínají, jak se po schválení tohoto zákona z jeho dílny muselo jezdit na přepis vozidle často napříč republikou na úřad, kde měl trvalý pobyt registrovaný vlastník...
Naposledy editováno 14.10.2021 07:49:26
FiZzeR píše: FaktNeníCoŘešit> Hele, a ty bys do takový smlouvy, z druhý strany jako kupující, vážně šel?
Vzhledem k tomu, že já svý závazky plním, neměl bych s tím nejmenší problém. Pokud o tom popřemýšlíš, pochopíš, že pokud dodržíš zákon, nemáš se čeho bát. A právě po zkušenostech jsem takovou smlouvu při prodeji už předložil. Kupující s tím neměl problém. A jak jsme se domluvili, tak se stalo.Á propos, samozřejmě mi vyhovuje mnohem víc nakupovat bez smlouvy. Pro mě je slib a podání ruky zavazující víc, než cár papíru.
Naposledy editováno 14.10.2021 11:13:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
CRF1000 píše: Pokud jde o § 8a), na opakované návrhy ombudsmana MDCR napsalo novelu zákona 56/2001 Sb., podle které navrhuje prodloužení platnosti evidenční kontroly na 2 roky....tím by se částečně vyřešil problém jejího předkládání, protože každá pravidelná technická prohlídka provedená v plném rozsahu obsahuje i EK....bohužel poslanec martin Kolovratník z ANO podal pozměňovací návrh, podle kterého by evidenčka platila bud 3 měsíce, 6 měsíců nebo 12 měsíců.....je to v parlamentu a bude se to projednávat v posledním čtení----poslanci si mají vybrat jednu z těchto lhůt...Navíc pan poslanec Kolovratník podal další pozměňovací návrh, aby protokol z evidenční kontroly platil jen do momentu, kdy se použije k přepisu...tedy klidně jeden den, pokud se EK použije v den vystavení....to bude pecka pro dědice, který se k vozidlu které zdědil zaregistruje a obratem jej převádí na nového zájemce....ten bude muset na EK znovu...
Pan Kolovratník to odůvodnil lživým tvrzením, že EK brání manipulaci s indentifikátory vozidel, stáčení tachometrů a různým nezákonným úpravám vozidel.......se závěrem, že evidenční kontroly zajišťují bezpečnost silničního provozu....
Kdo je z Pardubic může navštívit pan Kolovratníka v jeho poslanecké kanceláři a zeptat se ho, proč 8 let bojuje proti stáčené tachometrů buzerací slušných lidí---jinak je to sněmovní tisk myslím číslo 1046, četl jsem to asi 3x a nevěřil jsem vlastním očím...
Podle výše uvedené novela zákona se žádná digitalizace nekoná. I nadále bude na registru vozidel 11 druhů formulářů, do kterých se bude přepisovat to, co je už dávno zapsáno v elektronické evidenci a v techničáku...Uvedu vám jeden názorný příklad....podívejte se na zadní stranu žádosti o vyřazení vozidla, úřednice musí celou zadní stranu vyplnit a celkem 3X se tam musí podepsat a dát tam celkem 3x razítko...Když si půjdete vyřídit občanku nebo pas, jste v jiném světě....V novele zákone je napsáno, že krokem k digitalizaci evidence vozidel bude možnost poslat na úřad žádost v elektronické podobě, s tím, že se doklady které vyžaduje zákon se přiloží v kopiích....originály se předloží až při převzetí technického průkazu s tím, že pokud se originály nepředloží, zápis v registru vozidel úřednice neprovede...
Tomu nerozumím, úřednice se bude jedním úkonem zabývat celkem 2x...???? Poprvé se bude zabývat kopiemi...bude je studovat a kontrolovat....ale nemůže na jejich základě provést zápis v registru, protože jí zákonodárce ukládá povinnost převzít před vydáním technického průkazu s příslušným záznamem originály dokladů a v případě jejich nepředložení zápis v registru NEPROVÉST...rozumíte tomu?
Každý kdo se věnuje registrační turistice brzy zjistí, že některá města a obce mají otevřeno jen 2 dny v týdnu, jiná mají 4 dny v týdnu nebo celý týden..kdo je z Liberce ten ví že v Liberci byl registr vozidle otevren i v sobotu...a stejne to nestačilo.....lidé se z měst a obcí kde je otevřeno jen 2x přesouvají tam, kde mají otevřeno pořád.....úřednice mají přitom všude stejné tabulkové a podle všeho i reálné platy....je to 8 platová třída ...tam kde mají otevreno 2x deele udelají 2x víc úkonů za stejné peníze...za tento stav může občan dané obce, místo toho aby zašel za svým starostou nebo zastupitelem a seřval jej, proč nerozšíří na úřadu hodiny pro veřejnost, sedne do auta a jede jinam...ale tady, ve své anonymní virtuální ulitě nadává...Toto nejsou státní úřednice, zaměstnává je obec která dostává od státu peníze na zabezpečení přepážek a o tom jak budou přepážky fungovat rozhodují komunální politici...
Pokud jde o zrušení polopřevodů a přepisy vozidel v jednom kroku, autorem a otcem tohoto zákona je ex-ministr dopravy Zbyněk Stanjura, který se po 8 lezech tlačí zpět...bud opět na MDCR nebo prý bude ministrem financí...Dostal hlasy protože lidé zapomínají, jak se po schválení tohoto zákona z jeho dílny muselo jezdit na přepis vozidle často napříč republikou na úřad, kde měl trvalý pobyt registrovaný vlastník...
Nechci tady nikoho naštvat, ale... V roce 1990 jsem si dojel koupit auto na vrakoviště do Holandska. Převod vozidla se uskutečnil na poště někde v polích. Byl jsem tam sám, původního majitele jsem nikdy neviděl. Kupoval jsem přece na vrakovišti. Převod trval cca 2 minuty. Předložil jsem pas, originál TP a vložku TP (další papír, který se běžně s TP nevozí a opravňuje k převodu). Hotovo, odjezd domů. Nevím, jak to tam mají dnes, ale tenkrát, rok po revoluci... Dodnes to nechápu.
Naposledy editováno 14.10.2021 11:29:05
2 reakcí na tento příspěvek Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
Včera jsem to zkoušel a objevil jsem, že jsem stále vedený jako vlastník u skůtra, kterého jsem prodal v roce 2012. Na úřadě změnili provozovatele i RZ, ale vlastník zůstal jaksi stejnej, přestože mi novej majitel kdysi poslal ofocenej techničák se změnou (ale tu fotku už samozřejmě dávno nemám). Budu to řešit na registru vozidel a doporučuju každýmu si svoje registrace prohlédnout. Na portálu i jiný zajímavý věci, jako třeba, jestli vaše ex motorka je ještě v provozu, nebo historii a stav bodového konta v registru řidičů, záznamy v katastru nemovitostí, vydané doklady a jejich platnost atd.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
1.) zástupce České pošty byl údajně před několika lety na českém MDCR s tím, že by Česká pošta prováděla registrační úkony jako v tom nizozemském království...byl prý odmítnut...
2.) Pokud jde o to NL, pravděpodobně tam fungují podobná pravidla jako v Německu...auto ODHLÁSÍTE ze své osoby, odevzdáte značky a nahlásíte to pojišťovně...tím vám zaniká povinnost platit silniční dan, platit povinné ručení atd....jste prostě z tohoto auta ODHLÁŠEN.....v bazaru si to auto koupíte bez součinnosti evidovaného majitele
3.) U nás to odhlašování bylo v minulosti také, po zavedení ekodaní panem Bursíkem to lidé přestali na sebe dohlašovat a místo racionální modifikace zákonné úpravy to Stanjura celé bez náhrady zrušil a vymyslel to co máme teď
Naposledy editováno 27.10.2021 08:58:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
Podle datumu bych si tipnul, ze nekdo zacal v CRV delat poradek a jde proti toku casu. Momentalne se pohybuje nekde okolo roku 2019. Veskere starsi udaje jsou, rekneme, pouze hrube orientacni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
V roce 2012 byl spuštěn nový systém RSV pana Dobeše, v této souvislosti došlo k poruše přenosu dat ze starého do nového systému a mnoho elektronických záznamů bylo poškozeno, nebo dokonce smazáno....Pokud někdo přijde s doklady na úřad, úřednice ten poškozený záznam ručně opraví...pokud není líná ......poškozený záznam, který byl pořízen před rokem 2012 a který nebyl mezitím ručně opraven se nemůže správně zobrazit ani na portálu občana
o tom se veřejně nemluví ani nikde nepíše, i když to ministr Ťok přiznal před poslanci parlamentu, novináři tomu nevěnují pozornost...
Naposledy editováno 27.10.2021 13:24:08
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
pokud to někomu nesouhlasí bude něco v evidenci špatně, je to na reklamaci, pokud to souhlasí bude to dobrá věc protože dnes hodně lidí vůbec neví co vše má na sebe psáno
a to platí i pro firmy které v tom mají bordel problém zjistí až když jim finančák po letech vyměří silniční dan za tatru která není přepsaná
1 reakcí na tento příspěvek Přepis vozidla bez součinnosti - hlava 22
na úřady pak budou chodit osobně otravovat už jen zabržděnci a důchodci kteří nemají nikoho kdo by jim pomohl udělat vše přes počítač