globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan
 
30.8.2021 v 21:20
Když tak na internetu projíždím motorky různých značek tak jsem si všiml, že většina z nich nemá hlavní stojan. Zajímalo by mne, z jakého důvodu? Kdo má garáž, tak tam je hlavní stojan určitě lepší než boční, kdy motorka stojí šejdrem. Taky se líp manipuluje s koly. Při údržbě- zadní kolo se točí a při podložení rámu před motorem se točí zase přední. Možná je motorka na hlavním stojanu i bezpečnější. Taky zazimování... Je jasné, že těžké stroje už se na stojan těžce nahazují, ale do 200 kg to problém není.

Naposledy editováno 30.08.2021 21:22:30
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 21:28 | Nahoru | #1
kdo ma garaz, a chce mit kola ve vzduchu, ten ma pitovy stojany, a ty nechava v ty garazi, a nevozi je vsude sebou..

(s vyjimkou SeSeho, ale tam je to diagnostikovana porucha, ostatne ten vozi v topcase urcite i skladaci garaz..)

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 21:34 | Nahoru | #2
Cost saving
...a vždy si ho môžeš prikúpiť

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 21:37 | Nahoru | #3
kerut> A není to nepraktické, zvedat to na zvedák, když to jedním potáhnutím postavím na stojan? Možná se ptám blbě, protože jsem ještě motorku bez stojanu neměl.

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 21:53 | Nahoru | #4
nostalgik> na pitovej stojan to postavis sam uplne stejne jako na hlavni (na nejaky servisni zvedak taky ale to zas neni vylozene nutny jen na parkovani a beznej servis = vymenu kol).. a spis bych se zeptal opacne, neni neprakticky sebou vsude taaht nekolik kilo hlavniho stojanu ? (jsou takovi co netahaj ani bocni )

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 22:02 | Nahoru | #5
nostalgik> A neni zbytecny vozit tolik kg vsude s sebou, kdyz to nepotrebujes? Ja zas jeste nemel motorku s hlavnim stojanem (momentalne mam 3motorky co nemaj stojan zadnej)

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 22:43 | Nahoru | #6
assassin> No, asi to jde. Ale kam tedy odkládáš mašinu třeba před Tescem? To někoho poprosíš, jestli nemá půl hodinky čas?

Naposledy editováno 30.08.2021 22:43:55

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 22:52 | Nahoru | #7
No je pravda, ze dostat nejaky motorky do vzduchu neni jen tak. Koupene stojany nemusi vyhovovat sirkou, vyskou, konsrukci, uchycenim. Zvlast ty predni do krku u sportu jsou nekdy trochu laborovani. Moc mista tam mezi blatnikem a maskou neni, do toho klaskon, brzdove hadice, ruzne prumery krku rizeni, kam se zasouva ten cep. Ruzne vysky, uhly stojanu. A servisak oceni kdyz mu na prezuti doneses jen kola.

Naposledy editováno 30.08.2021 22:53:55

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

30.8.2021 v 23:02 | Nahoru | #8
..opres o zed

2 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 06:16 | Nahoru | #9
tiez sa mi zda divne ako sa u moto bez centralu tankuje (s tromi kuframi napr), pac s centralom prijdem, hodim na central. napohodu natankujem, kuknem na hladinu oleja a prehodim kohut z rezervy na hlavnu nadrz. mazanie retaze je tiez nanic to posuvat po pol metru na policajtovi. druhe moto doma F650cs) nema retaz, ma nadrz pod sedlom spesl usposobene na tankovanie na policajtovi ale na zimu tiez musi na servisny stojan (ulahcenie gumam, pruzeniu, setrenie miestom)

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 06:46 | Nahoru | #10
Poslední dvě motorky mám taky už bez hlavního stojanu. A nejsem z toho nadšený. Hodit motorku na hlavní stojan není o síle, ale grifu. Ačkoliv jsem štíhlý, tak u Blackbirda to byla hračka. Hlavní stojan jsem využíval často a nejvíc se hodí právě při mazání a čištění řetězu. Abych nemusel popojíždět po půl metru, pořídil jsem si pomocníka. Jen jsem musel na plastovou patku nalepit šmirgl, protože na podlaze v garáži při zvednutí motorky patka občas uskočila. Po nalepení ani jednou. U nás se dá koupit taky, jen asi 3x dráže. Koupil jsem tenkrát za asi $16. Dnes kvůli DPH o něco dražší.

US .52 19%OFF | Motorcycle Portable Single Sided Paddock Stand Front And Rear Wheel Stand Support Foldable Universal Tire Repairing Tool
https://a.aliexpress.com/_mPIXHoX

Naposledy editováno 31.08.2021 06:46:43

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 07:16 | Nahoru | #11
Tak to já na motorce hlavní stojan mám. Ale nepamatuji si, že bych ho použil.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 07:45 | Nahoru | #12

Komorerth píše: tiez sa mi zda divne ako sa u moto bez centralu tankuje (s tromi kuframi napr), pac s centralom prijdem, hodim na central. napohodu natankujem



Při tankování snad není nutný házet motorku na stojan??? Já tankuju vsedě, po natankování ji hodím na bočák, a jdu platit.

K tématu - bývalá moto hlavní stojan měla, dával jsem ji na něj stejně jen v zimě. Bavorák ho nemá, a vůbec mi tam nechybí.

Naposledy editováno 31.08.2021 07:46:04

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 07:47 | Nahoru | #13
Na každé motorce jsem hlavní stojan měl a hodí se - když mažu řetěz, parkuju přes zimu nebo dělám cokoliv jiného, motorka stojí rovně a nemusím se bát, že ji převrátím (což se mi jednou povedlo právě u FZR bez centrálu). Dneska už se tam nedává nejspíš kvůli tomu, aby výrobce "dohnal" výdělek na příplatkové výbavě. Že to je zátěž navíc bych asi nebral jako argument vzhledem k tomu, že snad s každou generací motorky přibírají na váze (samozřejmě ne všechny).

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:01 | Nahoru | #14
já nemám ani boční stojan .... co s tím

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:13 | Nahoru | #15
Na hornetu hlavní stojan nebyl a stálo to úplně za hovno. i blbě čištění a namazání řetězu byla anabáze jak prase.
Na blbým skútru mám oba stojany a používám defacto jen hlavní, já bych rozhodně preferoval motorku s oběma stojany

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:26 | Nahoru | #16
Proc ho tahat porad s sebou,kdyz si s nim k motorce muzu prijet

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:52 | Nahoru | #17

PlusOne píše: Při tankování snad není nutný házet motorku na stojan??? Já tankuju vsedě, po natankování ji hodím na bočák, a jdu platit.


Ano, ale na nekterych benzinkach se nesmi tankovat v sede. I kdyz v praxi se to vymaha jen malokdy, me nikdo nic nerekl, ale obcas to nekdo zmini, ze na nej vybehla obsluha. Teorie je takova, ze si polejes vyfukem svody a chytne ti to mezi nohama . Coz o to, clovek to obcas nechtene trochu poleje, ale na svody se to jen tak nedostane.

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:55 | Nahoru | #18
Souhlas s Kubakem

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 08:59 | Nahoru | #19
Hlavní stojan v základní výbavě není, protože i bez něj funguje WiFi a BT konektivita s mobilem

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 09:03 | Nahoru | #20
doma máme dvě moto, jedna hlavní stojan má, druhá ne, u té, co má hlavní stojan, tak ten používám jen při čištění řetězu, výměně oleje a parkováním přes zimu, u druhé používám stojan pod zadní kolo, pro mě je pohodlnější mít hlavní stojan, hlavně při motodovolených, hodím moto na hlavní stojan a řetěz mám během chvilky namazaný a vyčištěný, u druhé moto je s tím víc prcání

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 09:04 | Nahoru | #21
Údržba doma? Zamítnuto. Pěkně se vším do autorizovanýho servisu. A tam stojany mají.

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 09:33 | Nahoru | #22
SVSkritek> Tak to nevím. Já taky tankuji vsedě a pak to hodím na bočák a jdu platit. Zatím mne nikdo neprohnal. V garáži stavím zásadně na hlavní stojan. I tak mám málo místa. Taky práce na motorce jako mytí a leštění je lepší na hlavním stojanu, obě strany jsou stejně přístupné. Na všechno se dá zvyknout, když někteří fakt jezdí bez stojanu a nevadí jim to. Akorát si nejsem jistý, jestli to není proti bezpečnosti jít nakoupit a 250 Kg motorku opřít řidítkem o zeď. Viz fotka kerut.

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 09:35 | Nahoru | #23
Jeden důvod nižší cenovka motorky, většinou ty origo stojany stojí aspoň 5 tisíc. Další podle mě, že na něj nemusí být prostor, výrobní komplikace, nebo by to blbě vypadalo (třeba u nějaké sportovnější motorky), nebo snížilo světlou výšku...

1 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 09:44 | Nahoru | #24
Hned druhej den co mi přivezli motorku jsem ho vyhodil, od tý doby je na inzerci...a nikdo ho nechce

(reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 10:09 | Nahoru | #25
Frennky> Takze ani neoslapnutej

2 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 10:25 | Nahoru | #26
K úvodní otázce: Je to jako se ptát proč na telefonech zrušili oddělené ovládání hlasitosti pro vyzvánění,SMS a upozornění...
Výrobce zruší samozřejmě vše co není vysloveně vyžadováno většinou zákazníků. A jak tu bylo psáno, absence hlavního stojanu znamená menší komplikace při vývoji, levnější výrobu a menší papírovou váhu.
Já osobně bych ho jednou za čas využil a chystám se na jeho výrobu. Ale nesmí to dopadnout jako v případě toho TransAlpa co jsem tu měl minulý týden. Nevím jestli to byl stojan originál,ale postavit na něj motorku bylo dost náročné i pro mě.

Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 10:36 | Nahoru | #27
Jedine cim si muzes byt jisty je to, ze to nedelaji proto aby byl zakaznik spokojeny a dostal kompletni vyrobek

Z ostatniho si pak uz muzes vybrat - nizsi naklady, lehci vaha (to se jim nejak nedari a vysledkem je uplny opak), nutnost koupe dalsiho prislusenstvi, ktere stejne s sebou pak nemuzes tahat, protoze "bezudrzbovost" a taky protoze myslis ekologicky, tak si kupujes co 2 roky novy stroj na ktery v zaruce nesmis sahat a jdes do servisu kde na to stojan maji

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 10:44 | Nahoru | #28
Anti> troufam si tvrdit ze ta ovladani hlasitosti pro ruzne typy upozorneni zrusili spis proto, ze by v tom mel beznej negramotnej hloupej uzivatel chytreho tydlifonu akorat zmatek.. vzhledem k tomu ze ta zarizeni davno nebezi na nejakym sestnactibitu ale na regulernim OS (typl bych ze dnes normalne na 64bitech s papirove radove vetsim vykonem nez muj 4proc server) , tak SW by to rozhodne nebyl nejmensi problem,... dokonce si myslim ze pokud mas nejakej chytrejsi foun, tak to "interne" zcela urcite umi ..otazka je jak se da v techhle mrdkach dostat pod tu vizualni slupku do shellu nebo aspon do registru a pod.. coz bych rekl ze neda, protoze o rebootovani telefonu treba na linux sem nikde neslysel,..
me je to osobne burt protoze neco co nema klavesnici a aspon 17 monitor je proste z principu k hovnu, na tom se da leda tak koukat na motorkare nebo seznam..

Naposledy editováno 31.08.2021 10:45:21

3 reakcí na tento příspěvek Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 10:58 | Nahoru | #29
Neumím si představit na motorce nemít hlavní stojan. Stokrát za rok ho potřebuju. Při parkování kvůli místu. Při mazání a napínání řetězu. Při mytí motorky.... Praktická věc, rychlá, okamžitě k dispozici v případě potřeby.

Naposledy editováno 31.08.2021 10:59:52

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Proč většina motocyklů nemá hlavní stojan

31.8.2021 v 11:22 | Nahoru | #30
Codo> Když centrál potřebuješ, tak si ho koupíš. Kde je problém? Na jednu stranu se čertíš, jak EU rozdává samé příkazy, co který výrobek musí mít, co musí nebo naopak nesmí umět. Když montáž centrálu zatím není regulována a je ponechána na rozhodnutí výrobce/prodejce, tak to je také špatně? Pamatuji si doby, kdy centrální stojan byl u motorky povinný vždy a boční až od určité hmotnosti motorky. To bylo keců a hádek při dovozech moderních motorek, na které české (spíš převzaté československé) předpisy nebyly připraveny!
Předchozí
1 2 3 4 5... 6
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist