Téma: Jak cestou často pícháte
27.7.2021 v 08:57
Zklamu všechny sexuchtivé, ale jde mi o to, jak často na silnici pícháte - myšleno dušová kola.
Rád bych si pořídil něco jako Scramblera nebo Bonnyho od Triumphu a pořád mám problém s dušovýma kolama, ale samozřejmě se nechci vzdát drátěných kol
Na lehkým enduru v pohodě, tam je reálné defekt řešit (pro někoho zdržení na 15min, pro mě nejmíň na hodinu), ale u 200kg motorky nebo 300kg choppera to prostě znamená konec projížďky a shánění kámoše nebo odtahovky. A ta představa se mi tuze nelíbí. Navíc je to bez haltru, takže i nouzový dojezd je mimo.
Jak se vám to v reálu děje často?
Dík
PS: Většina těch motorek nemá ráfek připravený pro úpravu na bezduše a kupovat Kinea za 40tis se mi nechce. Kam a proč je vhodnější TT/TL a jaké mají výhody, prosím neřešme, o to tu nejde.
Rád bych si pořídil něco jako Scramblera nebo Bonnyho od Triumphu a pořád mám problém s dušovýma kolama, ale samozřejmě se nechci vzdát drátěných kol

Jak se vám to v reálu děje často?
Dík
PS: Většina těch motorek nemá ráfek připravený pro úpravu na bezduše a kupovat Kinea za 40tis se mi nechce. Kam a proč je vhodnější TT/TL a jaké mají výhody, prosím neřešme, o to tu nejde.
na silnici snad jen jednou za mrtě kilometrů, ale v terénu naopak dost často
nouzový dojezd hodně závisí na samotné gumě - některé jsou hned z patky a konečná a na některých se pár kilometrů dá opatrně posunout
ale 200 kg motorky i v terénu opravujeme dost často bez větších problémů - servisní klacek nebo pařez nebo kámen pokud nemáš podpěru pod kyvku nebo motor a jak máš kolo vebku je to všechno stejné
nouzový dojezd hodně závisí na samotné gumě - některé jsou hned z patky a konečná a na některých se pár kilometrů dá opatrně posunout
ale 200 kg motorky i v terénu opravujeme dost často bez větších problémů - servisní klacek nebo pařez nebo kámen pokud nemáš podpěru pod kyvku nebo motor a jak máš kolo vebku je to všechno stejné
u motorky jsem pichnul naposledy před cca 25 lety někde na polňačce ale tam nutno dodat,že ty duše i pláště byli snad původní -kejvacka. pak na vojně u Tatry svíčka zapichnuta v plášti a jednou u dodavky šroub. takže 3x za přibližně 25let není až tak moc

na XJ600 za 45 000km = 0 defektov
zena na F650CS za cca 30 000km = 2x vrut, vzdy do 500m od domu, zalepene knotmi doma. Vzdy slo na vrub hlupych delnasov, ktori v okolitych barakoch snad nosia vruty z aut na stavbu po hrstiach a rozsypaju to. Raz som z nich vymlatil 500kc (pac som im pohrozil polocajtami)
Naposledy editováno 27.07.2021 10:52:01
zena na F650CS za cca 30 000km = 2x vrut, vzdy do 500m od domu, zalepene knotmi doma. Vzdy slo na vrub hlupych delnasov, ktori v okolitych barakoch snad nosia vruty z aut na stavbu po hrstiach a rozsypaju to. Raz som z nich vymlatil 500kc (pac som im pohrozil polocajtami)
Naposledy editováno 27.07.2021 10:52:01
Hoši ..... BEZDUŠÁKY TU ŘEŠÍME ....
Nicméně je vcelku pozitivní, že to není nijak častá záležitost. Mám něco najeto na EXC a teď na WRR mimo silnice a celkem úspěšně se tomu vyhýbám. Stalo se jen jednou a díky haltru se to dalo docela v pohodě dojet, bylo to pár km do garáže.
Nicméně je vcelku pozitivní, že to není nijak častá záležitost. Mám něco najeto na EXC a teď na WRR mimo silnice a celkem úspěšně se tomu vyhýbám. Stalo se jen jednou a díky haltru se to dalo docela v pohodě dojet, bylo to pár km do garáže.
Hoši ..... BEZDUŠÁKY TU ŘEŠÍME ....
No právě na to jsem se ptal. Jakej je rozdíl v tom, jak často na silnici píchneš dušák a jak často bezdušák.
Můžu ti napsat, že dušák jsem na silnici ještě nikdy nepíchl. Ale mám na nich najeto jen 10tis. km.
Ale stejně tak jsme na silnici nikdy nepíchl ani bezdušáky a na těch mám aspoň tak 90tis. km. Což statistiku v píchání docela posune. Přitom v tom není rozdíl. Bo to jsou stejný gumy (na té silnici).
V opravě rozdíl je. Ale v odpovědi na otázku, jak často kdo píchá je přece úplně jedno, jestli jde o dušák a nebo bezdušák.
Naposledy editováno 27.07.2021 11:11:08
1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte
Picham podle prwvidel stanovenych manzelkou

Někdo jezdí od pumpy k pumpě, druhý od památky k památce, třetí od servisu k servisu
Já jezdím od bordelu k bordelu

e: jinak moto sem píchnul jen jednou za život, zadní. Nalil sem do duše SLIME a dofoukal bombičkama. Dojel domu, duši vyhodil a dal novou. Cca 500 km od baráku horách a lesích v Arizoně.

Naposledy editováno 27.07.2021 11:44:58
Já jezdím od bordelu k bordelu



e: jinak moto sem píchnul jen jednou za život, zadní. Nalil sem do duše SLIME a dofoukal bombičkama. Dojel domu, duši vyhodil a dal novou. Cca 500 km od baráku horách a lesích v Arizoně.



Naposledy editováno 27.07.2021 11:44:58
2 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte
Koudy, kamaráde, jsi se rozhodl mě prudit?
Kdysi jsem na tohle téma docela četl (kvůli Afře 1000) a údajně častěji píchneš dušové kolo. Důvodem je prý obecně vyšší odolnost bezdušáků. Nevím, co si pod tím přesně představit, jestli větší tloušťka materiálu, tvrdší materiál, víc vstev, víc drátů, nevím. Ale předpokládám, že to souvisí s tím, aby dušová pneu byla poddajnější a šla nasadit montpákama a naopak bezduše "tvrdší", počítá se s přezutím na mašině a navíc musí těsnit, tedy lépe držet tvar.
Každopádně jak vidím, tak asi neřešit a jezdit ;o)

Kdysi jsem na tohle téma docela četl (kvůli Afře 1000) a údajně častěji píchneš dušové kolo. Důvodem je prý obecně vyšší odolnost bezdušáků. Nevím, co si pod tím přesně představit, jestli větší tloušťka materiálu, tvrdší materiál, víc vstev, víc drátů, nevím. Ale předpokládám, že to souvisí s tím, aby dušová pneu byla poddajnější a šla nasadit montpákama a naopak bezduše "tvrdší", počítá se s přezutím na mašině a navíc musí těsnit, tedy lépe držet tvar.
Každopádně jak vidím, tak asi neřešit a jezdit ;o)
Animals21> Nechci prudit. Diskutujeme
Nepředpokládám, že budeš na Bonnym jezdit nějaký drapáky nebo Mitas H04. Spíš nějaký BT45 nebo BT46 apod. běžných rozměrů, což jsou všechno TL gumy. Jen do nich proste dáš dušu.
Naposledy editováno 27.07.2021 12:57:14

Nepředpokládám, že budeš na Bonnym jezdit nějaký drapáky nebo Mitas H04. Spíš nějaký BT45 nebo BT46 apod. běžných rozměrů, což jsou všechno TL gumy. Jen do nich proste dáš dušu.
Naposledy editováno 27.07.2021 12:57:14
na moto zatim nic (klep, klep), navic duse nemam ani na jedny.. na kole jsem dusovy kola akorat furt prorazel
,.. pichat jem zacal az s galuskama (jsou dost drazsi, tak proc ne, zejo), a pokazdy samozrejme jeste takovou diru ze to mliko fakt nepobralo
(resp. z logiky mozna i nejaky mensi ale ty mliko treba pobralo tak to nemuzu vedet)
Naposledy editováno 27.07.2021 13:39:19


Naposledy editováno 27.07.2021 13:39:19
1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte
Ja to asi vyziram za ostatni, pac ja picham prakticky kazdy rok /tzn v prumeru co cca 10k km).
Naposledy editováno 27.07.2021 13:40:17
Naposledy editováno 27.07.2021 13:40:17
1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte
myslim si ze podobne ako u bicyklov moze byt defekt u moto s dusami sposobeny aj tym, ze sa pri nejakom divnom uhle dusa pricvakne rafkom. Takze ano, asi tie dusovky budu viac nachylnejsie na defekt, otazka o kolko je vsak ciste statisticka a budu to jednotky percent. Tak ako tu dal foto MartasUS to vidim napr na narazovo velky tlak na hrane sutru (tz mala plocha)a bum, dusa to neda
Naposledy editováno 27.07.2021 15:01:27
Naposledy editováno 27.07.2021 15:01:27
Komorerth píše: Tak ako tu dal foto MartasUS to vidim napr na narazovo velky tlak na hrane sutru (tz mala plocha)a bum, dusa to neda
Jj ten den si dobře pamatuju. Od rána do večera na šutrech a ostrých hranách skal. Prdel byla, že jsem si dal motorku pro tu fotku na kraj skály a kámoš mne vyfotil. Pak jsme kecali a popíjeli a až když sem přišel k motorce tak sem si všimnul že je zadní prázdná takže to muselo být těsně před fotkou. Na té fotce to ještě nevim, že je guma prázdná



1 reakcí na tento příspěvek Jak cestou často pícháte
Pravděpodobnost že píchneš je asi 20% když jsi před garáži a 80% když jsi daleko od garáže někde v pustině.
Být tebou, tak raději vůbec nevyjíždím ven. Zvážil bych i prodej motorky.

Naposledy editováno 27.07.2021 19:52:07
Být tebou, tak raději vůbec nevyjíždím ven. Zvážil bych i prodej motorky.



Naposledy editováno 27.07.2021 19:52:07
Jednou a to ve vlastní garáží. Na napínáček, který jsem si asi přinesl na botě. Najel jsem na něj při vyjíždění. Když jsem si všiml, tak jsem nejdříve našel v domácích zásobách tenký vrut. Napínáček jsem vyndal, opatrně zašrouboval vrut, dofouknul kompresorem a v klidu a pomalu dojel do tehdejší Hondy Deyl & Šulc. Servis zalepil na počkání. Byla to samozřejmě bezdušovka. Přední kolo. Štěstí, že jsem si všiml. Vyrazil jsem na celodenní výlet.
Naposledy editováno 27.07.2021 21:11:18
Naposledy editováno 27.07.2021 21:11:18
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Triumph Bonneville Triumph Bonneville T100 | kuba350 | 0 | 27.4.2025 v 20:47 kuba350 |
Triumph Classics [1 ... 4, 5] Triumph Thruxton 900, Triumph Bonneville 800, Triump... | WildOne | 140 | 4.2.2025 v 06:36 Libak3 |
Možný problém s montáží laděného vý... Triumph Bonneville T100 | breta007 | 10 | 4.1.2025 v 22:07 Krautkopf |
Servis motocyklů Triumph Triumph Bonneville T100 | breta007 | 11 | 17.11.2024 v 08:41 FJRPEPA |
Triumph scrambler a výfuk Arrow Triumph Scrambler | Hawa | 1 | 8.2.2024 v 13:23 Animals21 |