1 reakcí na tento příspěvek Povolený řetěz
1 reakcí na tento příspěvek Povolený řetěz
akula píše: Blbý je, že ta cesta, kterou si to najde, většinou bejvá vysypaný ložisko v převodovce .
Čau, na tie prešponované reťaze som alergický. Zažil som nie len vysypané ložisko v prevodovke, to výstupné, potom lozžisko v kolese, rozete bežene vyosené motory u Simsonov a MZ-tiek a vrchol šponovania bola zlomená kyvka , hliníková u Yamahy TT 600, neuveriteľné. Chudák motorky. Najhoršie bolo na tom to , že tú reťaz , teda celú sadu u tej TT som montoval ja. Mal ju taký kutil cajtov syn, zas robil niečo , čo posral a priniesol mi to opraviť a uvidel som tú prešponovanú reťaz, skoro ma porazilo. Pôvodnú sadu zničil a zlomil kyvku. Dal som novú reťazovú sadu kyvka bola už zavarená, až potom som pochopil že tá kyvka sa zlomila prešponovaním pôvodnej reťaze.
2 reakcí na tento příspěvek Povolený řetěz
kulíšek2132 píše: xxxMIKExxx> Ano nenapínám ho úplně, nechám vám ho trochu povolenej
Čau, no veď to, aby si pochopil prečo je nutné mať ten reťaz voľný. je to preto, lebo ten reťaz sa pri preperovaní napína. napína sa preto, lebo os vývodového kolieska nesedí s osou kyvnej vidlice. najlepšie to vidno, keď si zavoláš na pomoc dvoch robustnejších kámošov a oni si sadnú na tvoju motorku. Pri sadaní sleduj previs reťaze. Ako sa napne. Ja si si to vysledoval tak, že som demontoval zadné teleskopy a koleso som podložil latkou a dvíhal hore. Tým som simuloval perovanie , chod kyvnej vidlice pri jazde. Vtedy som videl , ako sa tá reťaz napína . Najviac to je napnuté, keď je v rovine os kyvnej vidlice s osou kolesa a s osou vývodového kolieska. Držím palce pri nastavení správneho previsu.
kulíšek2132 píše: xxxMIKExxx> Ano nenapínám ho úplně, nechám vám ho trochu povolenej
To trochu by podle manuálu mělo být 25-35 mm.
Neříkám, že nemáš řetězovku na výměnu, ale ten řetěz se nechová stylem, že 15k km nic a pak se začne vytahovat jak kšandy, že musíš co 100 km dopínat...
Začal bych tím, že to dopnu podle manuálu a na štelováky, osu kola, matici osy a kyvku si udělám permanentním fixem rysky. Pokud se to zase povolí, tak uvidíš co a kde se povolilo. Utahovací moment matice osy má být 88Nm.
Pokud nemáš měrku na řetěz, tak na vytahaný řetěz by na kyvce měla být i nějaká pomocná červená ryska. Pokud to máš napnuté podle manuálu a jsi na té červené rysce nebo za ní, tak je řetěz na výměnu.
Dál bych zkontroloval ložiska v kole, uchycení rozety, uchycení pastorku a jestli není vůle na výstupní hřídeli z převodovky.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda varadero 125 nemá "výkon" ve ... Honda XL 125V Varadero | Topriders | 5 | 7.5.2024 v 01:33 Topriders |
Nestartuje Varadero 125 Honda XL 125V Varadero | Trollik1 | 6 | 13.4.2024 v 08:37 krokoš |
Brzda přibržďuje za studena Honda XL 125V Varadero | Namalorazce2408 | 7 | 19.3.2024 v 22:26 Slávek-TDM |
Klepání od motoru po přidání víc ne... Honda XL 125V Varadero | Moutindown | 7 | 10.3.2024 v 22:57 Slávek-TDM |
palivový filtr Honda XL 125V Varadero | jardic | 7 | 24.2.2024 v 23:13 Palucha |