bmw_r1300gs_cartec




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Rada - Výměna pístu
Zdravím, potřeboval bych radu. Pořídil jsem si motorku KTM SX 125, najel 40Mth a rozhodl se na výměnu pístu. Motorka má nyní celkem najetých 100Mth, píst byl nyní B-čkový. Potřeboval bych od Vás poradit, co vše se mění, v jakých intervalech a tak. Co bych byl schopný udělat si sám, když nemám na to žádné stroje? Předem děkuji za odpověď.
Předchozí
1 2
Následující

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2021 v 20:34 | Nahoru | #1
Asi tě zklamu s nějakym přesnym udajem, ale tohle je jak ti tu mnozí potvrdí hodně idividualní jsou lidi co na pistu najedou 30 jsou taky lidi co najedou 70mth já osobně to dělám podle citu většinou to vyjde tak na 200-275l paliva. Ale neni nic jednodussiho nez sundat valec a promerit u 2t prace na chvilku pak časem to vychytáš.
Jinak doma si dokažeš udělat vše krom vyměny ojnice do toho bych se bez lisu a uchylkomeru nepustil. Pokud maš nějak normalně vybavenou dilnu a trochu tech zkušenosti tak je to pohoda. ale to se naučiš.

Naposledy editováno 15.02.2021 21:03:29

1 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2021 v 20:53 | Nahoru | #2
Čau, nemáš kamoša, čo tomu rozumie? Alebo skôr, si nájdi servis , čo ti to urobia a popros ich či sa môžeš pozerať. Ja som to v pohode umožňoval zákazníkom, dokonca aj keď neboli pri tom tak som to porozoberal, potom som zavolal zákazníka, vysvetlil a ukázal mu čo som robil, čo treba kúpiť a čo sa mu najbližšie pokazí. Keby si to chcel robiť podľa manuálu a presne zmerať, tak to musí robiť riadny macher s poriadnym vybavením meradlami. Ja, raz, pre tú srandu, som robil jednu Hondu CR 250 , 2T. Zákazník mal dosť peňazí, tak som to skúsil urobiť presne , ale, že fakt presne podľa manuálu. Aj s tým potrtkaným meraním. Normálne som to robil tak, že sa poslal valec na Nikasil a prišla mi sada s piestom, čapom krúžkami. Dokúpili sa tesnenia , prípadne ložiská do kľuky+guferá a som to poskladal. Žiadne meranie. No, ako som písal vtedy som mal tú možnosť a som to kontroloval , teda mi to skontrolovali v práci na meracom kalibrovanom stroji, a ojojoj, to čo prišlo akože repas bolo v horších toleranciách ako to čo tam bolo namontované a opotrebené. Čo som akože mal vyhodiť.

Ináč, tu na motorkároch si nájdi manuál k svojej motorke a tam máš všetko napísané, čo sa kedy mení, ako sa to mení a čo k tomu potrebuješ a vybavenie a je tam aj to ako sa to merá. A prepáč mi, ale ty si ako môj vnúčik ( štvorročný) vo Vrchlabí, prišiel k svojim rodičom a prehlásil, citujem: tak já sem se rozhodl, že pojedu na východ s dedou na houby. Mladí ma zdrbali jak hada, hahaha.

1 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

15.2.2021 v 21:06 | Nahoru | #3
Kamarád mi právě o tom neřekne skoro nic. Vždy jezdí, dokud to jede, a pak vyndá 20 tisíc za opravu. Potřebuju se to právě naučit, tak trochu podomácku, tak, jak to dělají normální lidé. Do servisu bych to chtěl dávat opravdu co nejméně. Slyšel jsem, že musím dávat, vždy při výměně pístu, udělat právě válec do servisu, je tomu tak?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 15.2.2021 v 21:07 | Nahoru | #4
krokoš> tak to slyšim snad po 1 že tohle někdo dělá, myslim to s tim nechánim zakaznika se kouknout co a jak atd . S tim tě dneska vě vetšine servisu kopnou do prdele.
Osobne s tim problem nemam kdyz se to nekdo chce naučit...jen nemam rad když mi nekdo keca do prace nebo jak mam co delat, když to nejsou nějaký smysluplný rady tak to je pak za připlatek

Hekryd> pokud na to maš měřidla a nebo neni válec poškozený tak si to udělaš doma. Jinak si určite stahni manual tam je vše popsane.

Naposledy editováno 15.02.2021 21:10:07

(reakce na) Rada - Výměna pístu

15.2.2021 v 21:34 | Nahoru | #5
Hekryd> Pořádně a několikrát si přečti návod k motorce. A můžeš i manuály k jiným podobným. Ke kroskám je to tam hodně polopatisticky. Případně si pořiď i nějaký peklostroj (pincka, babettu apod), na kterém můžeš nacvičovat na sucho. Jinak tě čeká jít ve šlépějích toho kamaráda.
Místní forum je užitečné nejen v tom, že se dočkáš nějaké odpovědi, ale že si můžeš v na podobné téma docela rozumně počíst a nemusíš se hned vyptávat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

15.2.2021 v 21:47 | Nahoru | #6
Folby> čau, no, väčšinou to bolo tak, že som to rozhodil, potom zavolal zákazníka, ukázal mu čo a ako, či si to pozháňa sám, diely, alebo to mám urobiť ja , potom som to zas sám poskladal. Radšej som to robil sám, lebo keď sme pri tom kecali tak som neurobil ani hovno a ešte som stále niečo posral. Teraz už nerobím , lebo sme sa presťahovali a tu nemám priestor na cudzie motorky. Menší domček. Taký malý, že sa pohybujeme s manželkou po jednosmerkách. Kuchyňa, len pre jedného, spíme zavesený ako netopiere, hahaha, srandujem., ale len o tých netopieroch.

1 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

15.2.2021 v 22:44 | Nahoru | #7
Je to s tím válcem tedy pravda?

(reakce na) Rada - Výměna pístu

15.2.2021 v 23:47 | Nahoru | #8
krokoš> hahaha to znám u práce se kecá nejlíp, ale když začne být konverzace až moc vyživná tak se prd udělá

2 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 05:35 | Nahoru | #9
Deda krokoš je machr

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 09:32 | Nahoru | #10
Hekryd> Co má být s válcem pravda?

(reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 11:03 | Nahoru | #11

Ondros píše: Deda krokoš je machr



taky bych řekl

(reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 16:03 | Nahoru | #12

Ondros píše: Deda krokoš je machr



Čau, hlavne na fóre, pri kecaní a hlavne pri kecaní o pipikoch. Kecá sa fajn, horšie je to v garáži, a najhoršie, keď človek niečo poserie. to som nepísal, , zas veselú príhodu, ako som na svojej terajšej huske odvrtal dobrý zámok, ku ktorému mám dokonca aj kľúčik? to len preto, lebo som sa neskoro pozrel do manuálu. Ponaučenie: čítaj manuál skôr, ako niečo dojebeš ako krokoš.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 16:40 | Nahoru | #13
Kohlstein> Že se musí nechat dělat válec při každé výměně pístu nebo to stačí třeba každý druhý píst?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 16:47 | Nahoru | #14
Hekryd> Valec se dela podle stavu. Jestli neni poskozenej nikasil a ovalita je v tolerancich, neni treba menit. Proto se preventivne meni pist - je levnejsi a zamezi se tim poskozeni valce, kterej je drazsi.

(reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 16:54 | Nahoru | #15
assassin> Dobře, díky moc.

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 17:20 | Nahoru | #16
Když pojedeš nějaký "enduro cross country" závod na trati, kde jedou zároveň desítky dalších a přes prach není vidět, tak se připrav, že budeš mít nejenom píst, ale klidně všechny ložiska na výměnu po jednom odpoledni. Naopak můžeš jezdit jenom individuálně nějaké tréninky na trati, která je kropená, a pak nemusí být problém 100 hodin na jeden píst. A při menším honění a spíš nácviku techniky klidně i dvakrát tolik.

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 17:35 | Nahoru | #17
Čau, no, Hekrid, assassin to nnapísal správne, teoreticky. To znamená, keby si mal motku od nova . Pochopil som z toho čo si napísal, že si kúpil jazdenku . Jazdenku s vymeneným piestom. MTH pri predaji sú zaručené? Asi nie. väčšinou sa to robí tak, že sa pojazdí pojazdí, sere sa na to, potom sa tam strčí nový piest a sa to strelí-predá. Nenapísal si nám rok výroby , ani či to pôvodne mal závodník , alebo nejaký ako sa píše mrdal. Totiž, keď sa ten piest nemení včas tak sa opotrebí a urobí v tom valci tzv súdkovité opotrebenie. Čiže by to trebalo zmerať šupitom , prípadne, keď máš nejakých známych v lepšej firme tak merací stroj. Ten stroj je paráda, akurát , ale zistíš že je všetko na hovno ojazdené a opotrebené teda podľa manuálu. Ono aj to opotrebené podľa manuálu ešte pojazdí a pojazdí. Ako som písal vyššie. Bavíme sa tu o všeličom, ale neviem ani rok výroby.

1 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 17:47 | Nahoru | #18
Omlouvám se, jedná se o KTM SX 125 2019. Koupil jsem ji při 60Mth od Zdeňka Pitle, který ji využíval na trénink. Motorka do teď měla 3. píst a válec nijak odřený zevnitř není.

(reakce na) Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 17:50 | Nahoru | #19
Hekryd> Jestli uz to mas otevreny, tak uz bych ten pist vymenil... ale ja bych to s 60hod asi ani neotviral. Otazka je jak jezdis no.. ja bych nedokazal drzet pod krkem nejspis ani tu dvacu, 450 jen brblam na volnobeh

Kam chodis na prinramsku jezdit? Jestli teda jezdis na trati...

Naposledy editováno 16.02.2021 17:50:35

Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 17:56 | Nahoru | #20
Jezdím jak po lese, tak občas na všech vesnických tratích. Pod plným to taky zatím neudržím, ale už jsem se celkem zlepšil.

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 18:06 | Nahoru | #21
Čau podle tipu moto je to zřejmě dvoutaktni cross a ne enduro...(tam jsou jiné intervaly na servis) nevím ale aspoň já když jsem jezdil hobby a pak i závodil jak 125 tak i 250 tak jsem na pístu nejezdil max 25 až 30 motohodin sundat válec přeměřil ovalitu a průměr a dal buť novej pist stejného rozměru a nebo o stovku dve větší ale vždy novej... 100 motohodin nevím nevím.... mění se to proto pretože když ho tam necháš delší dobu tak ti buť vyklepe válec do oválu a pak novej nikasil ale pravděpodobnější je že se kus uštípne a pak je to dražší... A vždy když jsem měnil krosku tak válec dolů kontrola nikasilu jestli není přidřenej ,ovalita,novej píst, nova ložiska na kliku nová ojnice kontrola převodovky.... pak kvalitní olej do benzínu a co 10 motohodin měnit olej v prevodovce ( nejlépe 1ku1 ředit hydraulickym je ridší kvůli spojce) a co pět motohodin vyprat a namazat vzduchovej filtr... ale 40 50 100 motohodin u dvoutaktu nevím nezdá se mě to....

Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 18:22 | Nahoru | #22
Olej v převodovce měním každých 8Mth a filtry také dělám pravidelně. Přijde mi ale, že jsou pořád čisté, protože moc v prašném prostředí nejezdím.

2 reakcí na tento příspěvek Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 19:02 | Nahoru | #23
to nevadí ten olej se mění hlavně kvůli spojce protože pri jízdě se výkon většinou davkuje přes spojku třeba při vyjezdech že zatáček a tak... A filtr ...skus se proběhnout po trati když tam někdo projede a uvidíš jak se ti bude dýchat.... zkrátka sundej válec ( stačí celej válec hlavu povolovat nemusíš na zaměření pístu to nemá vliv) pokud to nikdo z kamošů neumí tak zajeť do nějaké motoopravny kde to delaj ať to změří a obědnaj ti pist....(jen bacha na kovaný písty mám dojem že je to viseco klepou se a vyklepou valec do oválu )A popřípadě poradí kolik najet motohodin a tak... A časem koupíš dutinomer a naučíš se to měřit sam není to raketova věda jen je potřeba najít jaky vůle a tak třeba na netu... já ten servis vždy dělal jak jsem nepsal a jezdil jsem jak pán.... když na to budeš kašlat předjíždět písty a tak bude to drahý...( vlastní zkušenost) jo a ještě ti poradím vykašli na ty chytroliny co ti řeknou že na krosce nemusíš mačkat spojku při řazení... je to blbost =co sezóna to nova převodovka... (opět vlastní skušenost)

Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 19:10 | Nahoru | #24
Spojku jsem vždy při řazení mačkal, bez ní bych byl asi ztracený. Hold zvyk je železná košile. Jinak díky moc všem za rady, do budoucna určitě pomohlo.

Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 19:14 | Nahoru | #25
Můžu se ještě zeptat, jak je to se servisem tlumičů? Mám tam ještě originál s přidaným neoprenem.

Naposledy editováno 16.02.2021 19:19:19

(reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 19:28 | Nahoru | #26
Gabriel123> Když budeš při každém řazení hledat spojku, tak nemůžeš být první ...
A co teprve suchá spojka na starších čezetách. Z té by šel za chvilku pěkný kouř, kdyby se na ni při řazení při každém řazení hrabalo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 19:39 | Nahoru | #27
Gabriel123> čau, to s tým stláčaním spojky to asi radil nejaký starý plesnivec ako ja. Totiž za mojej éry (1980) sa spojka používala len pri štarte. Ja som mal na motorke ČZ 125 suchú spojku. V tých časoch sa spojka šetrila . Teraz sa už jazdí úplne ináč, všetko ide cez spojku výjazdy zo zátačiek, všetko si naštuduješ na nete.
Hekryd: Ešte stále si si nenaštudoval ten manuál? Keď sa pýtaš na servis tlmičov. Síce, toto už neviem, máš tam viackomorové, to už je vyšší dívčí. Ja osobne by som to dal do servisu, teda nie celú mašinu , ale by som to odmontoval z motky a zaniesol tam. Najprv by som sa ale poradil v sevise čo a ako. Čo povedia oni. A pozor aj na ten servis, aby si netrafil na nejakých ,.........slušne povedané neznalých. Je to iné ako u cestnej motorky. Ono, treba si naštudovať aj tú montáž tlmičov a kolesa, to má tiež svoje špecifiká, je to sranda, pre toho kto to vie, ale pozor aj tam sa dá toho dosť posrať.

(reakce na) Rada - Výměna pístu

16.2.2021 v 19:53 | Nahoru | #28
krokoš> Díval jsem se do manuálu. Ten je bohužel jenom v angličtině, a k tomu ještě extrémně nepřehledný. Tam píšou, že se mají zkontrolovat tlumiče po x hodinách, ale nic víc jsem nenašel.

Naposledy editováno 16.02.2021 19:54:04

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 19:54 | Nahoru | #29
Možná jsem zbytečně nedůvěřivej, ale není typické, aby někdo dával v 60MTH 3.píst na tréninkové motorce. Takže je otázka co vše je skutečně pravda.
Za mě by stálo nechat válec zkontrolovat a pak tam pasovat píst. Jen tak z recese tam dát nový píst za cca 3000 mi moc smysl nedává. Pak ty 2 stovky za přeměření zas nejsou tolik.
A přejíždění životnosti pístů. Třeba v příbalu u Vertexu je životnost pístu pro motokros 10MTH. Tak moc si výrobci krejou záda. V reálu v rámci přeboru střediskové obce to může být i 10x tolik, ale takto offline ti to nikdo neřekne.
Pokud chceš pro motor "dobře", tak častá výměna vzduchového filtru (řádně napuštěného správným olejem na filtry) mu k životnosti prospěje.
Výměna oleje v převodovce stačí bohatě jednou za rok. 8 hodin to je pro čtyřtakty, kde je společná náplň s motorem.
A u tlumičů se dočteš, že servis se dělá každých 20-40hodin v případě závodů v prašném prostředí nebo v písku se servisuje po každém závodě. Za mě, pokud nechceš aby v nejlepší sezónu něco z tlumičů teklo, tak přes zimu vyměnit olej, gufera a prachovky.-

Naposledy editováno 16.02.2021 19:58:07

Rada - Výměna pístu

Skvělá odpověď, děkuji! 16.2.2021 v 21:24 | Nahoru | #30
Čau, ten manuál si musíš naštudovať, už len pre to, aby si si vedel tie tlmiče nastaviť. Myslíš, že ja som génius? Nie som debil a do toho som čumákoval a čumákoval, študoval až som sa tie srandy naučil. ( Len pre srandu, už som to aj tak zabudol, ale viem kde to nájdem) Vieš , ako dlho mi trvalo, dokedy som vôbec prišiel na to čo mám za tlmiče na tej motorke namontované? V manuále ku mojej motorke sú asi štyri verzie perovania. A ako sa to dáva do továrenského nastavenia? Od toho musíš začať, totiž. Ja som na tom továrenskom aj ostal. Bohvie, čo tam máš ponastavované. a nie , neviem po anglicky, máš prekladač v gugli tak makaj. V manuále máš všetko, nie v návode na použitie . Máš tam ja zoznam náradie rozmery válcu k tomu prislúchajúcich piestov , použité oleje tlaky v gumách , servisné intervaly, Opotrebenie lamiel spojky, poradie uťahovania skrutiek, nastavenie zadku , pružiny aj ako máš naklikať tlmiče , bez toho sa nepohneš. Teda pohneš, ale toto naštudovať je prvý predpoklad, že ideš správnym smerom. Potom, keď budeš mať továrenské nastavenie tak si môžeš skúsiť, ako sa to mení pri rozličnom nastavení. Tiež som si myslel, že na to neprídem, na ten rozdiel, pri skoku, alebo prejazde nerovností, ale prišiel som na to, je to cítiť. Aj taký šmatlák ako ja na to prišiel, podľa návodu samozrejme. Ničo naklikáš, skúsiš, potom to vrátiš do pôvodného stavu a uvidíš čo a ako. Čo sa ako mení. samozrejme hlavný predpoklad je že to perovanie funguje ako má.Je to paráda, keby som také kiksy robil a tak debilne skákal v roku 1980 tak som už nebožtík. Síce už som aj tak zombie.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Motorka neštartuje, dusí sa KTM 125 SX ferdoo 5 12.3.2024 v 22:47 ja1
Prosím pomôcť pri určovaní roku tej... KTM 125 SX Djandn 27 21.2.2024 v 13:35 Djandn
Ktm sx 125 2003 tlmiče KTM 125 SX Djandn 2 19.2.2024 v 09:16 ktm525smerák
Staršia motorka z novými plastami KTM 125 SX Djandn 3 28.1.2024 v 19:51 MalejMazel
Kawasaki kx 250, co to způsobilo Kawasaki KX 250, KTM 125 SX, Suzuki RM 125, Honda CR... DrevoKocurik 9 8.1.2024 v 22:46 Kohlstein


TOPlist