globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Ekologická daň
 
28.1.2021 v 10:22
Ahoj všem.
Chci se zeptat znalých a odborně zdatných kolegyň a kolegů na ekolevárnu. Chci si přihlásit zpět do evidence (bílé značky) velorex 250 (tříkolka). Celou dobu jsem žil v přesvědčení, že na tento stroj není nutné ekodaň platit. Nyní mě na jednom středočeském úřadě přesvědčují, že musím zaplatit 10.000 daň. Na to, že se jedná prakticky o motorku vůbec neslyší. Velorex resp. TP byl zrušený, nicméně podle zákona, teda spíš díky díry v zákoně, lze přihlásit zpátky na klasické RZ .
Vím, testace HV případně veteránské papíry, ale do toho se mi chce jít jako do poslední možnosti.
Máte s tím někdo zkušenosti?
Díky za odpovědi (myslím normální a k věci)

1 reakcí na tento příspěvek Ekologická daň

28.1.2021 v 17:57 | Nahoru | #1
od nového roku platí nový zákon o výrobcích s ukončenou životností, který upravuje problematiku emisních polatků / dříve polatek na podporu zpracování a odstranování autovraků/ kde se to dá nastudovat

Emisní poplatek se vztahuje na vozidla kategorie M1 a N1, velorex je kategorie motocykl - podkategorie tříkolka nebo čtyřkolka..máš špatné informace z hospody IV. cenové , ale jinak píšu normálně k věci,...

žádná díra v zákoně není, ale v dobách DI policie motocykl zrušením nebo trvalým vyřazením podle policejních vyhlášek ztrácel technickou způsobilost, pak byl přijat nový zákon k datu 1.7.2001, který až do 31.4 2004 umožnoval trvale vyřadit vozidlo aniž by ztratilo technickou způsobilost, pak po našem vstupou do EU byla zavedena ekolikvodace datem 1.5.2004 , od tohoto data trvalé vyřazení znamená ze zákona ztrátu technické způsobilosti...

Jde o to, že provozovat lze jen vozidla, která jsou technicky způsobilá...to je v zákoně...

Pokud je velorex zaevidován jako trvale vyřazený a neztratil technickou způsobilost, protože byl trvale vyřazen v letech 2001 až 2004, mělo by to být napsáno v TP...je nějaké razítko o trvalém vyřazení, datum a evidenční číslo....POkud je tam věta že vozidlo ztrácí technickou způsobilost máš smůlu...bez toho techničáku to bude problém

ve starých techničácích se u velorexů uváděl název "osobní motorová tříkolka", motocykl kategorie LE, nebo motocykl tříkolka kategorie L4.....teoreticky mohl být i v kategorii R, ostatní vozidla...ale nikdy to nebyl osobní ani nákladní automobil do 3.5 tuny / M1 nebo N1/ ...dnes máme EU nařízení 168/2013 které ty kategorie a podkategrie definuje přesněji a jednotně napříč EU

Pokud by někdo měl zajímavé auto které bylo trvale vyřazeno v letech 2001 až 2004 a nemá v TP vyznačenu ztrátu technické způsobilosti, ten by při "oživení" auta v silničním registru neplatil emisní poplatek, protože auto je již v evidenci....takže by se nejednalo o první zápis do registru vozidel...samozřejmě za předpokladu že jde o toho samého člověka který byl k autu evidován když se trvale vyřadilo...jinak by šlo o změnu vlastníka a tam by se poplatek 10.000 nebo 5.000 musel vybrat....

Naposledy editováno 28.01.2021 18:53:43

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ekologická daň

29.1.2021 v 10:50 | Nahoru | #2
CRF1000> Díky za vyčerpávající info. Jen tedy nemám info z hospody ale bohužel z místě příslušného úřadu. Velouš, je dle mého názoru, pro účely poplatku motorka a není a nikdy nebyl M1 nebo N1. TP mám ale je zde pouze razítko "Vyřazeno" a č.j. Tudíž předpokládám, že tímto technickou způsobilost neztratil, pouze byl vyřazen z registru vozidel.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist