globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Dovoz motorky z Pl aktuálně
16.1.2021 v 11:21
Rád bych koupil motorku v Polsku a přivezl ji do ČR v dodávce.
Něco jsem si tady již přečetl, ale mám ještě několik dotazů k tomu, co mi není jasné. Obecně jsem se dočetl, že mi stačí nějaké dva dokumenty (Karta pojazdu a Dowod rejsrtaczny) od majitele v Polsku a podepsaná kupní smlouva a zbytek zajistí původní majitel.
1. Opravdu nepotřebuji řešit odhlášení s majitelem v Polsku? Co když motorku řádně neodhlásí a nezruší povinné ručení?
2. Komu zůstává původní polská SPZ?
3. Je nutné v Polsku řešit převozovou zelenou kartu, když budu motorku převážet dodávkou?
4. Jsou nějaké další úskalí, na které je třeba si dát pozor?
Děkuji za odpovědi.

1 reakcí na tento příspěvek Dovoz motorky z Pl aktuálně

17.1.2021 v 17:21 | Nahoru | #1
Čau, nechcem strašiť, ale, ....robil som motorky pre maníka, čo býva v Krakowe. Vozil autá a ako fanúšik motoriek aj motorky, keď mal voľné miesto na ploche. To , na čom teraz jazdím Inu 750 mám od neho. No, k veci, čo nedokázal postaviť na značky na SK tak to odtiahol do PL a tam značky dostal. Spojazdňoval som preňho motorky, keď som býval na východe. Ináč, čo predal u nás a zákazník mal záujem , tak som to servisoval aj naďalej. Po odsťahovaní prevzal moju klientelu nástupca mnou vyškolený. Z PL by som sa bál niečo kúpiť, napríklad bol problém u nás nejaké homologizačné značky na smerovkách a svetlách , chýbajúca parkovačka v prednom svetle, amíci tam nemajú ani otvor na žiarovku. Čo doviezol z D nebol problém.
PS: ale to si asi nechcel počuť.

Naposledy editováno 17.01.2021 17:26:09

(reakce na) Dovoz motorky z Pl aktuálně

18.1.2021 v 08:46 | Nahoru | #2
krokoš> o tom Polsku a Srn samozřejmě české orgány ví a česká legislativa na to bude pravděpodobně reagovat.....při dovozové STK bude technická prohlídka / evidenční kontrola nevyhovující a to by mělo být zákonným důvodem k zamítnutí registrace...Nevyhovují EK bude důvodem také k zamítnutí žádosti i při exportu z ČR....v ČR funguje systém řízení STK prostřednictvím instrukcí, vydávaných MDCR...předpokládám že k těm neevropským vozidlům bude vydána současně s novelou zákona nějaká podrobnější instrukce, jak postupovat...

Proces schvalování vozidel ze 3 zemí by měl proběhnout v tom ČS, do kterého bylo vozidlo ze 3. země dovezeno...následně se při pohybu v EU vozidlo už jen jednoduše přeregistruje....Pokud Polsko nepostupuje podle EU legislativy a vpouští na jednotný EU trh bez dalších úprav a posouzení neevropská auta, vznikají tím problémy v jiných ČS...ty na to samozřejmě budou nějak reagovat...osobně se domnívám že by se to definitivně vyřešilo prostým zamítnutím žádosti. je nutné vycházet z logiky, že EU legislativa platí...pokud EU legislativa platí, i Polsko jí dodržuje....protože jí Polsko dodržuje, provedlo posouzení neevropského motocyklu při jeho dovozu z Mongolska....na motocyklu byly provedeny takové úpravy, aby odpovídal EU legislativě...až poté byl v Polsku zaregistrován...před přeregistrací motocyklu z Polska do ČR někdo motocykl opět upravil tak, že neodpovídá EU legislativě...motorku prodá do ČR na české STK se na to přijde a žádost bude zamítnuta...je to jednoduché...kdo si to koupí ten to pak poveze zpět do Polska, půjde to i bez diplomatické roztržky s Polskem...ostatní členské státy tím v podstatě nic neporuší...

Naposledy editováno 18.01.2021 08:51:47
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist