2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CB 500 F
Z křižovatky je většinou rychlejší skútr. Ale v zatáčkách?
Mnóó - já znám jen videa s T-maxem, jak si dává motorky v zatáčkách ke svačině.
Ale to je tím, že T-max má motorkovou konstrukci (na zadní kolo nevede variátor, ale řetěz nebo řemen dle roku výroby). Je to tedy jízdníma vlastnostma motorka.
Podobně se možná chovají i další moderní skútry, které jsou ale jen převlečené motorky (velká Forza? ...). Nevyznám se v tom.
ruinin píše: 650ccm> na slabších motorkách - tak pokud bych měl tu 500 F, tak je to stejná síla motoru jako 500 X, že jo? Nevyrazný naháč - na druhou stranu je to základní motorka, chtěl bych jako první motorku základní motorku, která vychází z idey motorky z historie - čili žádné vylepšení pro pohodlné cestování, žádné plexi, obě kola stejně veliké. Pak tomu dám volný průběh a když dojdu k závěru, že už jsem si naháč užil dost a chci cestovat pohodlně, prodám a koupím X.
Ještě otázka off topic - za jakých okolností je v zatáčce skútr rychlejší než motorka? Pokud skútr a motorka váží stejně a jezdec je tentýž a má tentýž styl a talent? Vím, že skútry jsou někdy v zatáčkách rychlejší, ale pořád nemám jasno v tom, kde je pes zakopán. Já jsem teda zatím na silnicích v zatáčkách rozhodně pomalejší než většina motorkářů, který kolem mě prosviští. Jen jednou jsem narazil na nějakýho cruisera, co jel pomalejc než já a toho jsem teda na PCX předjel, to byl jeden motorkář z asi 1000 motorek. Ostatní byli rychlejší všude.
Skútr je v zatáčce rychlejší, pokud je jeho jezdec šikovnější než ten na motorce, ale pokud jde o potenciální dosažitelnou rychlost v zatáčce v apexu, tak ta je u skútru mnohem nižší. Skútr má mnohem nižší těžiště a proto při stejném náklonu můžou gumy motocyklu působit větší dostředivou silou, aniž by ses převrátil. Navíc má motorka blízko u země užší konstrukci, proto můžeš dosáhnout vyššího náklonu před tím, než začneš brousit nějakou pevnou částí vozidla o zem (u skútrů brká první centrál a výfuk). Další nevýhoda je šířka gum, většina skútrů má v poměru k váze v porovnání s motorkami poměrně široké gumy. Ale čím širší guma, tím vyšší náklon je potřeba pro dosažitelnost stejné dostředivé síly.
Tomu, že na silnici někdo někoho předjede, nepřikládej velkou váhu, na silnici drtivá většina lidí nevyužije ani zlomek potenciálu svého stroje, takže výsledná rychlost je skutečně hlavně o jezdci.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Názor na Honda CB 500F Honda CB 500F | _Rendy_ | 6 | 23.7.2024 v 16:58 Dablicek200Mph |
Kontrolka motoru Honda CB 500F | Mkjuman | 7 | 2.7.2024 v 23:41 TomasRA |
Ukazatel zařazené rychlosti - špatn... Honda CB 500F | MichaelP | 7 | 29.4.2024 v 17:55 dva_hrnce |
Plexi na Honda CB500F 2018 Honda CB 500F | petr_klecka | 6 | 22.9.2023 v 09:04 petr_klecka |
Nová baterka, ale moto nereaguje [1, 2, 3] Honda CB 500F | ellie88 | 73 | 4.4.2023 v 14:09 mito7 |