Ne že by šlo o tolik o ten olej.
Chystám se něco podobného vyrobit podle tohoto: https://www.thingiverse.com/thing:3825452 ... a potřeboval bych to podle něčeho nastavit - aby to nemazalo ani moc, ani málo.
1 reakcí na tento příspěvek Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
Po výměně kol na enduro tomu ale dám víc oleje, protože to pak pěkně čistí řetěz, sajrajt na něm nedrží a uletí. To pak mám ty dvě deci tak na 1000 - 1500, ale už je mírně špinavej vejfuk a blatník.
V návodu je tuším asi deci na 1000 doporučení, s tím jejich olejem. Ale podle mě to už špiní, většina lidí to má tak nějak jako já cca ty dvě decky na 5000km.
Řetez v pohodě, ale asi by chtělo dodat že ten jejich olej moc nepoužívám, protože mám plnou garáž poloprázdných flašek se všemi možnými motoráky a převoďáky, takře se jich takto pomalu zbavuju.
Budeš to dělat na jaké bázi? Podtlakem bych řekl že to je pro zlost a překonané.
Já o tom taky přemýšlel, šel bych cestou elektricky poháněné pumpy ze skútru dvoutaktního a nějakého řízení - Aby se to třeba aktivovalo minutu po tom co zhasne neutrál a pak to jelo s dávkou cca 2 - 4 ml / hod. Podle mýho hrubýho výpočtu je dvě deci na 5000 km průměrem 45 km/h právě těch 2 ml/hod.
Při průměru 90 km/h bys na to samý mazání měl mít průtok 4 ml/hod. Nový elektrický scottoiler má nějakou regulaci podle rychlosti právě.
Druhá varianta je snímač z jízdního kola a magnet na rozetu nebo kotouč, pak nadefinovat že třeba po x otáčkách se na tři vteřiny aktivuje pumpa, pokud nesvítí neutrál... Obvod kola bude obvykle někde kolem 2 m, kdyby se chtělo máznout každých 5 km, tak to pustit po 2500 impulsech ( a udělat nastavitelný čas jak to dlouho má běžet)
Akorát že když jsem koukal na parametry novýho scottoileru, tak si říkám že sice to stojí raketu, ale vlastně je to hotový a nejspíš si nic lepšího doma stejně nespáchám... a bude to na dýl. Takže až ten starej konečně doslouží, asi dám ten novej drahej a bude to.
Edit: koukám na ten odkaz, přijde mi to nepraktické. Po ježdění se scottoilerem vím že ta nádobka je potřeba aspoň taková jako má ten originál, ale klidně větší o něco. Protože komu se chce to furt doplňovat, nebo si do Romanie tahat nějakou další flašku...
Další věc, mají blbě trysku. Tak jak je ti vyhazuje olej rozeta dopředu a na řetěz jde možná půlka - bude to špinit a řetěz stejně nenamažeš kloudně. Umístění jak se obvykle dívá je optimální. Taky jsem s tím laboroval, protože mi to ohýbal bordel při enduru v kolejích, ale nakonec to nikdy nemazalo a dal jsem to zpátky.
A kdyby se ten krám dal schovat aby nebyl na ráně a celej špinavej, taky dobře. Pozor na výšku nad tryskou, silně ovlivňuje chování.
Naposledy editováno 11.12.2020 17:32:37
1 reakcí na tento příspěvek Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
1 reakcí na tento příspěvek Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
Kohlstein píše: Capt.Orr> Za 260 euro jsou dvě nebo tři řetězové sady namísto té skvělé investice ...
Jenže tahle skvělá investice ti 7x prodlouží výdrž řetězu a k tomu ještě přidá 2kW na výkonu ...
jack.fx píše: Jenže tahle skvělá investice ti 7x prodlouží výdrž řetězu a k tomu ještě přidá 2kW na výkonu ...
A to ti nakukal kdo?
7 x 40.000 = 280.000km
A ty 2kW zkus nějak dokázat. Když ne, tak ti dám odkaz, kde se to nedávno řešilo.
1 reakcí na tento příspěvek Scottoiler - kolik to spotřebuje oleje
Ale blbě sem si to přeložil z reklamštiny. Píšou tam až 7x větší výdrž a až o 2 kW více, což vlastně může znamenat, že přínos může být i nulový
Možno ten drahší vie dávať aj menej oleja, mal by mať 14 stupňov, tento má len 5.
PS: Teraz som sa pozrel, podľa manuálu je to kvapka za 20, 50, 80, 120 alebo 150 s.