Požadavky jsou jasný -
musí to mít minimálně 2 řady sedaček (5 míst)
klimu a topení včetně rozvodu dozadu, aby se v to dalo jet v zimě (mám osobní zkušenost, v klasický dodávce sem jel v zimě na ukrajinu a vepředu bylo na tričko a v druhý řadě mráz)
ideálně prodloužená verze LONG - aby za 2. řadou byly ještě cca 2 metry místa
výška normální
samozřejmě aby to nerezlo a moc se to nesralo
musí to v 5 lidech nějak jet - 100 okresky, 140 dálnice
nejezdim moc, ročně kolem 15 000 km
Cenovej strop mám kolem 200 000 kč s přihlášením atd
Adepty jsou
Opel Vivaro, Movano
Renault Traffic
možná Ford tranzit Custom
Ale určitě nechci T4 a T5
Má někdo přehled o motorech u toho rencka a opla? Co je vyloženě vyhlášenej křáp, co jakštakš funguje, jakou kubaturu atd.
Nebo napadá někoho jiná alternativa?
Díky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky
ruda1 píše: Už ma druhého trafica, nehnijou a jezdí bez problémů.
Tak proč máš druhýho?
1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky
Mijo píše: Pokud se budes divat na vivaro, trafika tak slabsi misto je predni kapota - rezne u spodni hrany, casto byva zborcena venkovni cast sedaku ridice. Lavice sedacek 2. a 3. rady vazi skoro 50 kg, vyjmuti je lepsi ve dvou.
To všechno se dá jednoduše řešit. Už do druhýho auta jsem si napasoval sedačky z osobáku. Jedny z A6 a druhé z Passata. Byly na vrakáči asi za 500,- vyhřívané, pohodlné, výškově nastavitelné. A do té druhé řady se dá napasovat třeba z espace nebo sharana pohodlnější, nastavitelné a snadno vyndavací. Já měl kdysi v Expertu v prostřední řadě 3 přední sedačky navařené na konzolích nastavitelné, sklápěcí a mnohem pohodlnější než originál.
Naposledy editováno 10.12.2020 20:58:28
Sedačky z Passata v Prévii.
A tady historická fotka sedačky z A6 v Expertovi, kterého už 5 let nemám.
E: V té prostřední řadě jsem měl v podlaze přidělané C profily a přední sedačky z osobáku na konstrukci. Takže sedačky se daly kromě sklápění a posouvání dopředu dozadu dát 1-3 libovolně do boku a ještě otočit o 180st. Dneska bych to řešil sedačkama z Espace nebo Sharana, které se dají koupit za pár kaček.
Jo a u toho Experta jsem si ještě dovařil isofixy. Včetně té přední spolujezdcovi. (u řidičovy mi to přišlo zbytečné )
Naposledy editováno 10.12.2020 21:30:10
1 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky
Vtip to neber vážně,ale do renaulta bych nešel...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky
Doctoropulos píše: Traffic nebrat víš jakej má znak na kapotě z problémů se vylížeš
Vtip to neber vážně,ale do renaulta bych nešel...
Tak v tom pripade vivaro nebo primastar - nissan uz by šel ne?
2 reakcí na tento příspěvek OT: Výběr dodávky
Nebo něco podobného, sháním maxi dodávku kolem 100k. Do 3.5t a ložná plocha aspoň 4m.
Líbí se mi i sprinter, ale ty už v téhle cenové bývají dost dojetý.
Naposledy editováno 04.01.2021 22:09:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) OT: Výběr dodávky
Kolem 100 koní, nebo korun?
FiZzeR píše: Máte někdo zkušenosti s iveco daily? Asi třetí generace, dvojka už je stará a čtyřka drahá.
Nebo něco podobného, sháním maxi dodávku kolem 100k. Do 3.5t a ložná plocha aspoň 4m.
Líbí se mi i sprinter, ale ty už v téhle cenové bývají dost dojetý.
třílitr je nejspolehlivější (možná až na forďácký 3,2 lt, který neseženeš) dodávkový motor, u 2,3 lt zkontroluj řemen (občas prosákl olej a díky tomu po čase praskl.
u iveca - a zadních náhonů obecně - se tím nejdříve prjeď, ať víš, jaký máš diferák (výměna za rychlejší nebo pomalejší není drahá, ale furt to stojí 15). je spousta aut zpřevodovaných do pomala (měl jsem daily s maximálkou 128 a od stovky, ca 3.000 toček, dost rachot uvnitř).
trochu to hnije (vin bývá na pp podběhu, po 10 letech ježdění v čr musíš většinou žádat o "vyražení vin náhradní technologií", protože se původní ztratí - na bohdalci mi jej vyrazili na příčník rámu...kdybych sehnal hezkou čórku, mohl jsem mít za 10 minut nové auto ). jinak - je to na rámu, o tunu přetížíš a pohoda.
zadní náhon znamená také vyšší podlahu - velkou motorku bez motoru jsem tam občas nenatlačil napoprvé...ani napodruhé.
a iveca se dělají ve dvou provedeních - zadní jednomontáž (více prostoru mezi podběhy, konstrukčně do 3,5 tuny), a zadní dvoumontáž (konstrukčně do 6 tun...papírově se sundavalo na 3,5 tuny kvůli b-řidičáku).